تسنیم به نقل از رئیس اتحادیه املاک کشور گزارش داد: حدود ۱۲ درصد از افزایش قیمت مسکن حباب است و به مرور با نوسانات بازار در بخش مسکن، با ثبات قیمت روبرو خواهیم شد.

محمدقلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشور نیز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: حدود 12 درصد از افزایش قیمت مسکن حباب است و به مرور با نوسانات بازار در بخش مسکن، با ثبات قیمت روبرو خواهیم شد.

وی افزود: اکنون که قیمت ها افزایش یافته عقب نشینی فروشنده ها از فروش واحدهای خود کار بسیار اشتباهی است.

خسروی گفت: بیشترین افزایش قیمت در مناطق 5 و 22 تهران روی داده است اما در مناطق دیگر تهران و شهرستانها چنین افزایش قیمتی وجود ندارد.

فرشید پورحاجت نایب رئیس اتحادیه کانون انبوه سازان کشور نیز در این برنامه با بیان اینکه نیمی از واحدهای ساخته شده به وسیله انبوه سازان بیش از 80 متر مساحت دارند، گفت: بیشتر متقاضیان مسکن واحدهایی با کمتر از این متراژ می خواهند و باید ریشه یابی شود که چرا بخش تولید به رغم اینکه در پی متقاضی است اما واحدهایی می سازد که متقاضی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: قوانین موجود دست بخش تولید را بسته و ضوابط شهرسازی موجب شده است این بخش نتواند بر اساس ظرفیت و نیاز بازار مسکن تولید کند.

پورحاجت گفت: اگر بر اساس تقاضای بازار مسکن ساخته بودیم اکنون دچار تورم در این بازار نبودیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بخش تولید؛ نایاب شدن زمین است و بخش تولید نمی تواند زمین مناسب برای ساخت و ساز بیابد.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    4 30
    وقتی همه چی مرتب در حال گرون شدنه خب طبیعیه که فیمت مسکن هم ثابت نمیمونه و مرتب بالانر میره و بعد از ماه رمضان، باز هم بالاتر میره
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    25 3
    حداقل پنجاه درصد حبابه و شما بوديد به اين حباب دامن زديد ولي ديگه ديره نارضايتي كه از قيمت توهمي مسكن شروع شود طوفان بپا خواهد كرد
  • بدون نام ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    25 2
    کلا مملکت ایران توی حباب هست
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    29 4
    به نظر شما پریدن از 5میلیون به 9 میلیون در عرض کمتر از یکسال 12 درصد حبابه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    19 6
    تو اين يكي دوسال اخير خيلي از نهادها دنبال گروني مسكن بودند حالا هم به آرزوشون رسيدند. قيمت مسكن در برخي مناطق تهران تا 90درصد هم گرون شده اونوقت اين آقا ميگه فقط 12 درصدش حبابه. يعني اينكه بايد اين گروني مسكن رو قبول كنيد ديگه هيچ حرفي هم نباشه همينه كه هست. بيچاره مستاجرها و بيچاره اونهايي كه به سختي با مقداري پس انداز مي خواستند يه خونه بهتر بگيرند.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
      20 6
      مرحله جا انداختن قيمت هستن ولي كور خونده
  • ناظر1 IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    7 1
    با گذشت چند ماه ا ز تحولات پر فراز و نشيب به ترتيب در بازار هاي مختلف بازار پول کاهش نرخ سود به15 درصد و افزايش تسهيلات اعتباري ،بازار ارزافزايش تدريجي نرخ ارز در بازار هاي رسمي و دولتي به همراه اعلام تحريم هاي اقتصادي، بازار طلاافزايش نرخ انواع سکه در بازار رسمي و آزاد ، بازار خودرو افزايش سرسام آور ماشين هاي خارجي و سپس داخلي اکنون تقريبا روشن شده است مقصد نهايي حجم انبوهي از نقدينگي رها شده از نظام بانکي از شهريور پارسال به اين سو بازار ملک در برخي از مناطق شهري تهران و احتمالا در اينده در برخي از شهرهاي بزرگ مي باشد.
  • ناظر2 IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    13 0
    اگر از موضوع تحريم اقتصادي امريکا که موضوع مهمي هم هست براي بررسي بهتر سياست هاي اقتصادي دولت موقتا فاکتور بگيريم متوجه خواهيم شد دولت ونظام بانکي تحت نظر او، موفق شد ه است با يک سلسله سياست ها و اقداماتي طي چند ماه ، بارسنگين نقدينگي متمرکزشده در خزانه بانک ها را به خاطر گريز از شرايط وخيم ترازنامه اي بانک ها و ممانعت از ورشکستگي آنها ازدوش بانک هابر دارد و در نهايت در بازار مسکن تخليه کند.در اين ميان اخبار تحريم هاي اقتصادي هم نقش کاتاليزور را ايفا کرده است.
  • ناظر3 IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    13 0
    با انتقال اين حجم از نقدينگي ويرانگر از بانک ها به بازار مسکن متناسبا ازميزان سود پرداختي بانکها به مشتريان سوداگر خود کاسته شد و بارسنگين هزينه هاي گزاف سود بانکي اين نقدينگي ويرانگر براي بانک ها تنزل يافت. با اين توصيفات طي فرآيندي سپرده گذاران سوداگر بانکي به سرمايه گذاران سوداگر ملکي تبديل شدند. حال اين سرمايه گذاران سوداگر که از بهشت سودهاي سرشار نظام بانکي توسط مقامات و سياستگذاران بانکي رانده شده است در جستجوي تحقق روياي شيرين سود هاي بالاي 30 تا 35 درصد گذشته خود در بازاربانکي، فوج فوج به بازارمسکن کوچ و يا کوچانيده شده اند. شدت و حدت هجوم اين کوچ شدگان آنقدر زياد است که فرصت هرگونه تحليلي را هم از خود در بازار جديد يعني مسکن از روي سر مستي سلب کرده اند.
  • ناظر4 IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    15 0
    .مصداق عيني آن هم خريد وفروش بي محابا ملک توسط سرمايه گذاران سوداگر و نه مصرف کنندگان واقعي ملک در ماه هاي اخير است. همچنانکه اشاره شد قبلا نرخ بازده سرمايه اين سرمايه گذاران با چرخش قلمي در بانک ها در قالب نرخ سود بانکي روز شماربه وقوع مي پيوست اما اينک قرار است اين نرخ بازده سرمايه در همان حدود نرخ سود بانکي موصوف در قالب کرايه خانه در يک بازار اجاره عمدتا تابستاني طي مصافي سخت از مستاجران مستاصل اخذ شود.در گذشته طرف حساب سرمايه گذاران، بانک هاي خالق پول بودند و حالا طرف حساب آنان مستاجران فاقد پول هستند. آيا مستاجرين مي توانند به اندازه بانک هاي توانمند پاسخ گوي سود سرمايه سرمايه گذاران باشند؟ قطعا نه.
  • ناظر5 IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    16 0
    اين ترفندي بود که مجموعه سياستگذاري اقتصادي کشور براي کيش دادن نقدينگي مخرب از بانک ها به بازار مسکن به کار برده است.چقدر موفق باشند کسي آگاه نيست.اما آشکار است مجددا بخشي از سرمايه قشر سرمايه گذار کشور به علت عدم قدرت خريد مصرف کنندگان مسکن و عدم توانايي مالي مستاجران قفل ويا با نرخ بازده کمتر در قالب اجاره تا احياي توان مالي خريداران و مستاجرين در سالهاي آتي راکد ويا کند خواهد چرخيد.اين امر بدان معناست که قيمت واقعي ملک يعني تورم در رفته آن و نه اسمي آن در سالهاي آينده به طور قطع مجددا کاهش خواهد يافت.
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    7 0
    ما کلا تو حباب زندگی میکنیم ...
  • قاسم IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
    2 0
    همش حبابه،چیز واقعی تو این دولت وجود نداره