ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه با صدور پیامی فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفتند.

اردوغان در پیام نوروزی خود، این مناسبت را عید آغاز دوباره، برادری، دوستی و همبستگی عنوان کرد.
وی در ادامه پیام خود با بیان این که عید نوروز در جغرافیای گسترده ای از آسیای میانه تا بالکان در اروپا با شور و شوق فراوان جشن گرفته می شود، گفت: 'در نوروز خورشید وارد درجه اول برج حمل می شود و این عید به دلیل ارزش هایی که نوروز منعکس کننده آن است، اهمیت دارد.'
اردوغان همچنین در پیام خود عنوان کرد: تمام شهروندان ما در این شرایط حساس که برخی محافل می خواهند برادری هزار ساله ما را خدشه دار کنند، امروز را براساس روح آن و در فضای صلح جشن بگیرند.
وی در این پیام نوروز را به عنوان عید بهار و حامل برکت و شادی به تمام شهروندان ترکیه تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که این عید راهی برای تقویت روابط برادری و همبستگی ملی و همدلی جهانی شود.
همچنین بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز تاکید کرد: این روز صدها سال در جغرافیای گسترده از بالکان تا خاورمیانه و از آناتولی تا آسیای میانه نماد برادری، دوستی و همبستگی مردم بوده و امروز هم نماد تقویت صلح و برادری ماست.
وی با اشاره به اینکه در این روز خوب باید اتحاد و برابری بیش از هر وقت دیگر تقویت شود، اظهار کرد: به رغم افرادی که آغاز فصل بهار و احیای دوباره زمین را وسیله اقدامات خشونت آمیز خود قرار می دهند، همه ما سطح زبان جهانی محبت، صلح و برادری را بالا برده و با مهر به همه نشان می دهیم که در مقابل هر گونه هرج و مرج و تروریسم ایستاده ایم.
نخست وزیر ترکیه فرا رسیدن نوروز را به ملت ترکیه تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که این عید وسیله ای برای جلب صلح و برکت باشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =