۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲

شایعات و خبرسازی ها درباره رئیس 82 ساله تشکیلات خودگردان فلسطین افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از رسانه های خبری اخباری تایید نشده از وضعیت وخیم محمود عباس منتشر کرده اند. روز گذشته وب سایت فارسی زبان صدای آمریکا با انتشار تصویری از نمای ساختمان بیمارستانی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بستری است منتشر کرد و نوشت وضع او وخیم است!

ابومازن کجاست؟
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی یکشنبه شب در بیمارستان برای آزمایشهای پزشکی بستری شد. پزشکان معالج درباره وضعیت رهبر ۸۲ ساله فلسطینی اظهارات ضد و نقیضی داشته‌اند.

محمود عباس طی یک هفته سه بار بستری شده و روز سه‌شنبه در بیمارستان «الاستشاری» در شهر رام الله مورد عمل جراحی مختصر در ناحیه گوش میانی قرار گرفت. پس از آن نیز به گفته مدیر بیمارستان، شنبه و یکشنبه شب برای برخی آزمایش‌ها به بیمارستان مراجعه کرد.

اما یکی از پزشکان بیمارستان به خبرگزاری رویترز گفته است که مراجعه محمود عباس به بیمارستان ارتباطی با جراحی گوش او ندارد و به گفته او به این مقام فلسطینی در ارتباط با التهاب سینه آنتی بیوتیک می‌دهند.

«وفا» خبرگزاری فلسطینی از دیدار امروز صائب عریقات، مذاکره کننده بلندپایه فلسطینی، با محمود عباس در بیمارستان خبر داد و از او نقل کرد که حال رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین خوب است.

دستیار عریقات گفته است که محمود عباس طی یکی دو روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

محمود عباس در ماه فوریه در سفر به آمریکا در بیمارستان مورد آزمایش‌های پزشکی قرار گرفت.

خبرگزاری "وفا"ی فلسطین نخستین تصاویر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را منتشر کرد که در حال مداوا در بیمارستان شهر رام‌الله است و به نظر می‌رسد حالش خوب است.

یک منبع ویژه در خبرگزاری "معا" نیز تاکید کرد، عباس به التهاب ریه مبتلاست و طبق اعلام پزشک معالجش حالش رو به بهبودی است.

این منبع گفت، به منظور اطمینان از سلامتی عباس، او به مدت دو روز دیگر نیز در بیمارستان خواهد ماند.

عریقات در این باره گفت، روز دوشنبه به ملاقات عباس در بیمارستان رفته و درباره پرونده ارجاعی که ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی امروز سه شنبه ارائه خواهد کرد، گزارشی به او داد و عباس هم از همه خواسته اقدامات لازم را در ارتباط با انتقال سفارت پاراگوئه، گوآتمالا و آمریکا به قدس اشغالی اتخاذ کند.

سخنگوی بیمارستان شهر رام‌الله گفت، عباس برای ادامه معالجه بعد از عمل گوش میانی خود که هفته گذشته انجام داده در بیمارستان است.

عباس روز یکشنبه از افزایش فشار رنج می‌برد و در اثر آن همان روز به بیمارستان مراجعه کرد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل نیز به نقل از یک مقام بلندپایه فلسطینی نوشت، عباس دچار سستی شده اما کاملا هوشیار است و با محیط اطراف خود ارتباط دارد.

این روزنامه به نقل از شخصی که نامش را ذکر نکرد، نوشت، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از التهاب ریه رنج می‌برد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از معاون عباس که نامش را ذکر نکرد، اعلام کرد، پزشکان تشخیص دادند که او تب دارد و مدت‌هاست که از تپش قلب و سرطان پروستات رنج می‌برد.

طبق اعلام این خبرگزاری، ‌عباس هنوز جانشین خود را تعیین نکرده و در فلسطین از سال ۲۰۰۵ به دلیل دودستگی داخلی انتخابات ریاستی برگزار نشده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =