توسعه فرهنگ مطالعه موجب نشاط اجتماعی می شود

احمد حسین زادگان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این جلسه، یاد آور شد: با توسعه ی فرهنگ مطالعه و به کارگیری دانش در زندگی، نشاط اجتماعی فراگیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،حسین زادگان، اظهار داشت: مدیریت خلاقانه و فعالانه کتابخانه های عمومی مازندران، امید و انگیزه را برای نویسندگان و خوانندگان کتاب به ارمغان آورده است.
معاون استاندار با بیان این كه اگر در راستای بسترسازی و تشویق به کتاب خوانی همه دستگاه ها هم نوا و همگن عمل نمایند، بسیاری از مسائل یا به وجود نمی آید یا به راحتی حل خواهند شد، اظهار داشت: باید به این ظرفیت ایجاد شده در فضای کتابخانه های عمومی و کتاب خوانی کمک کنیم چرا که این امر، تسهیل گر اجرای مناسب برنامه های فرهنگی اکثریت مسئولین استان خواهد بود.
وی افزود: اگر مساله ی موانع کتابخوانی را حل کنیم، در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی به کاهش آسیب ها، بحران ها و جرائم ناشی از آنها منجر شده، رعایت بهداشت روان را در بر خواهد داشت و در چنین شرایط و موقعیتی می توان از نهاد خانواده تا سایر سازمان های رسمی و غیر رسمی را بهتر مدیریت نمود چرا که شادابی حاصل از کتاب خوانی بهره وری را افزایش داده به نشاط اجتماعی می انجامد.
معاون سیاسی امنيتي و اجتماعی استانداری مازندران کتابخانه و کتابداری را از اولویت های مهم زندگی در عصری که با گسترش تکنولوژی ارتباطی، شتاب چشمگیری یافته است برشمرد و تاکید داشت: مسئولین باید با دغدغه در این حوزه ورود کنند، در کنار عملیات عمرانی و فیزیکی، به ساخت و سازهای فکری نیز اولویت دهند، چرا که این فکرهای توسعه یافته راحت تر جامعه را به توسعه می رساند. بدون شک بایستی به مسائل ناشی از بد اخلاقی و کژرفتاری حساس بود و نسبت به آثار منفی آن نگرانی داشت.
حسین زادگان با بیان اینکه هنگامی موفق خواهیم شد که برنامه های خویش را مردم محور کنیم، گفت: بهره مندی از ظرفیت سایر دستگاه ها برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی، دخالت در امور آن دستگاه نیست و مدیران همه ی دستگاه ها با ارائه ی طرح های جدید از برنامه های مشارکتی با کتابخانه های عمومی استقبال کنند.
وي با بيان اينكه منطق ما منطق كتاب است ،خاطرنشان كرد :اسلام هم ابزارش كتاب بوده پس امروز همه ی ما این رسالت و وظیفه سنگین و بزرگ را بر دوش داریم تا ارزش ها را توسعه دهیم و نوجوانان و جوانان را با عمل مناسب خود به خواندن کتاب تشویق نموده و همه باید تلاش کنیم تا کتاب و نشر کتاب جایگاه واقعی خود را در جامعه، به دست آورد.
حسين زادگان نقش خيرين در احداث كتابخانه،ترويج فرهنگ مطالعه و كتاب خواني را با اهميت دانست و تاكيد كرد:تجليل از خيرين اين حوزه بايد هنگامی که در قيد حيات هستند انجام شود .
وي ادامه داد: در راستای بزرگداشت چنین کنشگران عالی قدر، شهرداري ها تلاش نمایند تا خيابان يا ميادين مناسبي را به یاد خيرين، نام گذاری کنند.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران مهم ترين شاخص هاي توسعه در جهان امروز را ميزان سرانه ی مطالعه برشمرد و گفت: توسعه ی فضاي كتابخانه به خصوص كتابخانه مركزي در استان مد نظر قرار گیرد.
حسين زادگان تاكيد كرد : پروژه هاي نيمه تمام در سال 97 به اتمام برسد تا تمام اقشار دسترسي آسان به كتاب داشته باشند.
وي در پایان سخنان خود بیان داشت: برنامه ای جامع توسط کارشناسان خبره و با انگیزه ی اداره ی کل کتابخانه های عمومی تدوین شود و سهم هر دستگاه که می تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند را طی آن مشخص نمایند تا در جلسات بعد انجمن کتابخانه های عمومی به جزئیات و ابعاد نتایج آن پرداخته شود.
در آغاز اين جلسه، آرزو وليپور، مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان، گزارشي از اقدامات، دستاوردها و برنامه هاي اين اداره كل ارايه نمود.
در اين جلسه با حضور معاون استاندار از برخي فعالان حوزه كتاب و كتابخواني با اهدا لوح تقدیر، تجليل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =