رژیم غذایی مدیترانه‌ای عمر را طولانی می‌کند

مطالعه صورت گرفته توسط محققان ایتالیایی نشان می‌دهد رژیم غذایی مدیترانه‌ای عمر را طولانی‌تر کرده و از مرگ زودرس جلوگیری می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات زیادی درباره مزیت‌های رژیم غذایی مدیترانه‌ای انجام‌شده اما تحقیقی که مستقیم روی افراد مسن منطقه تمرکز کرده باشد، انجام‌نشده بود. {لینک}

تحقیق جدید صورت گرفته توسط I.R.C.C.S موسسه مغز و اعصاب مدیترانه در ایتالیا این موضوع را به‌طور علمی و روی 5200 نفر بالای 65 سال به مدت 8 سال انجام داده و به نتایج درخور توجهی هم رسیده است. تحقیق دوم با افزایش تعداد افراد موردبررسی قرارگرفته به 12 هزار نفر از روی سایر مطالعات و تحلیل داده‌ها انجام‌شده است.

تحقیق مذکور در مجله انگلیسی Nutrition{لینک} منتشرشده و توضیح داده است چگونه یافته‌های علمی درباره افراد مسنی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشتند با عمر طولانی آن‌ها مطابقت داده‌شده است.

ابتدا اینکه این نوع رژیم غذایی مانع از بروز مرگ زودرس در افراد می‌شود.

سبک زندگی و غذایی مردم در جنوب ایتالیا و یونان با مردم اروپای شمالی و آمریکای شمالی مورد مقایسه قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که: مصرف زیاد غذاهای گیاهی و سیبزجات، آجیل، میوه ، غلات و روغن‌زیتون و مصرف متوسط لبنیات، گوش و شراب قرمز و نیز مصرف کم تخم‌مرغ و شیرینی می‌تواند عوامل مؤثر بر طول عمر باشد.

تحقیق روی راز بقای 5200 نفر از افراد 62 سال با بالای منطقه مولیس در مرکز ایتالیا نیز بخشی از این تحقیق جدید شد تا نشان دهد رژیم غذایی مدیترانه‌ای با طول عمر رابطه مستقیم دارد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 2
    به این تحقیقات پزشکی دل نبندید که هر روز ی چیزی میگن. هر چی گیرتون اومد بخورین چون چند ماه دیگه نفت در برابر غذا میشیم و آشغال ترین غذاهای وارداتی رو باید بخوریم؛ غذاهای مدیترانه‌ای هم پیشکش چون مال کشورهای از ما بهترونه
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 0
    دو روز پیش نوشتید هر روز تخم مرغ بخوریم الان میگید نه
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 0
    البته مدیترانه هواش به داغونی هوای استانهای ایران نیست ههر چقدر هم غذا خوب بخوریم با هوای تهران هیچ تاثیری نداره
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    سیبزجات