تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده به فردا موکول شد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از پایان جلسه شورای عالی کار درباره جزئیات نهمین نشست این شورا برای تعیین دستمزد سال آینده گفت: مقرر شده است جلسات جداگانه با گروه‌های کارگری و کارفرمایی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های این دو گروه برگزار شود.

علی ربیعی کارگران افزود: طی چهار سال گذشته میزان دستمزد سالانه کارگران بالاتر از نرخ تورم افزایش یافت و در این جلسه نیز مباحث زیادی در خصوص دستمزد صورت گرفت.

وی تورم و هزینه سبد معیشت را دو معیار مهم برای تعیین دستمزد سالانه اعلام کرد و گفت: شورای عالی کار مهمترین پارلمان گفتگوی اجتماعی است و با همین رویکرد در جلسات دستمزد طرفین دیدگاه های خود را در خصوص افزایش حداقل مزد آینده مطرح کردند که وزرای اقتصاد و صنعت نیز دیدگاه های شرکای اجتماعی را شنیدند.

رئیس شورای عالی کار افزود: پس از بحث و بررسی در خصوص دستمزد سال آینده، مقرر شد در نهایت صبح روز شنبه در جلسه ای جداگانه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی دیدگاه ها و نظرات آنها را جویا شوم و در نهایت نشست بعدی شورای عالی کار روز شنبه ساعت ۲۰ برای تعیین دستمزد برگزار خواهد شد.

نشست شورای عالی کار ساعت یازده امروز با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادی و دارایی و اعضای کارگری و کارفرمایی برگزار شد. 

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =