جمعه 30 شهریور 1397
دوشنبه 26 شهریور 1397 - 10:59:36 چاپ

نظر شما درباره این عکس چیست؟/ «دور دور» کنید، توقیف می‌شوید

جامعه > پلیس - اخیرا پلیس راهنمایی و رانندگی از تخلف جدیدی رونمایی کرده که در جدول جرایم راهنمایی و رانندگی نیست، تخلفی به نام دور دور که باعث می شود خودرو دور دور کنندگان توقیف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز خبری درباره توقیف خودروها به دلیل ارتکاب تخلف دور دور  منتشر شد. تخلفی که تاکنون سابقه نداشته و در آیین نامه راهنمایی هم چیزی درباره آن نوشته نشده است. 

آیا پلیس می تواند خودرو شهروندان را به دلیل نشستن در آن و رانندگی بدون هدف یا همان "دور دور" توقیف کند؟ این موضوعی است که کاربران خبرآنلاین درباره اش می توانند نظر بدهند.

شما مخاطب خبرآنلاین هم می‌توانید نظر و دیدگاه‌تان را درباره این عکس و ماجرای «دور دور»، در بخش دیدگاه به صورت کامنت ارائه نمایید.

«دور دور» هم تخلف رانندگی شد

23231

51 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:11:01
    پاسخ
    367 14

    قسمت اعظم مشکلات این مملکت شبیه هیمن مسئله است برداشت و تفسیر شخصی از دین، مذهب ، قانون و حتی معنی کلمات و تعمیم آن به کل جامعه. اگر جرم است با چه مبنایی چرا اعلام عمومی نمیشود و هزار سوال بی جواب دیگر در همین قضیه منع اشتغال بازنشستگان و کذا و کذا

    • عرفان
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:38:14
      110 66

      کاملا کار درستی میکنن ولی کافی نیست. همین چند وقت یکی از همین راننده های این ماشین ها بچه 10 ساله یکی از همکارانم را زیر گرفت و از بین برد. بعدش با رشوه و پول خودش را از مجازات نجات داد. . ای کاش اقتدار پلیس در حدی بود که برای همیشه گواهینامه این ها را که مخل آسایش زن و بچه مردم هستند را باطل میکرد و زندانشون میکرد.

    • کیارش از دزاشیب
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:40:57
      59 193

      هر چی باشیم بهتر از این پرایدی های مسافرکشیم که بلند شدن اومدن تهرانو به گند کشیدن و ترافیک و آلودگی درست کردن

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:42:05
      124 9

      طبق معمول باز هم صورت مسئله پاک شد. مطمئن باشید اگر در سطح شهر مکانهایی برای جوانان باشد که با دوستان، همسن و سالان، هم فکر و نظر و ... در یک سقف جمع شوند و ساعاتی را با یکدیگر بگذرانند، نه تنها مزاحمتی برای کسی نخواهند داشت،حتی می توانند با درک بهتر اجتماع، فرهنگ و ... خود و دیگران برای جامعه مفید هم باشند.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:11:12
    پاسخ
    309 23

    کلا در سرزمین ما همه چیز در حال ممنوع شدن است

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:38:05
      168 8

      ناشکری نکن هنوز نفس کشیدن ممنوع نشده

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:48:40
      115 9

      کم لطفی نفرمائید؛ هنوز هر روز صبح خورشید می تواند براحتی طلوع کند

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:16:48
    پاسخ
    177 5

    من به شخصه بیشترین تخلفات راهنمایی و رانندگی را از برخی مأموران اعمال قانون راهنمایی و رانندگی مشاهده نموده ام از جمله عبور از چراغ قرمز ، ورود به محدوده ممنوع ، عبور دو طرفه از خیابان یکطرفه ، پارک دوبل ، صحبت با تلفن همراه و .../ اعمال مجازات فردی فراتر و خارج از محدوده قانون ، خود نوعی جرم مضاعف است چه بخواهد دور دور در خیابانها و بزرگراههای شهر باشد و چه هر موضوعی دیگر و ...

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:21:50
    پاسخ
    192 9

    مهم تموم کردن دفترچه جریمه است نه عنوان خلاف اگر هم خلافی پیدا نشد بهمین سادگی و خوشمزگی میشود اختراعش کرد.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:22:29
    پاسخ
    227 7

    کلا ما فرهنگ دور دور داریم مثلا دور زدن تحریم ها، دور زدن قانون، دور زدن رئیس، دور زدن سیستم بانکی، دور زدن دین، دور زدن همسر، دور زدن والدین، دور زدن فرزند، حتی دور زدن نوزاد وقتی که میگیم: الهی دورِت بگردم عزیزم الانه بابات پوشک میخره میاره... الکی

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:23:08
    پاسخ
    200 4

    حالا چطوری متوجه می شوند که ماشینی دور دور می کند و یا هدفمند است؟

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:24:01
    پاسخ
    144 5

    خلاف باشه یا نباشه مستمسک نون و آب داری برای پلیس چون مالکین خودروهای دور دوری از دم مایه دارن و به هیچ مبلغی هم نه نمیگن بنظر منبع درآمد خوب و خلاقانه ای پیدا کردن

  • عبدالکریم
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:24:12
    پاسخ
    27 203

    ورود نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این مورد بایستی بصورت دقیق ، موثر و سریع باشد امروزه مناسفانه عده ای تازه به دوران رسیده با خودروهایی که آن را قطعا از راه حرام بدست آورده اند در خیابان ها خودنمایی می کنند و ضمن ایجاد حسرت در دل مردم مظلوم باعث سلب آسایش و بخصوص ایجاد بی بندوباری می شوند . دختران در این ماشین ها با چهره های شرم آور و شیطانی ، شراره های آتش را به نمای می گذارند و هزار مسائل دیگر که فورا باید جمع آوری شود

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:08:10
      80 11

      لطفا مغالطه نکنید دوردور تا جایی که مزاحمت و خطر برای دیگران ایجاد نکنه نمیشه جرم تلقی بشه رفتار و سلایق شخصی افراد بخصوص داخل خودروی خودشان هم هیچ ارتباطی به دیگران ندارد.

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:10:36
      18 97

      کاملا موافقم. باید خودروی شیطانی ایشان در آتش سوزانده شود تا درس عبرت شود برای دور دور کنندگان. متاسفانه دستگاه قضایی با رافت اسلامی با آنها برخورد میکند.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:24:26
    پاسخ
    134 13

    یعنی جک آدم میشنوه بخاطر اینکه فقط رانندگی میکنید ماشین میره پارکینگ؟؟؟ نه مزاحمتی نه حرکت نمایشی نه الودگی صوتی؟؟؟؟

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:26:00
      100 9

      هر جوانی که ماشین مدل بالا داشت و میگیرید و جریمه اش میکنید به جرم دور دور. اخه از کجا میفهمید که یک نفر داره دور دور میزنه؟؟؟

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:37:41
      32 54

      فقط رانندگي ميکنيد خوب بفرماييد توجاده بيرون شهر نه اينکه بادوردورداخل يه بلوار پرترافيک مزاحم عموم مردم باشين

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:25:11
    پاسخ
    41 94

    متاسفم که بعضی از افراد اونقدر بی ظرفیت هستند که حتی ظرفیت استفاده درست از ثروت خودشون رو هم ندارن و با این کارهای مبتذل عرصه رو بر سایرین تنگ می کنند ......

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:26:46
    پاسخ
    118 13

    دور دور کردن که جرم نیست، ایجاد مزاحمت برای دیگران جرم است

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:28:56
    پاسخ
    117 1

    برخلاف پولدارهای اروپا و آمریکا که با تولید و کارآفرینی به ثروت رسیدن، تو این مملکت بیشتر پولدارها با رانت و دلالی و اقتصاد مریض یک شبه پولدار شدن

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:30:26
    پاسخ
    87 3

    یه سوال دارم آیا با پژو206 هم تخلف حساب میشه. یا این جریمه طبقاتیه؟ البته هر کاری با تازه بدوران رسیده های بی جنبه تو این زمینه انجام بدن موافقم

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:35:00
    پاسخ
    35 5

    البته که میتواند به شرطی که قانون مصوب شده باشد. اگر قانون اشکال دارد باید در مجلس به آن رسیدگی کرد. بهتر است به تمام خودروها چی پی اس نصب کنند و دور دور آنها را کنترل کنند

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 11:38:14
    پاسخ
    54 6

    این دور دور اسایش یک سری از محله ها رو گرفته ، سعادت آباد بالاتر از میدان بهرود بلوار ذبیحی و حق شناس ، کنار خیابون دوبله سوبله پارک میکنن 10 15 نفری کنار خیابون وایمیسن ، ترافیک ، مزاحمت صوتی و ناموسی ایجاد میکنن . پلیس دو روز میاد جمع میکنه دوباره فرداش همون وضعه .

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:14:17
      17 5

      میخواستم پیشنهاد بدهم که آن محدوده را با بلوک سیمانی ببندند تا این اراذل نتوانند دور دور کنند که متوجه شدم این افراد اهل دور دور نیستند و اهل تجمع غیرقانونی هستند.

  • بدون نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:01:30
    پاسخ
    50 3

    مهم دور دور کردن نیست مهم جریمه و جبران کسری بودجه هم به هر طریقی نیست مهم اون اشخاصی هستن به حالت لباس شخصی یا لباس فرمی که قراره امار بردارند که ماشین چند بار از بالا تا پایین خیابون رو رفته و گزارش بدن و اینکه اون شخص یک بار یا دو بار یا سه بار رو برای دور دور تشخیص میده یا نه به هر حال هر دم از این باغ بویی میرسد که خوشایند هم نیست

  • حسنعلی
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:07:15
    پاسخ
    30 5

    به نظرم این کار دو جنبه داره اولش مزاحمت برای مردمه که باید جلوش گرفته بشه و از معابر عمومی جمع بشه ولی بخش دوم فکر برای حل این مشکل در یه جای خاص مثل پیست ماشین سواری برای تخلیه هیجانات این جونای بی زبونه ...................

  • جیگرم ... جیگرم ... جیگرم
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:07:53
    پاسخ
    11 12

    هیچی ... جریمه شو میدن ازاد میشن روز از نو روزی از نو

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:18:29
    پاسخ
    11 20

    واقعا تصميم عالي بوده ولي دوسه تا موضوع بايدحل بشه اولا بعضي بخوانيد اغلب ماشينهاي دوردوري متعلق به آقازاده ها يي هستن که رگ گردن پدرشون ظاهرا باديدن اين صحنه دوردور باد ميکنه ولي اقازاده محترم سوار بر اسب مراد واحتمالا دورازچشم پدر داره قانون شکني ميکنه ومزاحم نواميس مردم ميشه و داغ دل مردم رو زنده ميکنه ، اونا چي ميشن ؟ دوما پليس محترم ازکجا ميتونه قطعا بفهمه که يه ماشين داره دور دورميکنه البته تا 70 80 درصد ميشه حدس زد ولي صددرصد نه سوما برخورد بايد نقره داغ کنه مثلا شش ماه گواهينامه راننده ضبط بشه .

  • سامان
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:19:43
    پاسخ
    52 6

    باشه... جوونا دور دور نکنند... شما چه تفریح جایگزینی پیشنهاد می دید؟ چه سرگرمی برای جوونا وجود داره؟ آقایون پلیس این همه مجرم تو این مملکت هست برید دنبال اونا... جوونا رو اذیت نکنید لطفا.

  • م ر
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:28:19
    پاسخ
    44 6

    شاید گروهی از مردم بخواهند از شدت گرما و یا نبود امنیت و یا تفریحات مورد نظر با خودرو در سطح شهر دوری بزنند و سوال اینه است چیزی که جرم نیست چگونه می تونه سبب جریمه بشه؟

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:30:13
    پاسخ
    50 5

    ما که پول نداریم ولی اونی که داره نوش جانش استفاده کنه و حالش رو ببره البته پولی که داره از راه درست به دست آورده باشه نه با رانت و راههای غیر اخلاقی

  • mim
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 12:32:43
    پاسخ
    30 4

    چه میشه کرد دیگه.زندگیه دیگه.حالا یه دو سه روز با اون مازراتی مشکیه و بنز اس سفیده دور دور کنیم تا باباجون زنگ بزنه به آشناهاش و بریم پورشه رو از پارکینگ در بیاریم.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:10:08
    پاسخ
    7 9

    پرسه زدن در خیابانها و بزرگراههای شهر با خودروهای لوکس و غیرلوکس که تحت عنوان دور دور مصطلح شده است اگر چه با قوانین معیوب فعلی جرم انگاری و تخلف راهنمایی و رانندگی محسوب نمی شود ولی چون فایده ای بر آن منرتب نیست و ممکن است باعث مزاحمت دیگر شهروندان از لحاظ ایجاد ترافیک سنگین و آلودگی صوتی و تنفسی و اتلاف بنزین که جزیی از منابع و سرمایه های ملی کشور است شود با عقل سازگار نبوده و پسندیده هم نیست .

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:17:55
    پاسخ
    7 20

    کار درستیه. باید جریمه بشوند. این افراد نه خط عابر میشناسند نه پرمرد و پرزن عابر. شکم سیر بی دردند.

  • حسین
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:23:54
    پاسخ
    28 6

    گشت زدن تو شهر با ماشین جرم است ؟؟ پس پیاده روی و دوچرخه بازی هم جرم است .

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:33:15
    پاسخ
    24 1

    خوبه دقیقا ماده قانونی تخلف دور دور رو هم بنویسن

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:40:09
    پاسخ
    24 1

    در مناطق شمالی و مرفه نشین بی درد شهر تهران ، دور دور و پرسه زدن های بی هدف رانندگان خودروهای لوکس چند میلیاردی معضل همچنان باقیست و در مناطق مرکزی و جنوبی و مستضعف نشین شهر هم جولان راکبین موتور سیکلت های معیوب و غیر استاندارد و فاقد چراغ روشنايي و چراغ قرمز خطر و آئینه های بغل و کلاه و تجهیزات ایمنی و ناقض مقررات راهنمایی و رانندگی ار جمله حرکت در خلاف جهت خیابان و خودروها و لایی کشیدن و ... معضلی تأسف بارتر و مرگ بارتر که متأسفانه راهور ناجا در مبارزه قاطع با این معضلات و ناهنجاری های شهری و ترافیکی موفق عمل ننموده است

  • مومیایی
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:43:36
    پاسخ
    19 1

    مبنای جرم و روش تمایز آن از فردی که کار داره چیه؟

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 13:46:40
    پاسخ
    21 1

    می خواهند به ما گشنه ها بگن اینا مسئول وضع ما هستند.

  • وحید
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:02:36
    پاسخ
    17 0

    بجای قوانین من در اوردی قوانین رو زمین مونده رو اجرا کنید مثلا فردا رییس پلیس راهور در تلویزیون حاضر شه و اعلام کنه با پرتاب زباله از ماشین در شهر و جاده برخورد جدی میشود.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:11:26
    پاسخ
    19 0

    با توقیف خودو هنگام تخطی بیش از حد از سرعت مجاز و انجام حرکات نمایشی به شدت موافقم ولی دوردور هیچ تعریف مشخصی ندارد و به اعمال قانون‌های سلیقه‌ای مبدل خواهد شد و خود این امر ایجاد فساد می‌کند.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:11:53
    پاسخ
    12 1

    چه نظری بدیم آقا، ولمون کن با گوریل شطرنج بازی کنیم؟

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:20:54
    پاسخ
    8 6

    کسانی که واقعا" دور دور میکنند باید بدانند که این دیگر یک موضوع شخصی نیست و با سنگین تر کردن ترافبک بخصوص درساعات غروب و شب و بعضا ایجادخطر اسباب زحمت و گرفتاری و اضطراب برای شهروندان میشوند و برخورد پلیس با این افراد منطقی و به جا هست.

  • مهران
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:31:38
    پاسخ
    16 0

    قانون یک علم پیچیده ای است و برای وضع یک قانون جدید کلی حقوقدان تحلیل میکنند که مثلا با ماده قانون دیگری تلاقی یا تضاد نداشته باشد یا تشخیص آن معیار مناسبی داشته باشد که مورد سوء استفاده مجری قانون قرار نگیرد و صدها پیچیدگی دیگه. این مملکت متاسفانه هرروز بیشتر به سمت بی نظمی ملوک و طوایفی قلدربازی برخورد سلیقه ای و... میرود.. نتیجه همه این آشفته بازی ها خودشو در دراز مدت نشون میدهد همانطور که الان در جامعه اثرات تصمیمات اشتباه چند سال پیش رو داریم میبینیم

    • بی نام
      دوشنبه 26 شهریور 1397 - 15:35:29
      1 0

      اره دقیقا موافقم. متاسفانه همینطوره

  • عباس
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:32:28
    پاسخ
    11 0

    من نمی دونم ما قبل از نظر دادن عکس منتشر شده و فیلم یا نوشته مطلب رو کامل می خونیم یا نه. اما توی عکس نوشته شکایتی و اگه اشتباه نکنم یعنی از رانتده بخاطر مزاحمت شکایت شده. البته اونی که دور دور می کنه حالا بی هدف یا با هدف خاص طبیعتا اگه جای مناسبی برای برآوردن هدفش، حالا هر جا که هست داشته باشه خب میره اونجا دنبال قصد و منظورش. مثلا وقتی پسر یا دختری توی جهان بیرون جهان محدود ما بخواد با یه سری آدمی که نمیشناسه معاشرت کنه یا وقتش رو الکی بگذرونه یا هز چی برای هرکدوم جایی رو در نظر گرفتند اون ادم میره اونجا کنار آدمایی که با هدفی مثل مال اون اومدن ماشین رو بر نمیداره توی خیابو که هم سوخت اضافی مصرف بشه هم ترافیک سنگین و مختل بشه هم مزاحمتی برای دیگران پی

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:36:21
    پاسخ
    19 0

    خدا رحمت کنه رفتگانتون رو، یه معلم داشتیم اعتقاد راسخ داشت کلاً جریمه خوبه آدم پایه ش قوی میشه ولی من نمی دونم چرا هر وقت قراره گرونی بشه ناغافل پلیس یادش میوفته که باید زهر چشمی بگیره یه اسم هم میذارن روش مثلاً طرح جمع آوری اراذل ، جمع کردن معتادین متجاهر ، موتور سواران، دور دور کنان، ... پی نوشت: معلم خدا بیامرز که اون اول گفتم هنوز زنده ست داره آب خنک میخوره.

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:39:45
    پاسخ
    10 1

    بجای برخورد غیر قانونی بهتره علت بررسی ورفع شود..

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:45:47
    پاسخ
    12 12

    ازمثبت و منفي ها معلومه که دوردور زدن و الوده کردن هوا واتلاف وقت وافزودن مشکلات مردمي که اجبارا درحال رانندگي هستن وبايد حرکت موازي دوتا ماشين رو درحال مکالمه يا هر تعامل ديگه اي تحمل کنن وراهي براي عبور نداشته باشن خيلي هم درنظر عموم بد حساب نميشه .

  • بی نام
    دوشنبه 26 شهریور 1397 - 14:48:21
    پاسخ
    8 9

    ما هم زیاد دور دور می کنیم یعنی چی؟؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی