محمد کاظمی نماینده اصلاح طلب مجلس در روزنامه اعتماد در باره حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان نوشت:علاوه بر سوالات مشخص نمایندگان محترم سوالات جدی دیگری هم در سطح جامعه وجود دارد که پاسخ به آنها ظرفیت همدلی مردم را بالا می‌برد.

مثلا اين سوال مهم وجود دارد كه آيا همه اركان نظام در رفع مشكلات موجود اقتصادي كمك‌كار دولت هستند؟ آيا افراد با نفوذ حقيقي يا حقوقي وجود دارند كه در امور مختلف مانع‌تراشي مي‌كنند و بعضا ظرفيت‌هاي حل مشكلات را مخدوش مي‌سازند؟ آيا چيزي به نام دولت پنهان وجود دارد؟ چرا پس از ٥ سال از رياست‌جمهوري آقاي روحاني و وعده تلويحي و بعضا تصريحي ايشان و مسوولان بلندپايه دولتي براي رفع حصر هنوز اين گشايش سياسي وضروري و آرامش‌بخش تحقق نيافته است؟

مجلس شورای اسلامی

چرا دولت از ظرفيت بسيار بالاي مديريتي كشور خصوصا در مناصب بالاي اقتصادي استفاده نمي‌كند؟ مگر صاحبنظران اقتصادي «دوران دولت اصلاحات» را يكي از بهترين و كم‌فسادترين دوران‌ها نمي‌دانند چرا از مديران باتجربه آن زمان استفاده نمي‌شود؟

چرا از بزرگاني مثل بهزاد نبوي كه تجربه مديريتي موفق در دوران اضطراري جنگ داشته مشورت گرفته نمي‌شود؟ اگر دولت واقعا در اين زمينه‌ها احساس كمبود مي‌كند و معتقد به خلأ مديريتي هست آن را صريحا با مردم در ميان بگذارد و بگويد كه حداكثر توان مسوولان همين است كه مورد استفاده قرار گرفته است!

آيا شرايط بد اقتصادي و اجتماعي، تمركز و بسيج امكانات اقتصادي و ديپلماتيك امريكا عليه تهران، بحران فزاينده آب و ده‌ها مشكل ريز و درشت ديگر هنوز به آن درجه از حساسيت نرسيده است كه با مردم رك و بي‌پرده سخن بگوييم و صاحبان اصلي كشور را از چند و چون اوضاع باخبر سازيم؟

آقاي رييس‌جمهور محترم حتما مي‌دانند كه نه‌تنها بخش بزرگي از مردم كه بسياري از صاحبنظران حداقل سهم قابل ملاحظه‌اي از مشكلات موجود را ناشي از عدم چابكي و مشورت‌ناپذيري و ناكارآمدي و كندي در تصميم‌گيري‌ها و بي‌شهامتي وضعف برخي از مديران دولتي مي‌دانند؛ لذا انتظار اين است كه آقاي روحاني به خوبي و صراحت از خود و قوه مجريه دفاع كند و اگر اشكالي را وارد مي‌داند آن را بپذيرد.

چنين رويكردي سرمايه اجتماعي دولت را بالا مي‌برد و حمايت‌ها را افزون خواهد ساخت. خدا كند فرصت جلب همدلي مردم از دست نرود.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =