برگزاری نشست هماهنگی ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان با حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی

نشست هماهنگی ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان به منظور بحث و بررسی پیرامون بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ی ابلاغی و امورات مالی دستگاههای اجرایی با حضور غضنفرآرام نماینده ی وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ، دکتر حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ذیحسابان دستگاههای اجرایی استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماینده ی وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در این نشست گفت: ذیحسابان به عنوان مشاوران امین دستگاههای اجرای نقش بسیار مهمی در نظارت بر هزینه کرد دستگاهها دارند و با تطبیق هزینه ها و پرداختها با قوانین و مقررات ضمن صرفه جویی در مصرف منابع مالی ، از ریخت و پاش ها در دستگاه های دولتی جلوگیری نموده و نقش پر رنگی در کاهش مفاسد اقتصادی دارند.

غضنفر آرام افزود:وظایف نظارتی ذیحسابان در قانون محاسبات عمومی و سایر قوانین مالی و محاسباتی، مشخص شده است و با آگاهی و دانش تخصصی و با اشرافیت به وظایف و تکالیف قانونی خود، قوانین و مقررات را به دقت مورد توجه قرار داده، از انحراف و بی انضباطی مالی در دستگاه های اجرایی جلوگیری میکنند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای مدیران و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مبادله موافقتنامه ها با دستگاههای اجرایی، بیان داشت: موافقتنامه ها ابزار کار ذیحسابان هستند که در هزینه کرد مالی دستگاه به آن استناد می نمایند و هزینه ها و پرداختهای ذیحسابان در دستگاههای اجرایی با تطبیق هزینه ها با موافقتنامه ها و سایر قوانین و مقررات مالی صورت میگیرد و انشاء الله که هر چه زودتر مبادله موافقتنامه دستگاههای اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت گیرد تا فرایند مالی دستگاهها تسریع شود.

آرام اظهار داشت: حسابداری تعهدی نیاز و ضرورت اساسی نظام مالی کشور است و در اجرای آن در دستگاههای اجرایی باید همت و تلاش لازم صورت گیرد. وی افزود: حسابداری تعهدی زیرمجموعه بودجه ریزی عملیاتی است و ضروری است دستگاههای اجرایی عملیات آن را نهایی کنند تا قیمت تمام شده خدمات و فعالیتها طبق استانداردهای حسابداری تعهدی بدست آید و قطعا باعث نظم و انضباط و شفافیت در امور مالی خواهد شد. آرام در این نشست همچنین بر ضرورت تسریع در ثبت اموال دستگاههای اجرایی در سامانه سادا تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کار و جایگاه ذیحسابی گفت: ذیحسابان از نیروهای متخصص، کاردان و توانمند اداره کل امور اقتصادی و دارایی هستند که در سایر دستگاههای اجرایی مستقر هستند و در شرایط بسیار سخت و استرس زا وظیفه نظارت بر هزینه کرد و امور مالی دستگاههای اجرایی را بر عهده دارند.

دکتر حسن نوروزی بیان داشت: ذیحسابان مشاور و کمک کار مدیران و دستگاههای اجرایی هستند و با تطبیق امور مالی با قوانین و مقررات بالادستی ضمن ایجاد نظم و انظباط مالی در دستگاههای اجرایی از هزینه کرد غیرقانونی، ریخت و پاش و بروز انحراف و فساد مالی جلوگیری میکنند.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی اظهار داشت: در شرایطی که اقتصاد ما با مشکلاتی مواجه هست، صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای دستگاهها یک ضرورت است و اهمیت فراوانی دارد و باید تلاش نمائیم تا در هزینه کرد اعتبارات هزینه ای صرفه جویی گردد و از هزینه های غیرضروری اجتناب شود.

نشست هماهنگی ذیحسابان دستگاههای اجرایی

نوروزی بیان داشت: ۴۱۸ موافقتنامه برای اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است و تا کنون نیز ۸۱ درصد موافقتنامه ها مبادله گردیده است و انشاء با تلاش و کوشش همکاران و سایر دستگاههای اجرایی بقیه موافقتنامه ها در اسرع وقت مبادله و اجرایی خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی دو بال مالی دستگاههای اجرایی هستند و باید حمایتهای لازم از جایگاه و تلاشهای حرفه ی ذیحسابی صورت گیرد تا در مدیریت امور مالی دستگاههای اجرایی استان خللی وارد نشود و نیروهای ذیحساب با توان و قدرت و اطمینان به فعالیت خود ادامه دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =