ایرنا نوشت: 'فدریکو موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با سی ان ان درباره حفظ توافق هسته ای ایران گفت: ما (اتحادیه اروپا) به دنبال تضمین ادامه و حفظ تجارت مشروع با ایران هستیم.

 موگرینی درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای از سوی ایران با توجه به خروج آمریکا از آن به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: 12 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایبندی به مفاد این توافق تاکید ورزیده است.

 

موگرینی

موگرینی که به منظور هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد درباره حفظ توافق هسته ای به سی ان ان گفت: ما بر روی مکانیزیمی کار می کنیم تا متضمن ادامه تجارت مشروع با ایران باشد.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این پرسش سی ان ان که تحریم های ثانویه آمریکا قرار است از ماه نوامبر که شرکت های اروپایی و دیگر شرکت های جهان را در ارتباط با مراودات تجاری هدف قرار می دهد، گفت: باید این را بگویم که آمریکا نباید تصور کند، قادر است تا تصمیم های سیاسی خود را بر دیگر کشورهای مستقل و نهادهای بین المللی جهان تحمیل کند.


موگرینی ادامه داد: بنابراین اروپایی حق مشروع خود می دانند که تصمیم بیگیرند با چه کسی تجارت و داد و ستد داشته باشند واین کاری است که ما انجام می دهیم، نه فقط ما اروپایی های بلکه دیگر کشورهای جهان.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در مورخ 18 اردیبهشت ماه بطور یکجانبه آمریکا را از توافق چند جانبه بین المللی هسته ای ایران خارج کرد.
اتحادیه اروپا و دیگر امضا کنندگان این توافق مخالفت خود از این اقدام رئیس جمهوری آمریکا اعلام و بر حفظ آن تلاش می کنند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    این تجارت مشروع ایهام داره ، میتونه دچار تلاتم زمانی مکانی وتاخیر در مراودات تجاری بشه