ایسنا نوشت: خبرگزاری سوریه از وجود توافقی مبنی بر آزادی کامل ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه در حومه ادلب و بقیه ربوده شدگان از شهرک اشتبرق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه هزاران تن از ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه که از سال‌ها پیش در محاصره هستند، آزاد می‌شوند.

به گفته خبرنگار سانا، این توافق منجر به آزادی هزاران تن از ساکنان این دو شهرک به اضافه بقیه ربوده شدگان شهرک اشتبرق واقع در منطقه جسر الشغور در غرب ادلب می‌شود.

ساکنان کفریا و الفوعه از اوت ۲۰۱۵ از سوی شورشیان که بر ادلب مسلط هستند، در محاصره قرار گرفته‌اند، این دو شهرک همواره مورد حمله قرار گرفته‌اند. طبق توافقات قبلی هزاران تن از ساکنان این دو شهرک آزاد شده‌اند که یکی در زمان آزادسازی شهر حلب و خروج تروریست‌ها بود.

شهرک اشتبرق نیز از ماه مه ۲۰۱۵ در تصرف شورشیان است و آنها در آنجا دست به جنایت‌هایی علیه ساکنان زده‌اند. حدود ۸۵ شهروند اسیر شدند که ۴۲ تن آنها در ماه مه گذشته آزاد شده‌اند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، روسیه و ترکیه به توافقی در زمینه خارج کردن ساکنان الفوعه و کفریا که مورد حمایت ارتش سوریه هستند، دست یافته‌اند. این دو شهرک از آخرین مناطق محاصره در سوریه هستند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت، براساس این توافق قرار است ساکنان این دو شهرک در مقابل آزادی صدها زندانی و و شورشی در بند زندان‌های دولت دمشق خارج شوند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =