شما نظر دهید/ عامل اصلی افزایش اخیر قیمت خودرو چیست؟

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته افزایش محسوسی داشته؛ به طوری که این افزایش قیمت منجر به تعمیق رکود در بازار خودرو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این روزها اوضاع امروز بازار خرید و فروش خودرو به‌هم ریخته است و کمتر معامله‌ای انجام می‌شود. این در حالی است که هم خودروهای داخلی و هم خودروهای وارداتی در بازار افزایش قیمت محسوسی داشته‌اند.

برخی از کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ ارز، باعث افزایش قیمت خودرو شده است، اما در مقابل، برخی تحلیلگران عنوان می‌کنند که هنوز ثبت سفارش تازه‌ای با نرخ جدید دلار صورت نگرفته و خودرو یا قطعه‌ای با این نرخ وارد نشده است که باعث شود قیمت خودرو افزایش یابد.

با توجه به این مسایل، این سوال مطرح است که عامل اصلی افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر چیست؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

 


35225 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    350 1
    فساد کلی و جزئی
    • بی نام RO ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      276 3
      خبرجان داداش ما رو گیر آوردی؟ تعرفه واردات رو دوبرابر کردن دلار هم یک و نیم برابر شده. جیب آقایون هم گشادتر از قبل. حالا میپرسی چرا خودرو گرون شده؟
    • سعید A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      117 1
      واقعا متاسفم
    • پوریا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      144 1
      نداشتن رقیب...نذاشتن رقابت
    • مهربانی A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
      10 0
      نبود فضای رقابت و بودن فضای رانتی و غیر رقابتی و...
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    217 0
    افزایش نجومی تعرفه واردات خودرو خارجی و آشفتگی بازار ارز باعث شده که قدرت خرید مصرف کننده به صفر برسه. از این طرف در بازار داخلی هم تولید کنندگان داخل از حمایت های خاص و رانت ویژه برخوردار هستند و به راحتی و با علم بر ناتوانی دولت در کنترل بازار، خودروهای بنجل خودشون رو با قیمتهای نجومی نرخ گذاری می کنند.
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    171 1
    قیمتها کُلُّهُمّ "من در آوردنی"ست
  • فرهاد کنعانی A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    118 2
    بنظر من سیاستی که خودروسازان دارن دنبال می کنن خیلی اشتباست آنها فکر می کنند با افزایش قیمت خوردو باعث می شوند که مردم برای خرید ماشین بی تابی کنند ولی عکس این قضیه باعث شده که مردم دیگه رغبتی به خرید ماشین نداشته باشند مثلا یه ماشین در دو هفته بعد از عید 20 ملیون گرون شد .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    143 1
    زياده خواهي وحمايت از شرکتهاي اتوموبيل سازي داخلي
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    196 0
    اگر شما تو ایران یه جای سالم پیدا کردید بعد در مورد گرانی خودرو سوال کنید اینجا یک موسسه یا ارگان یا اداره یا سازمان کارش رو خوب انجام نمیده شما چه توقعی از خودروساز دارید به قول یه مثل معروف که میگه به شتره گفتن چرا گردنت کجه گفت کجام صافه که گردنم صاف باشه این مملکت معلوم‌ نیست بر چه معیاری وچه اساسی جلو میره معلوم نیست
  • نوید A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    101 4
    دلار که گران میشه همه چی همراهش گران میشه متاسفانه ماشین و اجاره خانه وگوشت و غیره.....
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    139 0
    حمایت بیخود ازخودروسازان
  • مرتضی A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    47 0
    همانطور که عامل اصلی طلاق ازدواج ، عامل اصلی افزایش قیمت خودرو افزایش تولیده منظور اینکه هیچ عاملی نداره دلشون میخواد گرون کنن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    54 0
    خودرو در کشور ما به کالای سرمایه ای تبدیل شده و محل امنی برای تبدیل ریال به سرمایه ای که هرگز افتی رو تجربه نمیکنه شده. در صورتی که در همه جای دنیا خودرو یک کالای مصرفیست و دائم از از ارزشش کاسته میشه. در این اوضاع و احوال هم دولت کیسه بزرگی رو دوخته برای دریافت عوارض و فروش محصولات بنجل و ناامن داخلی. پس بنا بر این مقصر اصلی و علت التهابات قبل و اخیر و آینده خود دولت است
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    56 1
    امیدوارم این تصور غلط که با افزایش دلار و ممانعت از ورود کالاهای خارجی ، کالای ایرانی بخصوص خودرو که سرآمد بی کفایتی خودروازان هست محبوب میشه و قدرت پیدا میکنه رو کنار بذاریم و اجازه ندیم یکسری رانت خوار و ویژه خوار از این بازار گل آلود ماهی بگیرند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    43 0
    بازار خودرو مدام تو فکر افزایش قیمته و الان قیمت دلار بهترین بهانه برای گران کردن خودرو شده است ولی متاسفانه تغییر ویژه ایی در کیفیت و اپشن خودروهای داخلی برای توجیه این مسئله دیده نمیشه. دومین دلیل ومهمترین دلیل نبود شفافیت درقیمت گذاری خودرو می باشد اینکه نرخ گذاری یک خودرو چه داخلی و چه خارجی چگونه و بر چه اساس تعیین میشه خود عاملی است که به افزایش قیمت دامن میزنه
  • یه انسان A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    59 1
    1 .جولان دادن خودروسازان داخلی با این محصولات اشغال به اسم اشتغال زایی 2 .بی عرضگی خودروسازان 3. پایین امدن سرمایه قشر عظیم جامعه بخاطر نبودن امنیت شغلی و سرمایه و نوسانات ارز در نتیجه پایین امدن قدرت خرید 4. رانت خواری در پیکره وزارت های مربوطه به امر خودرو اعم از تولید و واردات 5. نبودن سیستم یکپارچه شفاف و درست در این حوزه از صفر واردات تا 100 مصرف کننده 6. ایجاد بخشنامه ها و قوانین بدون تامل و روزانه که باعث اشفتگی در برنامه ریزی اتی میشود 7. وجود دلالان در این عرصه 8. نبود نظارت کافی بر بازار و .....
  • بی نام RO ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    62 1
    سلب آسایش مردم به هر نحوی حالا چه خودرو باشه یا دلار و سکه و....
  • عطر شیراز A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    59 1
    حمایت بی حد و مرز از 2 خودرو ساز افتضاح داخلی.گرانی دلار.سیاست های 100 درصد اشتباه در تعرفه های واردات خودرو. چرا در چیزی و کاری که نمیتوانیم با تصمیمات غلط و سیاستهای اشتباه و سهم خواهی های فراوان و سوء مدیریت موفق باشیم،ادعا میکنیم که میتوانیم؟ سالهاست دنیا داره به ما میخنده.اینها هم از خر شیطون پایین نمیان که کار را به کاردان بسپارند و واردات را آزاد کنند در عوض تمام کارگران و متخصصان این بخش را در خدمات پس از فروشتولید قطعه و تعمییراتهزینه کنند.هیچکس هم بیکار نمیشود.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    98 0
    هیچکس به اندازه خودمون مقصر نیست.غرغر میکنیم ولی در نهایت تن میدیم به اجباری که بهمون تحمیل میشه.
  • فرهاد EU ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    39 0
    واقعا چه سوال سختی هیچکس جوابش رو نمیدونه
  • ولید A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    33 3
    وقتی همه چیز گرون بشه ماشین هم گرون میشه دلیل خاصی نداره
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    70 0
    تعرفه باید حذف شود مگه ما از مردم اروپا و آمریکا چی کم داریم دولت باید راه کسب درآمد خود را از جیب مردم تغییر دهد و از راه حلال تامین بودجه کند , و خودروهای روز دنیا که کم مصرف و قدرتمند و ایمن و مقرون به صرفه هستند وارد کند تا جان و مال مردم در امنیت کامل باشد کمی برای مردم ایرا ارزش قائل شید
  • علي محمد A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    36 0
    خطاب به دولت گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ما انچه البته به جايي نرسد فرياد است
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    40 1
    وقتی که افراد غیر متخصص و رانتی متولی امور خودرو می شوند و کلی آدم با سفارش و توصیه استخدام می شوند و نهادهای مختلف حق و حساب می گیرند و هیچ کس ناظر نیست وضع همین می شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    13 8
    قیمت دلار
  • مهدی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    42 2
    تا حالا شده در این مملکت پرسیده شه که دلیل ارزان شدن این جنس و ... چیست؟ همه چیز دائما در حال گران شدنه.ماشین و خونه که شورش رو در اوردند.خودروی بی کیفیت رو با بالاترین نرخ ممکنه تحویل مردم میدند.دلیلش هم مشخصه.اصلا نظارتی وجود نداره.نه در بازار خودرو نه در مسکن.انبوه ساز تصمیم می گیره گرون کنه ،حالا چه خونه چه ماشین .چه اسمش ایران خودرو باشه یا فعلا شرکت که داره خونه میسازه یا فلان دلالی که خونه ساز هم شده..این وسط نقش واحدهای نظارتی چیه؟ خب معلومه هیچی.اصلا مگه وجود هم دارند و اگر هم دارند اصولا چه قدرتی دارند و چگونه کار می کنند؟ چرا کسی واقعا برخورد نمیکنه؟سوالها مشخصه و بدتر اینکه جوابها رو هم همه می دونند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    75 2
    در اون کمپین معروف 2 سال پیش اگر چند روز دیگه طاقت میاوردیم، کلاً برای همیشه وضع خودرو عوض شده بود. اگه یادتون باشه تن تمام فرغون سازا به لرزه افتاده بود و انباراشون پر شده بود از حلبیایی که می‌سازن . اما حیف که تا اسم وام اومد، زانوی خیلیا شل شد و دویدن توی صف ثبت نام. تا وقتی متحد نیستیم و در حد ماشین روز ژاپنی و اروپایی پول میدیم و در عوض فرغون چینی و وطنی 30 سال پیش رو بهمون میدن، توقع بیشتری نباید داشته باشیم.
  • مهندس مکانیک A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    14 17
    با توجه به حذف ارز مبادله و تک نرخی شدن ارز با میلغ ۴۲۰۰ تومان، شاهد افزایش ۲۰‎درصدی قیمت ارز بودیم. با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای تولید داخل عملا مونتاژ قطعات چینی ، و‌فرانسوی هستند بالاجبار به نسبت قطعات وارد شده قیمت خودرو صفر بالا می رود. به عنوان مثال پارس تندر ۲/۵ میلیون و استپ وی دنده ای ۵ میلیون افزایش قیمت داشتند. از طرفی با توجه به این اتفاق خودروسازان هم خودروها را تا وقتی که به حاشیه سود خود نرسند به بازار تزریق نمی کنند چراکه مدعی هستتد با قیمت سال ۹۶ ضرر می کنند. با این تفاسیر به نظر بنده، بهترین راه متعادل کردن تعرفه واردات خودروها مطابق با قانون کاهش پلکانی تا افق ۱۴۰۴ و از طرفی توجه به عرضه و‌تقاضا و‌همچنین واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی می باشد.
    • بی نام NL ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      0 0
      3900 بوده شده 4200 یعنی حدود 7/5 درصد گران شده نه 20 درصد متاسفانه بازار به افزایش قیمتها هیجانی واکنش نشان می دهد
  • دغدغه A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    22 0
    هر سال مردم دغدغه این گرونی و مشکلات اقتصادی رو دارن نمیدونم کی میخواد این دغدغه از بین بره واقعا جای تاسف داره اون از بازار کار که اکثر دوستام و من جمله خودم با مدارک تحصیلی دانشگاهی به خاطر نبود پارتی و اینا بیکاریم متاسفم واسه خودم و متاسف میشم که به خیلی از شرکت ها مراجعه می کنیم واسه مصاحبه به هیچ عنوان به ما جوونا میدون نمیدن متاسفم و متاسف و متاسفف پس کی میخوایم ما جوونا بی تجربگی هاممون رو تبدیل به تجربه کنیم کی و چه وقت ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    45 1
    چو دانی و پرسی سوالت خطاست
  • محمد A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    51 0
    خدمت دوستان سلام برای من یک سوال وجود داره در ذهنم چرا قیمت خودرو تولید شده در ایران چندین برابر همان خودرو فرخته شده در کشوری مثل عراق است چرا مسولین خودرو سازی با ماشین های مدل بالای خارجی می ایند سرکار وخودرو تولید خود را سوار نمیشوند واقعا چرا
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    28 2
    سادگی مردم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    29 0
    مدیریت بیسوادهایی که فقط بلد هستن قیمت خودرو را بالا ببرند تا دخل و خرجشان میزان شود. کارخانه ها را عملا ورشکست کرده اند. خودروی وارداتی هم به خاطر افزایش قیمت ارز است.
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    29 3
    سزای گرونفروش نخریدنه اگه مردم متحدانه خرید خودروی صفر رو ممنوع کنند شک نداشته باشید خودروساز وطنی بهونه افزایش قیمت بخاطر نوسانات دلار رو روی تولیداتی که برچسب ملی دارند از دست میده
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    31 0
    آقایون چندین هزار خودرو وارد کردند و با سیاه باری قیمت خودرو را تو با زار افزایش دادند تا بتونند سود سر شارشون رو ببرند
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    42 1
    تعجبم از صبر ملت ایران
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    40 0
    انحصار و چپاول کردن جیب مردم بنا به دلایل غیر قابل ذکر آخرو عاقبت این صعنت هم ورشکسته میشه چون انحصار رانت و فسادمیاره
  • بی نام RO ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    27 1
    مسئولان ما استاد مشکل سازی از هیچ برای مردم هستند، یکی از این مشکل سازی ها در خودرو است، حتی با دلار ۶۰۰۰ تومن هم قیمت خودروهای خارجی ارزانتر از داخلی ها می شود. داخلی که چه عرض کنم، همه می دانیم خرید خودرو داخلی یعنی خرید از تفاهمنامه خرید خودرو سازان با شرکت های چینی و فرانسوی و یا کره ای است. به همین دلیل من حداکثر سعی خودم را می کنم که خودرو از این نوع قرارداد ها نخرم، چون به اعتقاد من هیچ یک از خودرو های خودروسازان داخلی در واقع داخلی نیست.
  • بی نام IT ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    19 0
    نبود نظارت کافی بر محاسبه قیمت واقعی خودرو.
  • بی نام IT ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    25 0
    مگر دلار ۴۲۰۰ نمیگیرند؟ پس بهانشون برای افزایش قیمت چیه واقعا؟؟ مردم چه گناهی کردند؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    15 0
    یک راه حل داره نه به خریدن از سوی همه مردم.
  • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    0 0
    علت اصلی زیر سر سازمان توسعه وتجارته خرداد نودو شش بازار ارام و هیچ مشکلی نبود اقایون یک شبه سایت سفارش خودرو را بستن و خود اقای تاج با معاونانش روزی تو تریبونهای رسمی یی حرفی زدنند بعد دیدن باز تکان نمیخورد مثله تعرفه های یکصدو پنجاه درصدی را پیش کشیدن بعد هم که همه ماجرا را میدونید که چیشد مشکل خود اقایون هستن وزارت صنعت...دیدن که چه افتضاحی شد پانزده هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش با ثبت سفارش جعلی وارد کردن حالا دنبال اقا دزده میگردن خودتان قضاوت کنید........ّّ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    3 1
    عامل اصلی بی کفایتی آمریکا واروپا واسراییل وعربستان وکفایت کامل دولت ایران اسن تشویق
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    3 0
    مردم داشتن مدیران خودروساز داخلی رو ادب می‌کردن که دولت برای حمایت از مدیران خودروساز وام ۲۵ میلیونی داد و مردم ما هم از حول حلیم افتادن توو دیگ .
  • فرهاد DE ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    1 0
    علت مشخص است عدم برخورد قاطع با خوروسازان داخلی و حمایتهای غیر مستقیم از آنها ضمناً ما می گوییم هوای پاک می خواهیم ، تعرفه خودروهای هیبریدی را صفر کنید ، هم هوای پاک خواهیم داشت و هم خودروسازان داخلی دست از این حساب کار دستشان می آید ، فقط تو را به خدا نگویید که با این کار به صنعت داخلی ضربه می خورد ، زیرا این صنعت به ظاهر داخلی پدر مردم را در آورده است
  • بی نام DE ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    1 1
    کار دشمنه
  • حفوشی A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    2 0
    حکومت دزد و مافیای خودروسازی. البته مردم دیگه دستشان را خوانده اند و این دفعه کار روحانی تمام هست مگر این که از کشور فرار کند.
  • saead A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    2 0
    این مملکت مردم اداره میکنن با تحمل تورم ، گرانی ، بیکاری ، هرج و مرج بعنوان مثال : بصورتیکه هر سازمان و فردی هر وقت دوسته داشته باشند قیمتها را با بهانه های مختلف افزایش میدهند
  • محمد A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    1 0
    چون دولت توان مقابله با سوداگران بی عاطفه که همه ی دارو ندار مردم را به غارت میبرند راندارد
  • مجتبی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    دوستان پیش فروش یه سال دیگه رو ننننننخرید .... هنوز شهریور نیومده تحویل سال دیگه آخههههه ... چی به سر ماآوردن به خودتون ظلم میکنید...دارید میگید هر چه به سر ما بیارید ما قبول میکنید و حققق ماست... به خدااااا سخت نیست...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    دولت به فکر پول در آوردن باید پول سفرهای که میرن و ... در بیاد گمرکی از روی ماشین های خارجی بر دارن ماشین داخلی به قیمت اسقاطی معامله هم نمیشن به اسم کالای داخلی و حمایت از تولید داخلی چه کارای که نمی‌کنند