رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم مدیریتی استان و مجموعه دستگاههای اجرایی و در راس آنها استاندار با تعاملی که با نمایندگان محترم دارند که هر سه نماینده همه تلاش های خود را در جهت رشد توسعه انجام می دهند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، حسن نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: استاندار نماینده عالی دولت در استان هستند که جا دارد یک خسته نباشید به ایشان عرض کنم .وی ادامه داد: طبیعی است که نماینده یک منطقه باید پی گیر امورات منطقه خود باشد و وظیفه ما هم پاسخگویی است و تلاش می کنیم با همکاری نمایندگان محترم و دولت کارهای بنحو مطلوب پیش برود .

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه برای ما هر یک از سه نماینده محترم هر موضوعی را در منطقه خودشان دنبال کنند حق مسلم آنهاست افزود: در این بین ما هستیم که باید فرا منطقه ای و استانی فکر کنیم و در وفاق بین نماینده ها و استانداران ثمرات خوبی دیدیم .

حسن نوروزی ادامه داد : یک سری پروژه استانی وجود دارد که در شورای برنامه رزیزی توزیع می شود امسال حدود ۶۴۰ میلیارد تومان کل اعتبار استان در قالب اعتبارات استانی به سازمان ابلاغ شد .

نوروزی اضافه کرد: از ۶۴۰ میلیارد پروژه هر کدام از منبعی ابلاغ می شود اعتبار استانی نفت ، استانی ارتقا شاخص های توسعه و ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده برای زیر ساخت های ورزش که در کل کشور هزینه می شود .

وی در ادامه عنوان کرد: هر اعتباری که ابلاغ می شود جداگانه فرمول توزیع دارد که ۲۹۹ میلیارد تومان اعتبارات توزیع توازن استان که قانون استفاده متوازن در کشور اطلاق می شود .

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد : اعتبارات استانی با متوازن متفاوت است در آنجا شاخص ها نیز متفاوت است نفت هم قوانین خاص خودش را دارد در ارتقا شاخص باید جایی باشد که شغل ایجاد کند .

حسن نوروزی

حسن نوروزی خاطرنشان کرد: در ۸ شهرستان که در هر حوزه کاری باید شاخص های شهرستان مشخص شود و با متوسط آن شاخص در کشور مقایسه می شود .

وی گفت: موضوعات برای ردیف متوازن مشخص است که باید ۲۷ عملیلات و موضاعات خاص خود را داشته باشد .

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای توزیع شاید یک ماه حدود ۱۳ تا ۱۴ نفر از حوزه بودجه فعالیت کنند و روال باید طی شود برای همه اعتبارات توزیع شده نظارت می شود .

حسن نوروزی عنوان کرد: بر اساس فرمول هایی که در اعتبارت استانی جمع آوری کردیم سهمی از شهرستان ها حاصل میشود که شهرستان بویراحمد ۳۲ درصد دنا ۸ درصد گچساران و باشت ۲۲.۸ درصد ۳۹ تا باقی مانده سهم کعگیلویه و بزرگ می شود .

نوروزی در ادامه به اعتبارات استانی اشاره کرد و گفت: اعتبارات استانی قریب ۸۰ برنامه دارد و حداقل ۳۰۰ شاخص دارد ما نمی توانیم یک درصد را کم یا زیاد کنیم در اعتبارات نفت ۶ منبع قانون نظر می دهند دو سوم که ۴۲ میلیارد تومان است به دو شاخص جمعیت نقاط محروم و ضریب محرومیت تعلق می گیرد .

وی در ادامه نحوه تقسیم بندی دو سوم اعتبارات نفت را تشریح کرد و گفت: در ذو سوم کهگیلویه ۳۰ درصد گچساران ۵ درصد بویراحمد ۲۷ درصد که به بخش مرزی دوگنبدان و یاسوج و دهستان های محروم این دو شهر از دو سوم اعتبار تعلق نمی گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =