رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: با توجه به تاثیر بحرانی و مخرب نوسان نرخ ارز بر فعالیت‌های اقتصادی و بخش تولید، از دولت انتظار داشتیم زودتر برای ساماندهی بازار و تثبیت نرخ اقدام نماید چون این افزایش سرسام آور نرخ ارز طی چند روز، کم‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، منوچهر توسطی در مراسم دیدار نوروزی فعالان اقتصادی و صنعتگران استان با استاندار مرکزی که شب گذشته برگزار شد ، با تاکید بر این مطلب اظهار امیدواری نمود دولت بتواند با اشباع بازار و سیاستهای درست ، ثبات را در بازار حفظ کند و نرخ را تثبیت نماید چون این نگرانی وجود دارد که در صورت اعمال نکردن سیاستهای درست ، افزایش بیشتری را نیز در نرخ ارز شاهد باشیم.

وی نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی را بسیار ارزشمند دانست و گفت : عملیاتی شدن این شعار به معنای واقعی ، نیازمند توجه همه ارکان تصمیم گیری و سیاستگذاری و همچنین بخش خصوصی به حمایت واقعی از کالای ایرانی است که نمی توان با آن برخورد صرفا انتزاعی داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ،معادن و کشاورزی اراک با تاکید بر این نکته که حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی ، به ترویج همیت و تعصب ایرانی نیاز دارد که رسانه ها و دستگاه های فرهنگی نقش مهمی در این زمینه دارند افزود : حمایت از کالای ایرانی بدون توجه به ساماندهی و جلوگیری از واردات بی رویه امکان پذیر نیست و از سوی دیگر باید تکلیف قاچاق کالا از مبادی رسمی که بزرگترین ضربه را به منافع ملی و تولید و اشتغال کشور وارد می کند ، روشن کنیم .

توسطی تصریح کرد : یکی از اقداماتی که سبب فراهم نمودن زمینه تولید رقابتی و با کیفیت مناسب می شود ، نرخ بهره و تسهیلات منطقی است که که امیدواریم دولت در این زمینه نیز سیاست های درستی در سال جاری داشته باشد.قطعا وجود سبدهای حمایتی از کالای ایرانی و فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب در این خصوص ، زمینه تقویت تولید داخلی و حضور موثرتر کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد : وظیفه ما به عنوان تولید کنندگان و فعالان اقتصادی برای تحقق شعار امسال ، تولید کالاهایی است که به لحاظ کیفی و قیمت تمام شده قابل رقابت باشند چون بدون توجه به این موارد نمی توان صرفا از مردم انتظار داشت کالای ایرانی بخرند . این مسئله سبب گرفتن سهم یک درصدی از بازارهای جهانی و افزایش صادرات خواهد شد.

توسطی در بخش پایانی صحبت های خود استفاده از پتانسیل دانشگاه های استان و فعال نمودن کمیسیون ارتباط صنعت و دانشگاه ، برنامه ریزی برای ۶۰۰ واحد تولیدی دارای RND ،جذب ۴۰۰ کارآموز در سطح واحدهای صنعتی از طریق دانشگاه ها و اجرای ۱۰ پروژه اقتصادی و تولیدی طی سال ۹۷ توسط دانشگاه های استان را از جمله برنامه های اتاق اراک عنوان نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =