۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

مهر نوشت: رئیس جمهور ترکیه از نامزدی «نیکلاس مادورو» در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا حمایت کرد.

 در حالیکه آمریکا سعی دارد «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را از لحاض دیپلماتیک فردی منزوی معرفی کند، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از نامزدی مادور در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که فردا یکشنبه برگزار می شود حمایت کرد.

یورو نیوز با اشاره به حمایت اردوغان از مادورو می نویسد: انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در حالی روز یکشنبه برگزار خواهد شد که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تصمیم  مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا برای برگزاری این انتخابات زودهنگام را محکوم کرده اند.

نیکلاس مادورو پس از مرگ هوگو چاوز در سال ۲۰۱۳ به عنوان جانشین او انتخاب شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا تهدید کرده اند که در صورت «پایمال شدن دموکراسی» در ونزوئلا تحریم های جدیدی را علیه کاراکاس وضع خواهند کرد.

در انتخابات روز یکشنبه مادورو با رقیبی جدی روبرو نیست. مخالفان دولت ونزوئلا در حالی این انتخابات را تحریم کرده اند که بیش از ۲۰ میلیون ونزوئلایی واجد شرایط شرکت در رای گیری هستند.

هر چند بنا به نظرسنجی ها ۷۵ درصد رای دهندگان ونزوئلایی از عملکرد مادورو ابراز نارضایتی می کنند اما از او همچنان به عنوان بخت اصلی پیروزی در انتخابات پیش رو یاد می شود.

تیک گیل، استاد جامعه شناسی دانشگاه ایالت کارولینای شمالی در آمریکا در گفتگو با یورونیوز در مورد موقعیت مادورو در ونزوئلا می گوید: به نظر می رسد که ونزوئلا یک مورد کلاسیک از نوعی انتقال قدرت باشد که در آن رهبری پرجذبه هوگو چاوز توانایی مدیریت امور و اداره کشور به شکل درست را داشت اما بعد فردی که جانشینش می شود تنها یک مقلد او به نظر می رسد.

به گفته این کارشناس امور ونزوئلا در صورتی که همه واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند به وضوح هنری فالکون، رهبر مخالفان دولت در انتخابات پیروز خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =