سرمایه گذاری بخش خصوصی در اتمام  طرحهای بزرگ استان  ضرورت دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی به تامین حداقل 2 برابر منابع اعتباری دولتی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز دارد.

طهمورت الیاسی بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان افزود :مقوله بیکاری یکی از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود که برای رفع آن‌ها نیاز است سرمایه‎‌گذاری در بخش‌های مختلف صورت گیرد که در این زمینه باید، بخش خصوصی ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای زاد و ولد همزمان با دهه 60 و بالا رفتن میانگین استان در مقایسه با کشور اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور و استان تا سال 1399 کاهش خواهد یافت.

به گفته وی : کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی به تامین حداقل 2 برابر منابع اعتباری دولتی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احداث آزادراه لردگان - ایذه با هدف کاهش ترافیک، کم شدن تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و ارتقای ایمنی و حمل و نقل عمومی در حال پیگیری است.

الیاسی بختیاری تاکید کرد: در نشست مشترکی بین استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان در خصوص چگونگی ملی شدن راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز و صدور مجوز ماده 23 آن بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: راه آهن حسن آباد اصفهان - سفیددشت - شهرکرد نیز با 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرکت پتروشیمی بروجن نیاز به تامین خوراک از گچساران دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه توسعه استان نیازمند تلاش همگانی است، تصریح کرد: باید رویکردها بر اساس کار علمی، تخصصی و کارشناسی باشد.

وی با بیان اینکه بازار کار بازار پیچیده‌ای است، گفت: مشکلات و چالش‌های اقتصادی با ارائه حداقل دو برنامه برطرف خواهد شد.
الیاسی بختیاری ادامه داد: از طریق مظلوم‌نمایی و مایوس کردن افراد، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، بنابراین لازم است نشاط در جامعه ایجاد شود و از ترویج روحیه یاس و نا امیدی در جامعه پرهیز کرد.

علیرضا شجاعی معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز  گفت: 150 پروژه با همکاری دستگاه‌های اجرایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را داشتند، شناسایی و مراحل واگذاری آن‌ها انجام شد و در سال جاری 30 پروژه مهم دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

 وی عملیاتی شدن رصد، پایش و ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه در استان از سال گذشته، اتمام طرح مطالعات آمایش سرزمینی در استان با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را از برنامه‌های حوزه برنامه‌ریزی سازمان عنوان کرد و گفت: مطالعات طرح توسعه روستایی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است.

وی افزود: مرحله تدوین اسناد توسعه اقتصادی 9 شهرستان استان انجام شده که در حال تلفیق با اسناد بالا دستی است.

شجاعی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در استان و انجام مطالعاتی در خصوص سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان از جمله تحلیل جامعه بیکاران، گفت: حدود هشت هزار تحصیل‌کرده بیکار خانم در استان وجود داردکه عمده بیکاران در گروه سنی 20 تا 29 سال هستند، بنابراین باید سیاست‌گذاری‌ها به سمت ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده باشد.

وی گفت: بایستی در طول برنامه ششم توسعه 50 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود تا به نرخ بیکاری هشت درصد دست یابیم به این معنا که باید به طور میانگین، سالانه حدود 12 هزار فرصت شغلی در استان فراهم شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته تمایل به کار در جامعه افزایش یافته است، تصریح کرد: اشتغال گروه سنی 50 سال در استان، 30 درصد افزایش یافته است و آن گروه سنی توانستند از فرصت شغلی بوجود آمده بیشتر استفاده کنند، به گونه‌ای که فرصت شغلی برای گروه سنی 20 تا 29 سال کمتر شد.

وی در خصوص واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی، بیان کرد: 150 پروژه با همکاری دستگاه‌های اجرایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را داشتند، شناسایی و مراحل واگذاری آن‌ها انجام شد و در سال جاری 30 پروژه مهم دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: میزان اعتبارات تخصیص یافته امسال به استان 824 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 1.8 درصد رشد داشته است.

علی شهریارپور با اشاره به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان، تصریح کرد: اگر بخواهیم پتانسیل‌هایی که در استان وجود دارد را به منصه ظهور برسانیم چندین برابر این اعتبارات مورد نیاز است که در این زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه بحث بودجه‌ریزی عملیاتی در سطح استان‌ها از دو سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این بحث در سطح دستگاه‌های اجرایی استان آغاز شده که امید است تا پایان سال جاری تمامی دستگاه‌های بودجه‌ای استان، از بودجه‌ریزی عملیاتی بهره‌مند شوند و نگرانی‌ها، عدم شفافیت‌ها و پاسخگویی‌هایی که دغدغه افراد است از طریق بودجه‌ریزی عملیاتی محقق خواهد شد.

شهریارپور با اشاره به وجود یک هزار و 600 پروژه نیمه تمام در استان، بیان کرد: لازم است طبق اولویت‌بندی این پروژه‌ها تامین اعتبار شوند.

سرمایه گذاری بخش خصوصی در اتمام  طرحهای بزرگ استان چهارمحال وبختیاری ضرورت دارد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =