تسنیم گزارش داد:نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه با بخشنامه جدید دولت سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود، گفت: ۵۰ درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها بازار را انحصاری می‌کند.

فرهاد احتشام زاده ، با اشاره به اینکه  با ابلاغ بخشنامه جدید دولت در حذف گری مارکت ها بازار خودروهای وارداتی عملاً در آشفتگی به سر می‌برد، اظهارداشت: در روزهای پایانی سال قیمت برخی از خودروهای وارداتی کاهش یافت و همین امر مردم را به کاهش بیشتر قیمت ها امیدوار کرد اما متأسفانه با این بخشنامه سال آینده شاهد کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  حذف گری مارکت ها از بازار خودرو سال گذشته هم مطرح بود اما در نهایت مسئولین از اجرای آن منصرف شدند، افزود: اجرای دوباره این موضوع نشان می‌دهد تصمیم ها از بدنه وزارت صنعت اتخاذ شده و تغییر وزیر صنعت خللی در تصمیم گیری‌ها ندارد.

نایب رئیس  انجمن واردکنندگان خودرو تصریح  کرد: در حال حاضر 50 درصد بازار خودروهای وارداتی در اختیار گری مارکت ها است که حذف آنها از بازار خلاف قانون اصل 44 است زیرا به طور حتم بازار خودروهای وارداتی با این بخشنامه در انحصار چند شرکت خواهد شد.

احتشام زاده با بیان اینکه البته تا سه ماه آینده ثبت سفارش گری مارکت ها مهلت دارد، گفت: بعد از اتمام این مهلت آنها با بخشنامه جدید دولت امکان واردات نخواهند داشت. اما سوال اینجا آیا امروز تمام مشکلات کشور برطرف شده و فقط سهم 5 درصدی واردات خودرو ساماندهی نشده است؟ انجمن واردکنندگان به جد پیگیر این موضوع است تا این تصمیم منطقی برای این مشکل اتخاذ شود.

 به گزارش تسنیم، اخیراً هیئت وزیران در جلسه 20 اسفند ماه 96 در قالب "اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو" حذف غیر نمایندگی‌های خودرو را به وزارت اقتصاد و وزارت صنعت ابلاغ کرد.

در تصویب‌نامه هیأت وزیران آمده است:

 هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی در اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو تصویب کرد:

1 ــ در ماده 13 الحاقی عبارت "و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدکی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش" پیش از عبارت "و همچنین" الحاق می‌شود.

2 ــ تبصره 1 ماده 13 حذف و عنوان تبصره‌های 2 و 3 به تبصره‌های یک و دو اصلاح می‌شود.

در تبصره 1 ماده 13 "واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی" عنوان شده که با اصلاحیه هیئت وزیران فقط نمایندگی‌های رسمی امکان واردات خودرو را پیدا می‌کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    43 0
    اگه راست ميگين شكر وارد نكنيد يا براش تعرفه بزارين كه هم كشاورز هم كارخونه قند ها را بيچاره كردين
    • حمید RO ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      12 0
      همه تمام تلاششونو برای نابودی مملکت دارند انجام نیدهند واقعا خدا قوت
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    23 2
    معلومه كه واردات بايد از طريق نمايندگى فقط باشه با سرويس ها وخدمات پس از فروش، دلال ها هرچى خوردن تا حالا بسشونه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    31 0
    دیگه وقتش بود گرون بشه. الان خیلی وقته حدودا ۲ ماه اصلا ماشین گرون نشده بود. کم کم داشتم فکر میکردم ایران نیستم
    • کاظم ابوئی جاسمی A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      0 14
      شما گران شدن را می بینید اما گران نشدن دو ماهه را نمی بینید. به راستی چرا؟ به کجای چنین شتابان رهسپارید؟ سعی نمایید زودتر از خواب گران بیدار شوید.
  • ناشناس A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    27 2
    مردم محتاج نان شب اند و با این قیمت های فعلی هم هیچ تقاضایی وجود ندارد انوقت صحبت از افزایش مجدد قیمت ها می نمایید.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    31 2
    روحانی داره 4 سال دوم احمدی نزاد رو تکرار میکنه
  • بی نام RO ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    6 1
    واردات فقط بایدتوسط نمایندگی ها صورت بگیره البته با نظارت درست و قیمت مناسب برای امکان خرید مردم....
  • بیکار IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    8 0
    بهترین راه برای پولدار شدن پولدارها و فلج شدن اقتصاد همینه که هر روز یه تصمیمی بگیرن. یروز بیارن پایین مردم دست نگهدارند که شاید پایین تر بیاد و چند وقت بعدش ببرنش بالا تا بازم مردم رغبتی به خرید نکند و سالی پر از رکود رو تجربه کنید. مملکت بسیار قانون منده البته قانونش فقط به نفع چندین نفره که حساباشون حتی جایی برای پر شدن هم نداره
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    5 0
    چرا ارزانترین قیمت می زنید؟؟ پرادو ج ایکس 2008 با چند لکه رنگ این قیمت هست لطفا آمار کارشناسی تر بدید، نرید چندتا آگهی ببنید و ارزانترین را بدون هیج بررسی بزارید و بعنوان خبر اعلام کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام حالا از کجا باید سراغ ماشینهای دست دوم رفت یعنی کجا میفروشن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    2 0
    با حدود صدو بیست تومن ماشین نو غیر چینی و دست دوم کاردرست میشه خرید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    5 0
    مگه مهم است مسکن 20 درصد ظرف یه ماه گران شد ارز 1500 تومان بالا رفت اکثر اجناس هم گران شدند حالا خودرو هم گران شود مهم اینست که تورم یک رقمی باشد .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    6 0
    بازار ارز رو که انداختید گردن به قول خودتون اخلالگران.این گرونی رو گردن گی میندازید؟خوده دولت اخلالگره.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    4 0
    فکر میکنید مشکل امروز مردم فقط در انتخاب خودرو است ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    5 0
    نظرسنجی بگذارید ببنیم مردم طرفدار آزاد سازی واردات هستند یا حمایت از تولید داخلی؟
    • کامیار RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      4 8
      ما تو منطقه آزاد زندگی میکنیم. فکر کردی خودرو وارداتی حتی اگه بدون تعرفه هم باشه ارزونه؟ برا یه هیوندای معمولی دست کم باید 70 تا بدی. آزاد شدن واردات خودرو فقط بدرد خانواده های متوسط به بالا میخوره وگرنه با این نرخ دلار بازم باید پراید و پژو سوار شیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    ماينده محترم يا نمايندگان محترم همين ماشين داخلي رو به قيمت كارخانه بدست مردم برسونيد كه راحت بشه رفت نمايندگي و خريد كرد بقيه كارها پيش كشتون
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    خدا پدرتو بیامرزه.اگر قرار بود خودروساز چیزی بشه باید تو اینهمه سال میشد.البته کاش بجای یارانه به مصرف ویارانه مستقیم به مردم بخشهای تولیدی یارانه دریافت میکردن.چین به تولیدش یارانه میده ودنیا رو گرفته.اما بهر صورت این وضع باید تغییر کنه.ادامه روشی که ۵۰ساله وجود داشته ونتیجه نداده یعنی اب در هاون کوبیدن.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    5 2
    این حمایت از تولید صنایع داخل مملکت را بیچاره کرده ، آقا صنایع خوردو سازی را تعطیل کنید ملت بتونند خودروی پاک و ایمن سوار بشن، اطمینان داشته باشید با سودی که دولت بابت بنزین، عوامل زیست محیطی، خسارات سنگین فوتی ها و مصدومین و... بدست خواهد آورد حقوق تمام کارکنان خودروسازی داخل و قطعه سازان چینی را به راحتی پرداخت خواهد کرد، چرا برندهای بزرگ جهان را تشویق نمیکنند تو ایران کارخانه هاشون را راه اندازی کنند تا هم از توان انسانی و هم مواد خام کشور استفاده بشه؟ مگه سایر کشورها این کار را نمی کنند؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    4 0
    دولت . هم ارز رسمی را سه برابر کرده است. هم ارز بازار آزاد را دست کاری نموده و گران نموده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    در نتیجه واردات یک خودرو خارجی به چندین نوع به دولت سود می رساند تا دولت بتواند هزینه های خودش را بدهد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    4 0
    همه خودرو داخلی را گران نموده است و هم از خودرو خارجی عوارض بیشتر می گیرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    5 0
    من معلولم و از تمام شرکتهای ایرانی برای خودرو دنده اتومات درخواست کردم و البته بارها و بارها ، اما دریغ از یک تماس ، چه برسد به اقدام
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 1
    آیا خودرو داخلی را نمی توانند تقسیط کنند؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 1
    آیا خودرو داخلی را نمیتوانند با شرایط بهتری به مردم بفروشند؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    مدیران خودروسازهای اصلی ما میدونند نهایت طول عمرمدیریتیشون بیشتر از 4سال نیست .الان نگاهی به مدیران قبلی ایران خودرو وسایپا بندازید بعضیا حتی دوسال هم مدیر عامل مجموعه نبودند .هر مدیری هم بیاد تیم قبلی رو جارو میکنه سایپا وایران خودرومدیران وارداتچی قهاری داره که خودشون رو تو همین دو سه سال مدیریتی خوب می بندند .باور کردنش سخته اما خیلی از قطعات بسته بندی ایساکو وسایپا یدک چینی ووارداتی هست .حقوق پرداختی خودروسازها وهزینه های جاریشون به نسبت تعداد پرسنل وحشتناک بالاست .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    2 0
    سهام سایپاوایران خودرو وزیر مجموعه هاشون هم تو بورس تنها برای مدیران راندمان داره وسهامدار بینوای بیچاره سودی از این شرکتها دریافت نمی کنه .کافیه یک بررسی کنید مجامع سالهای اخیر ایران خودرو وسایپا رو تا به عمق فاجعه پی ببرید .نکته جالب اینجاست که این دوشرکت بااین همه تولید سودی تو مجامع توسالهای اخیر توزیع نکردند وحتی زیان انباشته هم دارند .زیان انباشته برای سهامدار هست اما حقوقها وپاداشهای مدیران ارشد کماکان پابرجاست .
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    1 0
    .برادر من مگر بازار ارز را نمی بینی الان بیمار سرطانی باید 30 تا 50 درصد گران تر داروی خود را از خارج کشور تهیه کند حالا شما به دنبال تسهیل واردات خودرو هستی؟گرانی خودرو ابدا ربطی به حمایت از خودرو سازان داخلی ندارد بلکه ریشه در تهی بودن خزانه ارزی و تلاش برای جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    محض اطلاع قیمت پراید 21میلیون تومان حداقل حقوق حدود1میلیون تومان یعنی معادل 21ماه حقوق اما حداقل حقوق در کشور اونا حدود 2500دلار 21ماه میشه 52000دلار با این قیمت میشه یه مرسدس بنز فول اپشن مدلc200خرید انصافا پراید با بنز قابل مقایسه میباشد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    1 8
    همه مردم دنيا درتنگا زندگى ميكنند وبه اندازه گليم شان پاى خودرا دراز ميكنند شام دارند ميخورند ندارند كشنه ميخوابند مردمان اروپا وامريكا نيم قرن چه خودرويى سوار ميشدند همانى را كه توليد كرده بودند واز خودرو توليدى كنونى كشور ما مشكل دار تر بود ماهم حق ما است بهترين ها ازداروبگير تامواد غذايى ولوزم خانگى دراختيار داشته باشيم امابايد تلاش كنيم كيفيت توليدمان را ارتقاء دهيم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    3 0
    خودشان که ماشین خوب سوار ند.. پراید 22 میلیون ، هنوز هم جادارد گران شود رندش 100 تومن هم خریدار داره. این افتخار صنعت ماست.