تسنیم نوشت: رئیس اداره منابع طبیعی شیراز گفت: متخلفان و قاچاقچیان چوب و زغال خودرو ماموران منابع طبیعی را هدف گلوله قرار دارند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، محمود طهماسبی اظهار داشت: ایست بازرسی منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز در منطقه کهمره سرخی هدف گلوله متخلفان و قاچاقچیان چوب و زغال جنگلی قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز با اعلام این خبر گفت: در این حادثه افراد مسلح ناشناس ایست بازرسی منطقه کهمره سرخی شیراز را به رگبار بسته و بلافاصله متواری شدند.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید اما خسارت شدیدی به یک دستگاه خودرو سازمانی یگان حفاظت منابع طبیعی که هدف گلوله قاچاقچیان قرار گرفته بود وارد شد.

تیراندازی و رگبار اسلحه

طهماسبی در مورد جزئیات این حادثه گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده با پاسگاه انتظامی روستای ریچی منطقه کهمره سرخی شیراز اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری متخلفان آغاز و اکیپ ویژه‌ای برای بررسی این موضوع به محل مورد نظر اعزام شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی هویت اصلی مظنونان این حادثه خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات و اطلاعات به دست آمده مشخص شد این متخلفان از افراد سابقه‌دار این منطقه بوده و دارای سوابق کیفری متعددی نیز هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز افزود: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته احتمال می‌رود یکی از این متخلفان از مظنونان اصلی شلیک گلوله به خودرو سازمانی منابع طبیعی فارس در سال گذشته است که در آن حادثه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت استان قرار گرفته است یادآور شد: در حال حاضر پرونده قضایی این حادثه تشکیل و برای صدور حکم و بررسی بیشتر جهت شناسایی محل اختفای مظنونان متواری شده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

طهماسبی با اشاره به تمهیدات جدی و سختگیرانه منابع طبیعی در برخورد با متجاوزان و متخلفان اراضی ملی به ویژه در جنگل‌های انبوه و ارزشمند بلوط منطقه کهمره سرخی شیراز گفت: نیروهای زحمتکش یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن آمادگی و حضور همیشگی در عرصه با انجام عملیات‌های طاقت‌فرسا و گشت‌زنی‌های مداوم و بی‌وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت کرده و اجازه تعرض به متخلفان و سودجویان به این منابع ملی ارزشمند را نخواهند داد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =