مهر به نقل از رئیس پلیس فتای اصفهان نوشت: نصب نرم‌افزارهای غیرضروری بر روی موبایل خطر ورود بدافزارهایی را به گوشی افزایش می‌دهد که حتی بدون اجازه مخاطب از وی عکس می‌گیرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با توجه به هشدارهای جهانی در روزهای اخیر و در ارتباط با وجود نرم‌افزارهایی که از اطلاعات موبایل مخاطب و فعالیت‌های وی فیلمبرداری می‌کند، اظهار داشت: این نرم‌افزارها یا به اصطلاح بهتر بدافزارها حتی در سایت‌های جهانی معتبر مانند گوگل پلی و پلی استور نیز بارگذاری‌ می‌شود و پیش از این‌ها نیز مسبوق به سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به گسترش فضاهای مجازی وجود بدافزار در فضای مجازی امری مورد انتظار است، ابراز داشت: تولیدکنندگان این بدافزارها با سوءاستفاده از تمایل مردم به داشتن نرم‌افزارهای مختلف بر روی گوشی این بدافزارها را در پوشش نرم‌افزارهای مفید ارائه‌ می‌کنند.

گرفتن عکس از مخاطب با نصب بدافزار

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه در این ارتباط پرونده‌های مختلفی در سال‌های اخیر در پلیس فتای اصفهان داشتیم، ابراز داشت: در این پرونده‌ها شکایات مختلفی داشتیم مبنی بر اینکه پس از نصب نرم‌افزار اقداماتی از جمله گرفتن عکس از مخاطب، تماس با مخاطب، دسترسی به مخاطبان، اطلاعات تماس و غیره انجام شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در این بدافزارها حتی مانند برخی نرم‌افزار یا بدافزارهای دیگر اجازه و یا هشداری به مخاطب در ارتباط با دسترسی به بخش‌های مختلف موبایل مانند دوربین، مخاطبان و یا عکس‌ها داده نمی‌شود.

اقدامات امنیتی لازم پیش  از نصب نرم افزارها

مرتضوی با اشاره به پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از افتادن در دام این بدافزارها تاکید کرد: مخاطبان باید پیش از استفاده از هر نرم‌افزاری اقدامات امنیتی لازم را بر روی گوشی خود لحاظ کند.

وی اضافه کرد: از سویی باید توجه داشته باشیم که اطلاعات گوشی ما دسته‌بندی شده باشد و موارد حساس ماند رمزهای بانکی و یا اطلاعات شخصی اصلا بر روی گوشی نگهداری نشود.

از دانلود برنامه‌های غیر ضروری بر روی گوشی خود پرهیز کنید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با تاکید بر اینکه مخاطبان باید در حد امکان از دانلود برنامه‌های غیر ضروری بر روی گوشی خود پرهیز کنند، بیان داشت: از دیگر اقدامات موردنیازی که باید توسط کاربران مورد توجه قرار گیرد نصب و فعال بودن آنتی ویروس بر روی گوشی، به روزرسانی ورژن و رفتار شناسی آنتی ویروس است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =