معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک در یادداشت تازه خود در گروه نخبگان خبرآنلاین به موضوع « آب، گفت‌وگوی ملی » و اقدام وزیر نیرو در این خصوص پرداخته است.

دکتر محمد فاصلی، استاد دانشگاه و جامعه شناس نوشته است: پنج‌شنبه دهم اسفند 1396 وزارت نیرو و بیش از آن شخص وزیر نیرو آغازگر این گفت‌وگو درباره آب - یکی از بنیادی‌ترین مسائل همیشه، و امروز حیاتی‌تر ایران - شد. من در این اجلاس یک‌روزه حضور نداشتم، اما حاضران بسیاری برایم روایت کردند که: نزدیک به 80 سخنران با دقت و نظم کم‌نظیر، آن‌چه در نظر داشته‌اند درباره مسائل آب ایران گفته‌اند. کیفیت مقالات هر چه بوده، بخش مهمی از دانسته‌ها و یافته‌های جامعه علمی و کارشناسی ما درباره آب بوده است. اگر بیشتر از این نیاز داریم، باید کار کنیم، اما گفت‌وگو صریح آغاز کار کردن است.

وی می افزاید: منتقدان وزارت نیرو نیز فرصت یافته‌اند سخن بگویند. آیا همه منتقدان سخن گفته‌اند؟ حتماً نه. اما این آغاز گفت‌وگوست، و آن‌ها که سخن گفته‌اند حتماً بیشتر از گذشته اعتماد در وجودشان ایجاد شده است. منتقدان سخن گفته‌اند و امروز همدل‌تر از گذشته همه برای بهبود وضعیت منابع آب ایران تلاش خواهند کرد. دیوار بی‌اعتمادی‌ها هنوز هست، اما کوتاه‌تر از گذشته است.
وزیر نیرو اقدامی کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر انجام داده است. او از اولین تا آخرین لحظه اجلاس هم‌اندیشی با متخصصان آب و محیط‌زیست را حضور داشته، در نشست‌های تخصصی شرکت کرده، به سخنرانی‌های تند نیز گوش داده، و محققی نوشته بود که در جمع‌بندی اجلاس از تندترین نقدها نیز برای جمع‌بندی استفاده کرده است. گفت‌وگو یعنی گفتن و شنیدن، نه سخنرانی کردن و ترک نمودن سالن تا محققان برای خود بگویند و بشنوند. رضا اردکانیان به اخلاق گفت‌وگو پایبند بوده است.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =