فرماندار ویژه کرج: تعرفه مازاد برای استفاده بیشتر از الگوی مصرف آب شرب که به صورت پلکانی و با هدف اصل بازدارندگی است،باید در این شهرستان اجرا شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج: سیروس شفقی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی کرج، افزود: یکی ازدستورات مربوط به مصوبه هیات وزیران در اسفند ماه سال گذشته سازگاری با کم آبی و تعادل مصارف آب بود که مقرر شد کارگروهی دراین زمینه در استان ها و شهرستان ها تشکیل شود.
وی ادامه داد: براین اساس برای دستگاه های عضو از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، صنعت و معدن علاوه بر مسئولیت ها، اهداف و سیاست هایی دراین زمینه تعریف شد.
مهندس شفقی گفت: سیاست ها و برنامه ریزی های اجرایی باید دراین زمینه بسترسازی شود و ادارات هرچه بیشتر دراین موضوع مهم توجیه شوند.
وی اضافه کرد: باید با آمار و ارقام به این موضوع پرداخت و در بحث چگونگی مصرف آب در بحث خدمات شهری و سازمان های عمومی باید تفکیک لازم را داشت.
فرماندار ویژه کرج تاکید کرد: باید امروز سیاست گذاری ها دراین بخش به سمت حداقل استفاده از منابع آبی پیش رود و دراین زمینه الگوی مصرفی بازنگری شده و کمبودها رصد و نیاز سنجی شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی متولی در حوزه آب مکلف به برنامه ریزی و سیاست گذاری متناسب با شرایط اقلیمی برای استفاده بهینه از منابع آبی هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =