صداوسیما برای پخش مستند مائده هژبری تذکر گرفت

در موضوع پخش مستند «بی‌راهه» بررسی شورای نظارت نشان داد که پخش این برنامه بدون هماهنگی با قوه قضائیه بوده است و از این جهت به سازمان تذکر لازم داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصوبه شورای نظارت بر صداوسیما درخصوص پخش مستند «بی‌راهه» منتشر شد.

جلسه 449 شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما روز دوشنبه 25 تیر 97 به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و با حضور نمایندگان قوای سه گانه در محل دبیرخانه شورا برگزار شد و درخصوص پخش مستند بی‌راهه در سازمان صداوسیما تصمیماتی اخذ شد.

در این جلسه پس از بررسی و استماع گزارشات واصله ، مصوبات زیر در خصوص پخش مستند «بی‌راهه» به تصویب رسید:

1. جریانی فعال و هدایت شده از خارج از کشور وجود دارد که حرمت‌شکنی، هنجارستیزی و اباحه‌گری در فضای واقعی و مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

شورای نظارت، سازمان صداوسیما را موظف به روشنگری و تنویر افکار عمومی نسبت به وجوه مختلف و ابعاد متنوع این پدیده می‌داند و از رویکرد این سازمان در مواجهه منطقی و حرفه‌ای با مفاسد اجتماعی سازمان‌یافته حمایت می‌کند.

2. در موضوع مستند اخیر «بیراهه» بررسی شورای نظارت نشان داد که پخش این برنامه بدون هماهنگی با قوه قضائیه بوده است؛ از این جهت به سازمان تذکر لازم داده می‌شود.

3. به سازمان توصیه می‌شود در پرداختن به موضوعاتی که دارای ابعاد اجتماعی، فرهنگی و قضایی است از مشاوره‌های لازم بهره‌مند شود و هماهنگی‌های لازم را با نهادهای ذی‌ربط انجام دهد.

241244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    27 0
    تو رو خدا ..... اینهمه شدت عمل و خشونت و عتاب هم که دیگه لازم نبود .... باز هم میگویم :گوش اگر گوش این حضرات و ناله اگر ناله ماست انچه البته به جایی نرسد فریاد است ....
  • بی نام TR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    16 0
    آیا اگر فشار های مردم در فضایی مجازی نبود پیگیری می کردند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    11 0
    صدا و سیما باید آزاد شود
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    17 0
    آخی گناه داشت تذکر گرفت
  • من AU ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    16 0
    تذکر همین؟ این جرم بود.
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    12 0
    بايد صدا و سيما ... تعطيل كامل بشه دو تا ايستگاه خودكار نصب بشه با چهار تا نگهبان سريالهاي ابر تكراري را پخش كنه . سيستم امده كه مي تونه جاي 350هرارنفر پرسنل صدا و سيما دقيق تر كار كنه كل هزينه نگهداري ميشه 5 تا كولر گازي و 5 تا نگهبان فني
  • بی نام DE ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    6 0
    کلا اگه این صداسیما رو تعطیل کنن و چیزی پحش نشه هیچ اتفاق بدی نمی افته که هیچ, مشکل کمبود برق هم حل میشه و کلی یهم جلوی هزینه اضافی گرفته میشه.