۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
پیوند مبارک صنعت و فرهنگ در یک نمایشگاه

در دو سال گذشته وزارت ارشاد بودجه‌ای را برای دریافت بن نمایشگاه کتاب و رسانه ایران فارما اختصاص داده بود که امسال هم با توجه به مکاتبات این موضوع ادامه پیدا می‌کند و وزارتخانه و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل آن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تشکیل انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی، یکی از دستاوردهای نمایشگاه کتاب و رسانه ایران فارما 2017 بود. کمتر از دو ماه به برگزاری نمایشگاه ایران فارما باقی مانده است، یکی از بزرگترین و مهمترین نمایشگاه دارویی در ایران و خاورمیانه که از دومین دوره خود در راستای امر مهم پیوستن فرهنگ و صنعت به یکدیگر، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه نیز کرده است. نمایشگاهی که مهرشاد کاظمی، معاون امور فرهنگی و رسانه ­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اهمیت و تاثیرگذاری آن را تا حدی می­ داند که باعث شده در ادامه آن، انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی تشکیل شده و شروع به کار کند.

به‌همین بهانه و در آستانه برگزاری این نمایشگاه تخصصی با مهرشاد کاظمی، معاون امور فرهنگی و رسانه ­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رییس شورای سیاست­گذاری سومین نمایشگاه کتاب­های تخصصی علوم دارویی، پزشکی و دانشگاهی و رییس دومین نمایشگاه رسانه­ های تخصصی سلامت محور، گفت و گویی داشته ­ایم، که می­خوانید.

مهرشاد کاظمی با بیان اینکه سیاست­ اصلی برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه در نمایشگاه ایران فارما، پیوند دو بخش مهم صنعت و فرهنگ است که بدون هم نمی‌توانند حیات فعالانه ­ای داشته باشند؛ گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و رسانه در کنار نمایشگاه بزرگی که به صنعت دارو با حضور شرکت­ های مهم داخلی و خارجی داروسازی، می­ پردازد، در این سال­ ها بسیار مورد استقبال همه جانبه قرار گرفته است تا جایی‌که ما ناشرانی داشته‌ایم که به ما می ­گفتند این نمایشگاه باعث شده تا آن‌ها شرکت در این نمایشگاه را جایگزین شرکت در نمایشگاه ­های عمومی کنند؛ چراکه در این فضا با مخاطبان تخصصی روبرو شده ­اند.

مهرشاد کاظمی

او همچنین شناسایی مخاطب در برگزاری هر نمایشگاهی را، یکی از مهمترین گام ­هایی دانست که باید برداشته شود و ادامه داد: با توجه به شناخت نقاط ضعف و قوت نمایشگاه کتاب و رسانه، در دو نمایشگاه قبلی ایران فارما، در برنامه­ ریزی‌هایمان تا حدودی تغییر ایجاد کرده ایم و طی جلسات متعدد در سال جاری، راهکارهایی ارائه شده تا نمایشگاه کتاب و رسانه، به نحو بهتری برگزار شود و با درس­ هایی که از دو نمایشگاه گذشته گرفته‌ایم، نتیجه ­های بهتری در این نمایشگاه داشته باشیم.

کاظمی نمایشگاه ایران فارما را جزء معدود نمایشگاه­ هایی دانست که پیوند صنعت و فرهنگ در آن مد نظر قرار گرفته و اظهار داشت: نمایشگاه ­های دوره­ های قبلی به حدی مورد استقبال از طرف ناشرها، اساتید و دانشجویان دانشگاه در رشته‌های پزشکی، دارویی و... قرار گرفت که می­توانم بگویم به جد «انجمن ناشران پزشکی و دارویی» ماحصل همین نمایشگاه بود.

او استقبال از این نمایشگاه را تا حدی دانست که ناشران حوزه ­های تخصصی به شدت متقاضی و پیگیر برگزاری نمایشگاه در سال ­های آینده هستند و حتی برخی از آن‌ها ابراز کرده‌­اند که در نمایشگاه عمومی کتاب، که در اردیبهشت هر سال برگزار می ­شود شرکت نمی کنند اما در این نمایشگاه می­ خواهند حضور داشته باشند.

کاظمی نمایشگاه ­های تخصصی کتاب را دارای فضای بهتری، جهت برقراری ارتباط بین مخاطب و ناشر توصیف کرد و ادامه داد: نمایشگاه تخصصی موجب می­ شود مخاطب و ناشر خیلی ساده ­تر همدیگر را پیدا کنند و نه تنها این اتفاق می­افتد، که بخش صنعت هم با فرهنگ ارتباط بیشتر و مداوم­تری پیدا می­کند.

او همچنین درباره بن­ هایی که در سال­ های گذشته عرضه می ­شد و میزان آن‌ها در نمایشگاه سال جاری عنوان کرد: در دو سال گذشته وزارت ارشاد بودجه ­ای را برای دریافت بن، اختصاص داده بود، که امسال هم با توجه به مکاتباتی که داشته ­ایم، این موضوع ادامه پیدا می کند و وزارتخانه و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل خواهد شد، مثل دو سال گذشته این کار را انجام دهد و خدمات ارزنده‌­ای را به علاقه مندان و دانشجویان ارائه دهد.

کاظمی میزان بن سال 95 را 50 میلیون تومان و میزان بن سال 96 را 100 میلیون تومان اعلام کرد و خبر داد: سعی می­ کنیم امسال این میزان افزایش پیدا کند تا بهره­ برداری بیشتری از نمایشگاه شود.

 رییس شورای سیاست­گذاری سومین نمایشگاه کتاب ­های تخصصی علوم دارویی، پزشکی و دانشگاهی، همچنین از افزایش تعداد ناشران شهرستانی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال همچون سال گذشته که 8 ناشر خارجی حضور داشتند، میزبان ناشران مهمی از دیگر کشورها خواهیم بود.

سومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور همزمان با نمایشگاه بین­ المللی ایران فارما 2018، از 2 تا 4 مهر امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =