ایرنا نوشت:فرانسه روز دوشنبه حضور نیروهای ویژه این کشور در کنار نیروهای امارات متحده عربی در یمن در نبردهای شهر بندری الحدیده را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویتروز از پاریس، وزارت نیروهای مسلح فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ویژه فرانسوی در یمن حضور ندارند.
در این بیانیه آمده است: پیشتر به فرانسه پیشنهاد شده بود که مسیر منتهی به بندر الحدیده را مین روبی کند، اما تاکنون هیچ اقدام نظامی در این منطقه در حال انجام نیست. اگر قرار باشد نیروهای فرانسوی در عملیات مین روبی مشارکت داشته باشند، این اقدام پس از پایان عملیات نظامی در یمن صورت خواهد گرفت.


در همین ارتباط، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده نیز امروز (دوشنبه) در نشست خبری حضور نظامیان فرانسوی را در یمن تکذیب کرد.
روزنامه «لوفیگارو» چاپ پاریس روز شنبه اعلام کرده بود نیروهای ویژه فرانسوی در یمن در کنار نیروهای امارات عربی متحده مستقر شده اند.
فیگارو اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های این نیروها در یمن منتشر نکرد.


فرانسه در کنار آمریکا و انگلیس از حامیان ائتلاف اعراب در جنگ یمن محسوب می‌شود و تا کنون در جریان این جنگ سه ساله، سلاح‌ و تجهیزات نظامی مورد نیاز عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تامین کرده است.


به گزارش ایرنا، ائتلاف متجاوزان به یمن در چند روز گذشته با یورش گسترده قصد اشغال بندر الحدیده یمن را داشتند که با پیش دستی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شکست سنگینی خوردند.


عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =