اجلاس کنفدراسیون سوارکاری آسیا در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست خبری رئیس منطقه آسیا و فدراسیون سوارکاری به همراه مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری ایران عصر امروز برگزار شد.

حمدالرحمان العطیه در مورد برگزاری این اجلاس به میزبانی تهران، اظهار داشت:« اجلاس بسیار خوب و راضی کننده‌ای در ایران برگزار شد و از تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفته بسیار خوشحال هستم.»

العطیه ادامه داد:«تشکر می‌کنم از فدراسیون سوارکاری ایران که این وقت را فراهم کرد که این اجلاس سالیانه به میزبانی ایران برگزار شود. وضعیت سوارکاری ایران بسیار بهتر از چیزی است که فکر می‌کردم. البته در این باره باید مسئله قرنطینه حل شود که این موضوع در این منطقه چالش‌هایی را به وجود آورده است. برای حل این موضوع هم مسابقاتی مشترک میان دو کشور ایران و قطر در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم در این باره تعاملی میان سوارکاران ایران و قطر به وجود آوریم.»

وی افزود:«البته این یک راه حل اساسی و ایده‌آل نیست و در این باره باید اقدامات مناسبی باید صورت بگیرد.»

العطیه درباره دستاوردهای اجلاس تهران گفت:«در این اجلاس تصمیمات خوبی گرفته شد و ما از کشوری که در مسابقات میزبانی داشته باشد حمایت کامل خواهیم کرد. بین ایران و قطر همواره روابط حسنه خوبی وجود داشته و باید این ارتباطات افزایش یابد.»

در ادامه این نشست مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری ایران هم پاسخگوی خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در رابطه با اینکه آیا درباره حل مشکلات مربوط به قرنطینه صحبت‌هایی مطرح و اقداماتی صورت گرفته است، گفت:«در این باره صحبت‌هایی مطرح شد اما یکی از مواردی که بیشتر از ما باید در این باره اقدامات انجام دهد مربوط به دولت‌ها است. سازمان دامپزشکی به ما این قول را داده که تا پایان سال آینده مشکل قرنطینه اسب حل شود. در این باره ما البته سوارکاران‌مان را به نقاط مختلف اعزام می‌کنیم  و مشکلاتی در این مورد اعزام آن‌ها وجود ندارد.»

العطیه، رئیس فدراسیون سوارکاری منطقه آسیا - اقیانوسیه هم عنوان کرد:«این چالش را باید دولت‌ها حل کنند. فدراسیون‌ها در این باره می‌توانند رایزنی کنند و با انتشار مقالات مختلف و اقداماتی مشکلات مربوط به قرنطینه را تسهیل کنند.  پس از اتفاقات است که می‌توانیم شاهد باشیم این مشکل حل شود.»

خلیلی در ادامه این نشست گفت:«ایران از دو سال پیش میزبان مسابقات CSI بوده است و در این باره ما مشکلات زیرساختی نداریم. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم مسابقات سه ستاره و چهار ستاره را در کشور برگزار کنیم و این موضوع هم نیازمند افزایش مبالغ و جوایز مسابقات است تا سوارکارانی که در این رویدادهای بین‌المللی حاضر می‌شوند حضور در ایران برای‌شان صرفه اقتصادی داشته باشد.»

رئیس فدراسیون سوارکاری خاطرنشان کرد:«بهترین دستاورد ما حضور و افزایش تعداد شرکت کنندگان در این اجلاس بوده است، در گذشته فدراسیون آسیایی چندان شناخته شده نبود و در یک سالی که العطیه در راس این فدراسیون قرار گرفته تحرکات خوبی صورت گرفته و تمرکز زیادی در حوزه اسب و سوارکاری که پیش تر در منطقه شرق بوده، در منطقه غرب هم به وجود آمده است.»

خلیلی درباره حضور سوارکاران ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا هم گفت:« 8 الی 9 سوارکار به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند و برای اولین بار است که در 3 رشته پرش از مانع، درساژ و مسابقات 3 روزه شرکت خواهیم کرد، حضورمان در مسابقات 3 روزه برای اولین بار خواهد بود. یک جوان در مسابقات 3 روز شرکت می‌کند و 2 ورزشکار خانم هم در رقابت‌های درساژ خواهیم داشت.»

در پایان این نشست هم العطیه درباره شرایط سوارکاری در ایران و سوارکاران کشورمان گفت: «شاید در مسابقاتی که در ایران برگزار می‌شود ارتفاع موانع مانند مسابقات اروپایی نباشد اما سوارکاران ایران مانند سوارکاران اروپایی پرش می‌کنند و باید مسابقات بیشتری در ایران برگزار شود.»

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =