مجله‌ای فرانسوی از هنرنمایی بازیگران نمایش «صندلی‌ها» به کارگردانی حسین رحیمی تمجید کرد و به علاقه‌مندان تئاتر پیشنهاد داد دیدن این نمایش را در جشنواره آوینیون از دست ندهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه تئاتر پاپيون با نمايش «صندلی‌ها» نوشته اوژن يونسكو و كارگردانی حسين رحيمی به تهيه‌كنندگی كمپانی آرتستان پاريس در بخش جنبی (off) جشنواره تئاتر آوینيون فرانسه روی صحنه رفت.

اين نمايش كه پيش از اين در جشنواره‌های فجر پلاس، بلاروس و لهستان روی صحنه رفته بود، اين‌بار در شهر آوینیون و جشنواره‌ايی به همين اسم، چهارمين روز اجرای خود را در سالن تئاتر شاپو قوژ به پايان برد.

حسين رحيمی كه مدت ١٧ سال است با افراد آسيب‌پذير اجتماع مانند انواع معلولين و.... به توليد تئاتر مشغول است، در باره حضور نمایش «صندلی» در آوینیون گفت: «حدود ١٥٠٠ گروه تئاتر از سراسر دنيا در اين جشنواره شركت کرده است كه نمايش «صندلی‌ها» با بازی معلولان ذهنی و جسمی حركتی قرار است در ٨ شب روی صحنه برود.»

مجله «قگقد فرانسه» در این شماره خود به نقد نمایش «صندلی‌ها» کار گروه نمایش پاپیون پرداخت. این مجله با تمجید از این نمایش نوشت: «اجرائی بی‌نظير از بازيگرانی معلول اما هنرمند از ايران به تهيه‌كنندگی كمپانی آرتستان كه مدير آن محمد ايمانی فولادی دانشجوی دكترای تئاتر از پاريس است . يكی از معروف‌ترين نمايش‌های يونسكو كه در سال ١٩٥١ نوشته شده و روایت يك زوج پير در مقابل مهمان‌های خيالی و پنهان است. بازيگران اين نمايش بسيار باهوش، فعال و استثنايی هستند. بازيگرانی كه از لحاظ فيزيكی و ذهنی دچار نارسائی‌ها و مشكلات خاص هستند. اين نمايش را به هيچ وجه از دست ندهيد چرا كه پنجره‌ای تمام واقعی به هستی امروز بشر است. بازيگران اين نمايش بر خلاف محدوديت‌های جسمی و ذهنی، فراتر از انتظار ظاهر می‌شوند و انرژی، ريتم و تلاش فوق العاده‌ای بر صحنه دارند. اين بازيگران با هدايت درست كارگردان زيرك خود، گاهی با خنده‌های ساتيريك، مانند دلقك‌های ژاك لوكوك، تماشاگر را مبهوت توانايی خود می‌كنند. اجرایی توانمند و پرقدرت كه نبايد آن‌را از دست داد.»

در اين نمايش، مهران قندهاری، شيرين ايزی و يحيی توسلی بازی می‌کنند و سعيد حسنلو مديريت گروه و مشاوره كارگردان را بر عهده دارد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =