در این جلسه که به دو دستور بررسی آخرین وضعیت بازار کار شهرستان، گزارش کارورزی و سامانه رصد اشتغال و مشاغل خانگی در سال 1396 و بررسی طرح های اشتغال زای مصوب کمیته فنی شهرستان (اشتغال فراگیر و روستایی و عشایری ) همراه بود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سید عباس دانایی فرماندار و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به طرح های اشتغال حمایتی از سوی دولت منجمله طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و محلّی ،طرح توسعه فرصت های شغلی گروه های آسیب پذیر، طرح توسعه فرصت های شغلی در مناطق روستایی، محروم و عشایری و ...بر لزوم اطلاع رسانی و افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و افراد جویای کار در خصوص فرصت مطلوب پیش آمده تاکید نمود.
وی با اشاره به ثبت نام 5916 نفر کارجوی در 12ماهه96 که گفت این تعداد % 48 کارجویان استان را شامل می شوندکه از این بین تعداد 43 درصد داراي مهارت و 57 درصد فاقد مهارت می باشند.
وی بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال نیز از میزان 2502 نفر تعهد اشتغال شهرستان سمنان از سوی دستگاههای اجرایی در سال 96 ،تعداد 2824 اشتغال ایجاد شده که شاهد تحقق 112.9 درصد ی میزان تعهد اشتغال در شهرستان سمنان هستیم.
دانایی در خصوص وضعيت طرح کارورزی نیز با اشاره به سهمیه 36 درصدی شهرستان سمنان از تعداد 396 نفر واجد شرایط برای 95 واحد پذیرنده خبر داد افرود از این تعداد 72 قرارداد منعقد شده است.
فرماندار و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان وضعيت واحدهای پذیرنده شهرستان
وی در ادامه جلسه در خصوص طرحهای تسهیلات اشتغال روستايي و عشايري نیز از مصوب شدن 5 طرح از 17 طرح بررسی شده در کمیته فنی به مبلغ 10012 میلیون ریال با اشتغال 14 نفر خبر داد.
دانایی ابراز امیدواری کرد که بتوان با پیگیری صحیح برنامه های ابلاغ شده از سوی دولت محترم گامی موثر در این زمینه برداشته و بتوان به تکلیف اخلاقی، اجتماعی و قانونی خود در این خصوص عمل نماییم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =