۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

Lola Akinmade Åkerström عکاس، جهانگرد و نویسنده نیجریه‌ای ساکن استکهلم است که چندین جایزه به خاطر نوشته‌ها یا عکس‌هایش دریافت کرده است. او با شبکه‌های تلویزیونی مختلفی همکاری داشته و حالا تجربه‌های خودش را درباره سفر و عکاسی از طریق وبسایت خودش به اشتراک می‌گذارد. آنچه در ادامه می‌خوانید تجربه لولا از یک تور عجیب گردش در استکهلم است.

 

علاقه‌ی من به سریال شکارچیان روح که در تلویزیون پخش می‌شد به طور اتفاقی من را با گروهی آشنا کرد که با نام «Stockholm Ghost Walks» در شهر استکهلم فعالیت می‌کردند. آن‌ها درباره شکار روح، قتل، جنایت و تاریخ می‌گفتند، کمی بیشتر درباره گذشته این شهر، فرهنگ وایکینگ‌ها و شکار روح جستجو کردم و تصمیم گرفتم با اعضای این گروه عجیب همراه شوم. در ادامه، تجربه‌ام را از همراهی با این گروه به اشتراک می‌گذارم.

طبق گفته بانیان این گروه، ایده Stockholm Ghost Walk از آنجا به وجود آمد که دو دوست اهل استکهلم که علاقه زیادی به دیدن جاهای مختلف و کشف زوایای پنهان داشتند، سفرهایی را به شهرها و مناطق مختلف شروع کردند، هرچه این دو بیشتر سفر می‌کردند بیشتر متوجه می‌شدند که از شهر خودشان کمتر می‌دانند. همین باعث شده درباره تاریخ و فرهنگ استکهلم مطالعه زیادی انجام شود. این مطالعات باعث شد به این باور برسیم که چیزهای خیلی بیشتری از آنچه در ظاهر دیده می‌شوند وجود دارد. همین داستان‌ها و حقایق را به دیگران گفتیم و آن‌ها هم مجذوب حقایق و داستان‌های پنهان شهر شدند.

همین باعث شد یک ایده جدید شکل بگیرد. وقتی برای سفر به کشورهای دیگر می‌رفتیم مثل دیگر توریست‌ها فقط مواردی را یاد می‌گرفتیم و می‌دیدیم که هزاران توریست دیگر روزانه می‌بینند و می‌شنوند پس ما تصمیم گرفتیم یک تور متفاوت ایجاد کنیم. ما به گردشگران چیزهایی را می‌گوییم که راهنماها نمی‌گویند، از رازها و افسانه‌های شهر می‌گوییم. ما چیزهایی را آشکار می‌کنیم که آژانس‌های مسافرتی قصد مخفی کردنش را دارند، جنایت‌های قرون وسطی، بیماری‌ها و البته ارواح! این همان چیزهایی است که تاریخ را می‌سازد.

ارواح سرگردان استکهلم

راهنماهای تور ارواح استکهلم چه کسانی هستند؟

تور ارواح استکهلم حالا هفت نفر راهنما دارد که هرکدام داستان متفاوتی دارند. آن‌ها در طول روز شغل خودشان را دارند و این کار یک اضافه‌کاری از روی علاقه برای شب‌ها است. یکی فروشنده است، یکی مربی است و بقیه هم شغل‌های متفاوتی دارند. ما بازیگر استخدام نمی‌کنیم، ما از مردم عادی که علاقه به داستان‌ گفتن و تاریخ دارند استفاده می‌کنیم.

ارواح سرگردان استکهلم

چه داستان‌های عجیبی در تور ارواح استکهلم گفته می‌شود؟

داستان‌های تاریخی زیادی وجود دارد. برای نمونه، داستان آقای گیس که به قتل رسید و در خانه خودش دفن شد و حالا خانه‌اش یک رستوران است یا داستان راهب خاکستری و بانوی سفید که در کاخ سلطنتی اتفاق افتاده است.

ارواح سرگردان استکهلم

انجمن ارواح استکهلم چه ارتباطی با این تور دارد؟

انجمن از افراد علاقه‌مندی تشکیل شده که شب‌ها را در مکان‌های مشخصی که احتمال حضور ارواح وجود دارد سپری می‌کنند. ما در انجمن افراد حرفه‌‌ای و آموزش دیده نیستیم و نیروهای فوق‌العاده هم نداریم. ما فقط علاقه به این کار داریم و می‌خواهیم ابعاد جدیدی را جستجو کنیم. البته همه چیز را نمی‌توانیم توضیح دهیم، به علاوه، بعد از راه‌اندازی تور ارواح وقت کافی برای رسیدن به جلسات انجمن را هم نداریم.

ارواح سرگردان استکهلم

آیا در تورهای پیاده روی‌، برخوردی با اشباح صورت گرفته است؟

تورهای پیاده روی ما ۸۰ درصد شامل تاریخ، ۱۰ درصد حس و بو و مزه و ۱۰ درصد شوخی با ارواح است. ما درباره افسانه‌ها، مرگ‌های ترسناک، بیماری‌های فراگیر، قتل‌‌ها و هر چیز جالب دیگری صحبت می‌کنیم. تنها موردی که برای ما قابل احساس است حضور روح جوآنا در دفترمان است. دفتر کار ما در حیاط کلیسای قدیمی آلمانی‌ها که قبرستان بود ساخته شده، جوآنا در سال ۱۷۹۰ مرده است اما جسد او در سال ۱۹۹۱ در زیر دفتر ما پیدا شد. فکر می‌کنیم او می‌خواهد ما بدانیم که در دفترمان حضور دارد.

ارواح سرگردان استکهلم

ارواح سرگردان استکهلم

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =