جزییات حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

ایسنا نوشت: رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران "فیرا"، از درخشش تیم‌های دانشجویی و دانش‌آموزی ایران در بیست‌وسومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2018 در کشور تایوان خبر داد.

سروش صادق‌نژاد با اعلام این خبر گفت: در بخش دانشجویی تیم‌های رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوش درخشیدند. در رقابت‌های لیگ ربات‌های پرنده در بخش ماموریت، تیم AUTMAV این دانشگاه پس از تیم‌هایی از چین و تایوان موفق به کسب مقام سوم این دوره از مسابقات شد.

عضو هیئت‌ رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: در بخش دانش‌آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیک Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیم Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.

جزییات حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

 رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی موفق به کسب مقام سوم این لیگ شد. در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت‌ها شد. همچنین، در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابتها شد.

بیست و سومین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ 15 مرداد ماه و با حضور 250 تیم دانش‌آموزی و دانشجویی از 20 کشور در شهر تایچونگ کشور تایوان آغاز شده و تا ۲۱ مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =