نکات کلیدی برای سرمایه گذاری بر روی آموزش فرزندان

برای سرمایه گذاری برروی آموزش فرزندان، راه های بسیاری وجود دارد. استفاده از آموزشگاه ها، کلاس های گروهی و کلاس های تدریس خصوصی می تواند گزینه های پیش روی شما باشد. اما هر کدام از این گزینه ها، مزایا و معایب خود را دارند که می تواند تاثیر مهمی بر آینده تحصیلی فرزندتان بگذارد.

در این مقاله سعی شده است که راجع به معرفی و ویژگی های این موسسات آموزشی توضیحاتی ارائه شود تا راهنمای خوبی برای شما باشد و بتوانید بهتر برای آینده تحصیلی فرزندتان تصمیم گیری نمایید. یکی از بهترین و سریعترین روش ها برای نتیجه گیری دانش آموزان، استفاده از معلم های خصوصی با تجربه و باانگیزه است. باتوجه به اهمیت بالایی که دروس ریاضی و زبان انگلیسی در موفقیت و کسب اعتماد به نفس بالای دانش آموزان دارند، لیست اساتید و معلم های تدریس خصوصی زبان انگلیسی و لیستی از اساتید تدریس خصوصی ریاضی در سایت استادبانک به شما ارائه شده است.

همانطور که گفتیم، برای بهبود وضعیت تحصیلی و آموزشی فرزندان گزینه های زیادی وجود دارد. در ادامه هریک از این گزینه ها تحلیل و بررسی می شوند و به شما در انتخاب بهتر کمک می کنند.

1.       کلاس های تقویتی و فوق برنامه ی مدارس:

کلاس های تقویتی و فوق برنامه در مدارس با هدف تقویت درسی دانش آموز، کسب معدل و رتبه بهتر در امتحانات و کنکور برگزار می شود.

مزایا

کلاس های فوق برنامه مدارس در فصل تابستان می تواند مناسب باشد. دانش آموزان در فصل تابستان بسیاری از آموخته های خود را فراموش می کنند و برای از بین بردن این مشکل، استفاده از کلاس های فوق برنامه و برگزاری دوره های آموزشی در فصل تابستان می تواند مفید باشد.

معمولا در اینگونه برنامه های آموزشی، خود معلم مدرسه به عنوان مدرس اینگونه کلاس ها انتخاب می شود. که این امر می تواند در بازدهی بالای کلاس کمک کند، زیرا معلم شناخت نسبتا خوبی از نقاط ضعف و قوت پایه تحصیلی دانش آموزانش دارد.

معایب

استفاده از معلم خود دانش آموز با مشکلاتی نیز همراه است. از جمله اینکه ممکن است معلم مدرسه سوالات امتحان را با دانش آموزان کار کند، و به این ترتیب بدون اینکه سطح علمی دانش آموز تقویت شود، صرفا دانش آموز با دانستن سوالات امتحانی، نمرات بهتری کسب کند. این خطر بسیار جدی است و می تواند باعث شود در مقاطع و سال های بعدی تحصیلی، برای دانش آموز مشکلات زیادی ایجاد شود.

از سایر معایب این کلاس ها می توان به زمان بر بودن آنها اشاره کرد، رفت و آمد به مدرسه می تواند زمان زیادی از دانش آموز صرف کند.


2. کلاس های گروهی در آموزشگاه ها و موسسات آموزشی:

آموزشگاه های بسیاری در سطح شهر و کشور مشغول برگزاری کلاس های گروهی هستند. در ادامه به بررسی این کلاس ها می پردازیم:

مزایا

مهم ترین مزیت این کلاس ها، هزینه پایین نسبت به سایر روش های آموزشی می باشد. بخصوص در فصل تابستان خیلی از این موسسات برای اینکه بتوانند جذب شاگرد داشته باشند، هزینه  کلاس های خود را تا حدی پایین می آوردند که برای خانواده ها مقرون به صرفه باشد. از طرفی طبیعی است که حضور چند دانش آموز سرکلاس بصورت همزمان، باعث کاهش هزینه های کلاس شود. البته گاهی این مورد باعث کاهش شدید بازدهی کلاس ها می شود که باید به این نکته توجه داشت.

معایب

در کلاس های گروهی چون تعداد افراد حاضر در کلاس زیاد است، همه نمی توانند سوال های خود را بپرسند و اشکالات درسی خود را برطرف نمایند. یعنی در واقع اگر همه بخواهند سوال بپرسند وقت کلاس تمام شده است و دیگر زمانی برای توضیح بیشتر استاد باقی نمی ماند.

در اینگونه کلاس ها آموزش بیشتر یک طرفه بوده و بیشتر معلم است که صحبت می کند و توضیح می دهد. درواقع باید گفت معلم نمی تواند روی یک دانش آموز تمرکز کند، نقاط ضعف او را شناسایی کند و به سرعت مشکلات درسی دانش آموز را برطرف نماید.

3. آموزش از راه دور و بصورت آنلاین:

آموزش آنلاین در طول سال های اخیر، یکی از کاربردهای مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان است که در آن محتوای آموزشی از طریق ویدئو، فایل صوتی، ارتباط اینترنتی به شاگرد منتقل می شود.

مزایا

مهمترین مزیت این کلاسها، نداشتن محدودیت زمانی و مکانی آن است که شاگرد و معلم بدون اینکه زمانی را صرف رفت و آمد به کلاس کنند در هر جایی که هستند اگر دسترسی به اینترنت داشته باشند می توانند کلاس خود را دایر کنند.

معایب

مهم ترین عیب این روش عدم حضور فیزیکی معلم و شاگرد در کنار هم می باشد. بخصوص در دروسی مانند ریاضی، که حضور فیزیکی استاد در بهتر شدن بازدهی کلاس به شدت موثر است، نمی توانیم روی بازدهی کلاس های مجازی حساب کنیم. درواقع می توان گفت برگزاری کلاس بصورت مجازی، شاید باعث شود زمان رفت و آمد حذف شود، اما گاهی باعث می شود بازدهی کلاس نصف شود و بنابراین در نهایت این موضوع به ضرر دانش آموز خواهد بود.

البته کلاس های آنلاین و مجازی در بعضی از حوزه ها می توانند مفید و موثر باشند و امیدواریم در آینده با توسعه تکنولوژی های جدید، شاهد رفع مشکلات سیستم های آموزش مجازی باشیم.

4. استفاده از کتب آموزشی، سی دی ها و نرم افزارهای آموزشی:

مزیت این روش نیز عدم رفت و آمد شاگرد به کلاس و در اختیار داشتن زمان آموزش است، یعنی دانش آموز هر زمان که بخواهد می تواند از این ابزارها برای تقویت درسی خود استفاده کند. اما این روش معایبی نیز دارد. معایب این روش آموزشی به شرح زیر است:

  • عدم پاسخگویی به سوالات شاگرد در حین آموزش و تدریس
  • یک طرفه بودن آموزش و عدم امکان سوال پرسیدن برای دانش آموزان
  • استفاده از یک روش تدریس متداول بدون توجه به سطح و توانایی یادگیری شاگرد

5. کلاس های تدریس خصوصی

کلاس های خصوصی، کلاس هایی هستند که در آنها استاد بصورت اختصاصی به یک دانش آموز تدریس می کند. در کلاس های خصوصی، معلم ابتدا به تعیین سطح شاگرد و شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموز می پردازد. بدین منظور معلم لازم است کارنامه و همچنین برگه های امتحانی قبلی دانش آموز را بررسی کند. سپس براساس این تعیین سطح، یک برنامه درسی به دانش آموز و والدین او ارائه می شود، درواقع برنامه ای ارائه می شود که معلم براساس آن بصورت گام به گام، به تقویت سطح دانش آموز می پردازد. مثلا به دانش آموز گفته می شود با برگزاری هفته ای یک جلسه کلاس، در عرض 8 جلسه، نمره دانش آموز از 15 به 19 ارتقا می یابد.

استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای رفع اشکال، پرسیدن سوالات درسی دانش آموز، تقویت پایه درسی وی، جمع بندی دروس و حل نمونه سوالات برای آمادگی امتحانات می تواند مفید باشد. کلاس های تدریس خصوصی معمولا در منزل شاگرد برگزار می شود که این امر باعث می شود زمان کمتری از دانش آموز و والدین او برای رفت و آمد به کلاس صرف شود. در این کلاس ها، آموزش شاگرد براساس سطح و پایه درسی وی مشخص می شود. اگر شاگرد در درسی ضعیف باشد، معلم ابتدا باید روی پایه درسی شاگرد تمرکز کرده و نقاط ضعف وی را مشخص کند و بعد به سراغ مطالب جدیدتر برود. در این صورت یادگیری بطور کامل در شاگرد اتفاق می افتد

هزینه تدریس خصوصی نسبت به کلاس های گروهی به ظاهر بالاتر است ولی به دلیل بازدهی و بهره وری بالاتر کلاس های خصوصی، در بسیاری از مواقع موفقیت کلاس های خصوصی، از کلاس های گروهی بیشتر است و مشاهده می شود که در نهایت، هزینه کلی که برای تدریس خصوصی می پردازید حتی از هزینه کلی که برای کلاس های گروهی پرداخت شده است، کمتر است. به خصوص در زمان امتحانات، که فرصت دانش آموزان محدود است و آنها آمادگی کمی برای شرکت در امتحانات دارند، می توان گفت که تنها راه اثربخش و زودبازده، کلاس های تدریس خصوصی می باشد.

اما پیدا کردن استاد خصوصی خوب، معمولا با سختی های زیادی همراه است، مگر اینکه شما با روش های جدید برای پیدا کردن معلم های خصوصی خوب و حرفه ای آشنا باشید.

استاد بانک

چگونه می توانید معلم خصوصی مناسب خود را انتخاب کنید؟

مهمترین نکته برای شناسایی اساتید خصوصی خوب، اطلاع داشتن از نظر شاگردان قبلی او و میزان موفقیت آنهاست. آموزشگاهی وجود ندارد که شما بتوانید با مراجعه به آنها، از نظر شاگردان قبلی او مطلع شوید. اما در حال حاضر سایت و اپلیکیشنی به اسم استادبانک وجود دارد که شما با مراجعه به این سایت، می توانید رزومه دقیق و درستی از معلم های خصوصی برتر مشاهده کنید و همچنین نظر شاگردان قبلی هر استاد را در مورد او بخوانید. همچنین استادبانک، با تک تک اساتید مصاحبه تخصصی انجام می دهد و در صورتی که استاد توانایی کافی برای انتقال مفاهیم را نداشته باشد، از لیست اساتید حذف می شود.

استادبانک ویژگی‌هایی بصورت زیر دارد:

1. استادبانک تضمین درستی رزومه ها را دارد. چون کلیه مدارک مرتبط که شامل معرفی نامه ها، گواهی سوپیشینه و مدارک شناسایی اساتید است، گرفته می شود و چک خواهد شد.

2. استادبانک تضمین می کند که قیمت کلاس ها نسبت به آموزشگاه ها و سایر موسسات تدریس خصوص در پایین ترین سطح است. با توجه به اینکه اساتید بر اساس نزدیکی به محل زندگی شاگردان به آنها معرفی می شوند، قیمت کلاس ها برای هر شاگرد در پایین ترین سطح خود است.

3. در استادبانک براحتی می توانید نظرات شاگردان قبلی استاد را مشاهده کرده و براساس آن نظرات، انتخاب آگاهانه تری برای انتخاب استاد مورد نظرتان داشته باشید.

4. دفتر مرکزی استادبانک در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است و همچنین استادبانک در سال 95، به عنوان برترین مجموعه در دانشگاه صنعتی شریف انتخاب شده است.

استاد بانک

برای مشاهده برترین اساتید خصوصی، به سایت یا اپلیکیشن استادبانک مراجعه کنید و اسم درس مورد نظر خود را در این سایت جستجو کنید. به عنوان مثال می توانید برترین اساتید تدریس خصوصی زبان را در سایت استادبانک مشاهده کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782350