سرپرست فرمانداری لاهیجان از برگزاری سومین جشنواره ملی روز جهانی دریای کاسپین با اجرای برنامه های شاد و مفرح در روز جمعه ۱۹ مردادماه در ساحل سحرخیز محله این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، امیر جانبازی در این رابطه افزود: سومین جشنواره ملی روز جهانی دریای کاسپین روز جمعه ۱۹ مردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در ساحل سحرخیز محله شهرستان لاهیجان برگزار خواهد شد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان افزود: این برنامه برای سومین سال متوالی توسط انجمن بوم بانان گیلان و با همکاری فرمانداری شهرستان، بخشداری رودبنه و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط به‌منظور پاسداشت روز دریای کاسپین و افزایش آگاهی در خصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و ... برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های مختلف، تصریح کرد: نقش همفکري، همکاري و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش‌ها و برنامه‌های مختلف نقشی مؤثر و بی‌بدیل است.

جانبازی با اشاره به تداوم برگزاری برنامه‌های متفاوت و شاد در راستای افزایش شورونشاط اجتماعی گفت: تاکنون برنامه‌های متفاوتی در این راستا در لاهیجان برگزارشده که بسیاری از آن‌ها در کشور زبان زد شد، قطعاً برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با همیاری سمن‌ها و ارگان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری لاهیجان عنوان کرد: ساحل سحرخیز محله به‌عنوان یکی از سواحل پاک و بکر دریای کاسپین می‌تواند ساحلی امن برای پذیرایی از گردشگران آگاه و مسئول باشد و اجرای این‌گونه برنامه‌ها علاوه بر زیست‌محیطی بودن به جذب گردشگر و رونق این حوزه کمک می‌کند.

وی در ادامه به تشریح جزئیات این برنامه پرداخت و اظهار داشت: نقاشی ویژه کودکان، موسیقی سنتی و فولکلور، ساخت مجسمه‌های شنی، اجرای نمایش، پرواز بادبادک‌ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی و ... با اهدای جوایز نفیس ازجمله برنامه‌های مفرحی است که در این جشنواره اجرا خواهد شد.

جانبازی در پایان از عموم علاقه‌مندان و مردم دعوت کرد تا در سومین جشنواره ملی روز جهانی دریای کاسپین در ساحل سحرخیز محله لاهیجان شرکت کنند.

 


همچنین مسئول روابط عمومی سومین جشنواره ملی روز جهانی دریای کاسپین در ساحل سحرخیز محله لاهیجان عنوان کرد: حضور بیش از هشت هزار نفر در دو جشنواره گذشته حکایت از کیفیت بالای برگزاری این جشنواره دارد که امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تر سعی شده تا شرکت‌کنندگان بیشتری برنامه‌هایی شاد و مفرح‌تر را تجربه کنند.

علیرضا پرندوش ادامه داد: تاکنون چندین جلسه ازجمله جلسه هماهنگی با ادارات، جلسه هماهنگی بانوان، جلسه‌ی هماهنگی تیم اجرایی، مدیران کارگروه‌های کودک نوجوان و چندین جلسه داخلی دیگر برای اجرای هرچه بهتر این جشنواره برگزار شد.

وی در پایان از اصحاب رسانه و تمامی علاقه‌مندان دعوت کرد تا با حضور در این جشنواره ضمن پاسداشت روز دریای کاسپین، یک روز شاد و مفرح را تجربه کنند.

روز ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ (۱۲ آگوست ۲۰۰۸) در کنوانسیون حفاظت از محیط‌زیست دریای کاسپین (کنوانسیون تهران) و از سوی برنامه محیط‌زیست سازمان ملل (UNEP) به‌عنوان روز دریای کاسپین «خزر» نام‌گذاری شده است و در این روز هرساله برنامه‌های متنوعی باهدف آگاهی در خصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی دریای کاسپین در تمامی کشورهای حاشیه این دریا برگزار می‌شود.

برگزاری سومین جشنواره ملی روز دریای کاسپین در ساحل سحرخیزمحله لاهیجان

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =