رئیس شورای شهر کرج در پی تعطیلی و لغو جلسات رسمی و علنی شورا از فرماندار تذکر کتبی گرفت

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری فرمانداری کرج،: سیروس شفقی به مسائل و حاشیه‌های اخیر شورای شهر کرج اشاره کرد و با تأکید بر اینکه همه باید به اختیارات شوراها احترام بگذارند، اظهار کرد: انتظار به‌حق شهروندان از منتخبین خود در شورا انتخاب شهردار در فضای آرام، بدون تنش و با در نظر گرفتن تمام ملاحظات قانونی است.
وی با اشاره به مسائل پیش‌آمده ازجمله انتخاب شهردار به مفادی از قانون شوراهای اسلامی با محوریت تنویر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: در تبصره ذیل ماده ۷۸ وظایف و اختیار شوراها مهلت سه‌ماهه‌ای برای انتخاب فرد جدید به‌عنوان شهردار منظور شده است.
فرماندار ویژه کرج در خصوص تشکیل جلسات رسمی و قانونی شوراها به ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی تشکیلات شوراهای اسلامی شهرها اشاره و گفت: جلسات شورا به‌صورت عادی ماهی دو بار باید در محل شورا تشکیل شود همچنین چگونگی تشکیل جلسات فوق‌العاده نیز در تبصره‌ای آمده است.
شفقی تأکید کرد: تذکر مکتوب به رئیس شورای شهر کرج برای رعایت مراتب قانونی در تشکیل به‌موقع جلسات و سایر اشکالات موجود داده‌شده است.
وی در بخش دیگری اضافه کرد: دعوت مدیران به جلسات رسمی و فوق‌العاده شورای شهر طبق قوانین موجود باید توسط رئیس شورا انجام شود.
اصغر نصیری شهردار سابق کرج بیست و ششم فروردین‌ماه پس از هفت ماه فعالیت با ارائه استعفای خود به شورا به کار خود پایان داد. پس از استعفای شهردار سابق آتش اختلافات در حالی بالا گرفت که مردم از نمایندگان خود در پارلمان شهری انتظار داشتند در فضای آرام و بدون تشنج شهردار جدید را انتخاب کنند. حال باگذشت یک ماه پروسه انتخاب شهردار جدید به بن‌بست خورده و حاشیه‌ها وارد فاز جدیدی شده است، گروه اقلیت به علامت اعتراض جلسات رسمی شورا را به بهانه‌های مختلف ازجمله بیماری به تعطیلی کشانده‌اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =