ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که برنامه این اتحادیه برای ایجاد سازکار مالی برای حفظ دادوستد با ایران و دور زدن تحریم‌های جدید آمریکا به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ترند، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سازوکار مالی برای حفظ روابط تجاری با ایران گفت: این ایده همزمان با مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و در سطح وزیران مطرح شد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که سیستم را راه‌اندازی کنند و حال در صدد استقرار آن هستند. من اطمینان دارم که آن‌ها در هفته‌های آتی با موفقیت به این کار ادامه خواهند داد.

موگرینی خبر داد: اجرایی شدن ساز و کار مالی با ایران برای زدن تحریم‌های آمریکا

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: باید بگویم که شرکایمان در آسیا به خاطر دلایل امنیتی که به آسیا و آسیای مرکزی نیز مرتبط می‌شود، همیشه اشتیاق‌ مضاعف‌شان را برای کار در راستای حفظ کامل تعهداتشان به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نشان داده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بیان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم که ایران نه‌تنها یک کشور خاورمیانه‌ای است، بلکه به عنوان مثال مرز بسیاری با افغانستان دارد و از ارتباطات و منافع زیادی در آسیا برخوردار است. من همیشه منافع و مواضع مشترک‌مان با شرک‌های آسیایی‌ برای حفظ برجام و ضرورت پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای را دیده‌ام.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =