ایسنا نوشت: سخنگوی پنتاگون در واکنش به صحبت‌های اخیر ولادیمیر پوتین مبنی بر گروگان‌گیری داعش و ربودن 700 نفر در منطقه دیرالزور سوریه از جمله چند آمریکایی گفت: وزارت دفاع آمریکا اطلاعی در مورد گروگان گرفته شدن اتباع آمریکایی در نزدیکی شهر دیرالزور ندارد.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی اخیر خود در یک اجلاس سالانه در این کشور گفت: اخیرا تروریست‌های داعش در مناطق تحت کنترل قوای مورد حمایت آمریکا درکرانه چپ رودخانه فرات در سوریه حضورشان را گسترش داده و حدود 700 نفر از جمله چند شهروند آمریکایی و اروپایی را به گروگان گرفتند.

شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون در واکنش به این صحبت اظهارکرد: با وجود آنکه ما تایید می‌کنیم که چند روز پیش حمله‌ای علیه کمپ IDP در نزدیکی دیرالزور صورت گرفت، اما اطلاعاتی دال بر اینکه این تعداد زیاد به گروگان گرفته شده‌اند، آنگونه که از سوی ولادیمیر پوتین مطرح شده نداریم و نسبت به دقیق بودن صحبت‌های او تردید داریم.

وی افزود: ما همچنین از اینکه اتباع آمریکایی در این کمپ بوده باشند نیز اطلاعی نداریم. رابرتسون خاطرنشان کرد که آمریکا ارزیابی‌های روسیه مبنی بر اینکه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه قادر به رفع تهدید گروه تروریستی داعش نبوده را رد می‌کند.

وی گفت: واشنگتن به همکاری‌اش با شرکای محلی خود برای تعقیب باقی مانده‌های این گروه تروریستی در منطقه شرق رودخانه فرات ادامه خواهد داد.

رابرتسون همچنین گفت: روسیه صرفا تلاش‌هایش را صرف کمک به دولت سوریه می‌کند و اقدامات محدودی برای رفع تهدید داعش آن هم بدون در نظر گرفتن قوانین مربوط به درگیری‌های مسلحانه،‌ تلفات غیر نظامیان یا استفاده دولت از تسلیحات شیمیایی صورت داده است.

پیش از این ارتش روسیه گزارش داده بود که گروه تروریستی داعش یک کمپ آوارگان را در دیرالزور سوریه در 13 اکتبر مورد حمله قرار داده و در این حمله 130 خانواده را به گروگان گرفته و به منطقه هجین منتقل کرده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =