ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه طبق صحبت های رییس سازمان غذا و دارو میانگین افزایش قیمت ها در حوزه دارو 10 درصد بوده، گفت که در جلسه کمیسیون عنوان شد که ارز مورد نیاز برای تامین تجهیزات پزشکی پیش بینی شده است .

حیدر علی عابدی در گفت‌وگویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: این جلسه برای بررسی موضوع قیمت گذاری دارو با حضور رییس سازمان غذا و دارو مورد برگزار شد.

وی یکی از مشکلات تولیدکنندگان دارو را افزایش زیاد قیمت بسته‌بندی دانست و گفت: تامین ارز موردنیاز برای مواد اولیه دارو توسط دولت از دیگر مشکلات تولیدکنندگان این صنف بود.

عابدی با اشاره به توضیحات ارائه شده درباره نحوه قیمت گذاری دارو گفت: طبق توضیحات رییس سازمان غذا و دارو قیمت گذاری براساس آیین نامه ای مشخص انجام می‌شود به این صورت که قیمت پیشنهادی از سوی صاحب پروانه دارو با قیمت داروی مشابه با 5 کشور مرجع همچون استرالیا، یونان، ترکیه، پرتقال، اسپانیا و کشور مقایسه شده و بعد قیمت قابل پذیرش برای داروی برند اصلی به گمرک اعلام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین اظهار کرد: بر اساس صحبت های رییس سازمان غذا و دارو میانگین افزایش قیمت ها در حوزه دارو10 درصد است، البته تاکید شد میزان تخصیص دارو در طی 6 ماه گذشته مطابق 6 ماه سال 96 بوده و میزان ارز تخصیص یافته به دارو، مواداولیه و تجهیزات در6 ماهه سال جاری نسبت به 6 ماهه سال قبل بیشتر شده است.

به گفته عابدی، رییس هیات امنای ارزی نیز توضیحاتی ارائه و تاکید کرد که ارز مورد نیاز برای تامین تجهیزات پزشکی کشور پیش‌بینی شده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =