اتاق بازرگانی یاسوج ارتباط صنعت و دانشگاه را در استان کلید زد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: اگر نبض بازار به دست دانشگاهیان و دانش آموختگان توانمند بیفتد، با تولید محصولات و تجاری سازی آنها، حتی می‌توانیم تفکر انقلابی و اندیشه‌هایمان را به دنیا صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس دانشگاه یاسوج، معاونین و رؤسای دانشکده های مختلف این دانشگاه با هدف «ارتباط صنعت و دانشگاه» در اتاق یاسوج برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: اگر نبض بازار به دست دانشگاهیان و دانش آموختگان توانمند بیفتد، با تولید محصولات و تجاری سازی آنها، حتی می‌توانیم تفکر انقلابی و اندیشه‌هایمان را به دنیا صادر کنیم.
جبار کیانی پور در نشست هیئت نمایندگان اتاق یاسوج و فعالین اقتصادی استان با رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امروز روز بسیار مبارکی است که مصادف با میلاد امام رضا (ع) میزبان فرهیخته‌ترین عناصر استان هستیم.
رئیس اتاق اسوج ادامه داد: توسعه اقتصادی هر کشوری بدون توسعه انسانی هرگز و هرگز به دست نمی‌آید و توسعه انسانی نیز هرگز به دست نمی‌آید مگر این که دانشگاه نیروهایی انسانی توانمندی را تربیت کند.
کیانی پور به شرایط سخت اقتصادی اینروزهای کشور کرد و افزود: بخش خصوصی بیش از سایر بخش‌ها متحمل ضرر شده است. شرایط ایجاد شده، موجب شد که ما در مجموعه اتاق بازرگانی نتوانیم در خدمت فعالان اقتصادی بیشتری باشیم چرا که فعالان اقتصادی با مشکلات جدی مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه ما نتوانستیم از فرصت‌های علمی خوب کشورمان در حوزه‌های بازرگانی، تجارت، اقتصادی و معنوی استفاده ببریم، افزود: دانشگاهیان ما به دلیل اقتصاد نفتی و رانتی که متاسفانه وجود دارد بعد از فارغ‌التحصیلی منتظر میز، صندلی و شغل اداری هستند.
رئیس اتاق یاسوج با بیان اینکه بیکاری یکی از چالش‌های جدی جامعه است که به دلیل بی تدبیری دولت‌ها به وجود آمده، افزود: فارغ التحصیلان بیکار زیادی داریم و متأسفانه دانشگاه‌ها متناسب با شرایط جامعه و شغل‌های موجود رشته دانشگاهی تعریف نکرده‌اند.
کیانی پور ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی سمینارها و همایش‌های مختلف علمی در حوزه‌های گوناگون برگزار کردیم، همچنان نیز اهتمام ویژه‌ای داریم و پای کار هستیم تا یک کار اساسی با مجموعه دانشگاه یاسوج را کلید بزنیم و برنامه مشترکی را در این خصوص طراحی کنیم.
وی افزود: دولت به حدی بزرگ شده است که نمی‌تواند هزینه‌های جاری خودش را تأمین کند و برای اینکه حق الزحمه پرسنل خود را پرداخت کند، بر روی بخش خصوصی فشار زیادی اورده است، چرا که تا بخش خصوصی مالیات پرداخت نکند، هزینه‌های جاری هم تأمین نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی که که در حوزه کسب و کار داریم، مدیریت نادرست و غیراصولی صاحبان بنگاه‌هاست، بنگاه‌هایی که به دلیل سیاست پوپولیستی برخی دولتها منابع بر اساس منافع بین آنها توزیع شده و حتی نمایندگان مجلس برای خرید محبوبیت با این بنگاه‌ها همراه شده اند، اما با اینحال هیچ گاه اهلیت این بنگاه ها و صاحبان آنها مورد بررسی قرار نگرفته است.
وی افزود: اگر منابع بین دانشگاهیان و فارغ التحصیلان توانمند به خوبی توزیع می‌شد با این چالش های بزرگ در حوزه سرمایه گذاری مواجه نبودیم.
کیانی پور گفت: ما در حوزه بازار نیز مشکل داریم و امروز در عرصه‌های بین المللی رقابت‌های جدی وجود دارد که از این رقابت هاعقب مانده ایم، بدون شک وجود این مشکلات ناشی از این است که نبض بازار ما به دست عناصر اهل نیفتاده است.
رئیس اتاق بازرگانی افزود: با تجربیات علمی دانشگاهیان و فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی می‌توانیم عرصه‌های بین المللی را فتح کنیم.
کیانی پور ادامه داد: ما فرهیختگان و دانش آموختگان زیادی در دانشگاه‌هایمان داریم که می‌توانند محصولاتی را تولید و آن را تجاری سازی کنند که در ذائقه مردم دنیا بنشیند و اینگونه است که خواهیم توانست تفکر انقلابی‌ و اندیشه‌هایمان را به دنیا صادر کنیم، کاری که تمام دنیا در حال انجام آن هستند.
رئیس اتاق یاسوج با بیان اینکه این فرصت مغتنمی است که دانشگاهیان و فعالان اقتصادی در کنار هم قرار گرفته‌اند، افزود: اتاق بازرگانی یاسوج ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌توانیم در کنار اساتید فرهیخته و روسای دانشگاه‌ها با یک استراتژی مناسب به کمک بخش صنعت بیایم.
کیانی پور همچنین به حمایت های اتاق نیز اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج این آمادگی را دارد که پایان‌نامه‌هایی را که به توسعه اقتصادی استان کمک کنند، را به طور کامل حمایت کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =