ایرنا نوشت:‌ استاد حوزه علمیه قم گفت: در تجمع برخی از طلاب مدرسه فیضیه اقدامات و حرکات ناشایستی صورت گرفته که باید بگویم ساحت این مرکز علمی از این فحاشی ها و هتاکی ها مبراست.

رحمت الله عابدی روز دوشنبه بیان کرد: اینکه عده ای بیایند تابلویی را بلند کنند و رئیس جمهوری را تهدید نمایند، به طور قطع در شان حوزه علمیه قم نیست.
وی با ابراز تاسف از چنین اقداماتی گفت: اینها جزو حوزه علمیه قم نیستند بلکه خودشان را به حوزه تحمیل می کنند، به بزرگان حوزه می گوییم به داد حوزه برسند و اجازه ندهند برخی پایگاه بزرگ علم و اجتهاد را خدشه دار کنند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: جامعه علمی کشور از این حرکات ضربه می خورد، حوزه علمیه قم فراتر از این افراد هتاک است، مراجع تقلید و بزرگان حوزه اجازه ندهند دامن حوزه توسط این افراد لکه دار شود.
وی ادامه داد: امروز بیشتر مردم ایران، آگاه هستند که اینها از حوزه علمیه قم نیستند بلکه گروه خاصی هستند که حرف حق را برنمی تابند و هیچ وقت زمان را نمی شناسند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: معنای علم آن است که انسان چیزی که نمی داند را یاد بگیرد، برخی از حرف هایی که زده می شود نشان از بی علمی است و یا اینکه فرد خود را به ندانستن می زند.
وی بیان داشت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه دنبال علم رفتن و انتشار آن است و دراین راستا نباید حرکتی بدون علم و آگاهی انجام شود.

به گفته حجت الاسلام عابدی ، رهبر معظم انقلاب به تازگی در حمایت از دولت، اصل نظام و انقلاب رهنمودهایی فرمودند که باید الگو باشد،ایشان نسبت به کسانی که با بغض و کینه به دولت حمله می کنند با عتاب فرمودند این درخط دشمن بودن است.
وی گفت: حوزه علمیه باید برای همه الگو باشد، عده ای همیشه از این فضاها سوء استفاده کرده و آب به آسیاب دشمن می ریزند، برخی از این حرکات عمدی است و از روی خیرخواهی نیست. 

در عمل تبعیتی از رهبرانقلاب ندارند

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: عده ای خود را مقید به حمایت از نظام و رهبر معظم انقلاب می دانند ولی در عمل نشان می دهند که تبعیتی از رهبری ندارند، تبعیت از معظم له این است در این برهه از زمان، کنار هم باشیم.
وی اظهار داشت: امروز مشکلاتی وجود دارد و دولت و رئیس جمهوری نیز قابل نقد هستند ولی عده ای منتقد منصف نیستند، مسائلی که هفته گذشته در مدرسه فیضیه اتفاق افتاد، انتقاد نبود بلکه بیشتر شبیه فحاشی و بدگویی بود. 
نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور تصریح کرد: ما امروز نیاز به انسجام و وحدت داریم، ولی عده ای از این فرصت ها به نحو خاصی استفاده می کنند که مردم و نظام را به زحمت می اندازند.

تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی، پنجشنبه هفته گذشته با شعار « روحانیت هم درد و همراه مردم» در مدرسه فیضیه برگزار شد که وجود پلاکاردهایی با مضامین تهدید مسئولان، واکنش هایی به همراه داشت.  

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =