رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری محافل تا پاسی از شب و برخی از برنامه های تلویزیونی کشور انتقاد کرد و نتیجه این اقدامات را، کاهلی به نماز در وقت صبح دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، آیت الله محمد یزدی در دیدار مدیر و اعضای این ستاد اظهار کرد: نتیجه این اقدام ها، کاهلی به نماز در وقت صبح است، توجه به فرایض وظیفه ای است که همه ما در مقابل آن مسئولیم.

وی گفت: همه می‌دانیم نماز از ضروریات اسلام است که هرگز نباید ترک و در هیچ صورتی نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: در روایات متعدد آمده است که در روز قیامت اولین موضوعی که مورد پرسش قرار می‌گیرد، نماز است. نماز نسبت به سایر واجبات و مستحبات، در قبولی سایر اعمال نقش دارد و تسامح و تساهل در آن گناه نابخشودنی است.

آیت الله یزدی با اشاره به وضعیت مسائل و احکام دینی به ویژه نماز در دوران قبل از انقلاب گفت: در آن دوران رژیم درصدد بود همه احکام اسلام به ویژه نماز را از بین ببرد، اما امروزه با عنایت الهی و با مجاهدت بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، در سایه نظام جمهوری اسلامی، فرایض و واجبات الهی مورد توجه قرار گرفت، لذا باید خدا را شاکر باشیم که توجه به ضروریات و واجبات اسلام مثل نماز، زکات، حجاب و عفاف بیش از پیش شده است.

وی افزود: دراجرای فرایض همه باید کمک کنیم و فرقی بین روحانی و غیر روحانی نیست.

وی همچنین با اشاره به ساخت مسجد گفت: سفارش من به خیرین مسجد‌ساز این است که پس از ساخت مسجد به فکر امام جماعت باشند.

آیت الله یزدی گفت: اگر امام جماعتی در مسجد فقط نماز بخواند و با مردم ارتباط نداشته باشد، من این امام جماعت را قبول ندارم و اگر او به مسجد نیاید بهتر است، چرا که این شخص به مردم یاد می‌دهد که کاری به کار دیگری نداشته باشند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت به منظور ایجاد رابطه با مردم، حل مشکلات آنان و ارتباط جامعه با هم است.

** همه باید به آموزش و پرورش در برپایی نماز جماعت کمک کنند

مدیر ستاد اقامه نماز قم نیز در این دیدار گفت: همه باید به آموزش و پرورش در برگزاری نماز جماعت در مدارس کمک کنیم و از وجود روحانیان بهره بگیریم.

محمد‌ خامه ‌یار اظهار داشت: عدم توجه به این مقوله مهم می‌تواند آسیب جدی در تعمیق باور‌های دینی به وجود آورد.

وی اضافه کرد: ما باید به فرزندان خود در دوران تحصیلی که قدم به مدرسه می‌گذارند، توجه بیشتری داشته باشیم، اینها امانت هستند و از این فرصت برای آشنایی آنان با نماز استفاده کنیم.

خامه یار با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در ترویج فرهنگ نماز، اقدام های مرکز تخصصی نماز را در تولید محتوا، تربیت مربی و اساتید، کاری ارزنده و در خور شان دانست و خواستار حمایت حوزه علمیه از این مرکز شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =