ایرنا نوشت: پایگاه خبری عراقی 'المسله' نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر این کشور، به «قاسم الفهداوی» وزیر برق عراق دستور داد تا برای مذاکره درباره واردات برق از عربستان راهی این کشور شود.

به نوشته 'المسله'، پیش از این یک هیات عراقی شامل وزیر برق ،«عبدالحسین عبطان» وزیر ورزش و جوانان و نماینده وزارت خارجه عراق برای مذاکره در خصوص واردات برق به ایران سفر کرده بودند.

وزیر برق عراق دیروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیات اعزامی این کشور به تهران نتوانست برای ادامه صادرات برق به عراق به نتیجه برسد.

به گفته الفهداوی، پس از آن که طرف ایرانی اعلام کرد نمی تواند صادرات برق به عراق را از طریق چهار خط انتقال نیرو میان دو کشور از سر بگیرد، وزارت برق عراق یک طرح جایگزین برای واردات برق تعیین کرده است.

وزارت برق عراق پیش تر گفته بود که به دلیل افزایش بدهی عراق به ایران، تهران برق صادراتی به این کشور را قطع کرده است.
براساس گزارش ها دولت عراق بیش از یک میلیارد دلار بابت برق به ایران بدهی دارد.

طبق اعلام وزارت برق عراق این کشور روزانه 23 هزار مگاوات برق نیاز دارد که خود می تواند 15 هزار و 700 مگاوات آن را تولید کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    239 6
    یک میلیارد دلار خسارت جنگ تحمیلی رو پرداخت کردیم؟؟؟ بلافاصله بعد از قطع برق از طرف ایران تمایل پیدا کردند به عربستان ؟؟؟ متحدان ما اینطور افرادی هستند , به فکر ملت خودتان باشید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    184 1
    برق مشترک هموطنان خودمان رو بخاطر بدهی هزار تومانی قطع میکنند ولی برق هموطنان عزیز ودوست داشتنی کشور برادر عراق که صد ها هزار ایرانی را در جنگ تحمیلی به شهادت رساندن را با بدهی یک میلیارد دلاری قطع نشده است
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    35 9
    اگر خواست ملت ایران بود یک لحضه هم با این کشورها مراودات نداشتیم
  • محمد A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    29 2
    حقمونه ........ تازه الان اول اتحاد عربهاست
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    31 3
    لامذهب بذا یخورده بگذره زودی رفتی سراغ عربستان برق گرفتی پولشو ندادی واقعا ک این کشورهای عرب خیلی نمک نشناس هستن
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    44 10
    یک میلیارد دلار معادل 8000 میلیارد تومن به نرخ بازار بدهی دارند یعنی هر خانواده عراقی حدود 1 میلیون تومن به ما بدهی دارد آقایان هم لابد افتخار می کنن به چنین صادرات سود آوری راستی کسی می دونه چقدر بدهی باعث قطع برق هموطنامون می شه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    8 2
    کی میخواهیم این عربهارو بشناسیم خدا میدونه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    12 1
    نکتە جالب توجە اینە کە عراقیا بە خاطر قطع لطفی کە ایران سالها از جیب مردم خودش بە اونا کردە الان خودشون رو بحق میدونن کە بە کنسلوگری و مراکز ایرانی حملە و توهین کنند و از نظر حکومت ایران این یعنی مطالبە گری برحق. اما مردم ایران اگە درخواست کنند کە آب و برق و ثروتشون مفت مفت در اختیار عراق و سوریە و لبنان و یمن قرار نگیرە میشن اغتشاشگر و بی بصیرت بزار عراقیا یە کم جون بگیرن، اونوقت میفهمین چە بلاهایی سر ایرانیا کە نیارن و بهش افتخار هم میکنند. همین الان هم تو صفحات اجتماعی دارن کاراشون رو تو ایران با افتخار بە اشتراک میزارن
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    5 2
    یادم نمیره بخاطر 200 هزارتومن بدهی به سازمان برق اومدن برقمو قطع کنن...
  • کارن A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    10 1
    ببینید کشورهای عراق ، افغانستان ، تاجیکستان و آذربایجان و... اصولا همیشه به ایران مثل طلبکارها نگاه کردند ...آقایان عراقی انتظار دارند در اوج تحریمهای آمریکا حضرات برند تو اجلاس ناتو با ترامپ دل بدن و قلوه بگیرن و ایران از حوزه آمریکا تحریم باشه اونوقت اونا با آمریکا روابط خوبی داشته باشند و بعد ما برقی که خودمون نداریم را بدیم به اونا ... بعد پولش رو هم ندن .همونطور که پول غرامت جنگ رو ندادن...بعد که میگیم نمیتونیم بهتون برق مجانی بدیم چون خودمون کمبود داریم ..واسه اینکه لج ما را درآرند میرن سمت عربستان ..شاید هم الکی میگن مارو بترسونن و بگیم بابا حالا چرا قهر میکنید شوخی کردیم بیاد برق مجانی مثل سابق بهتون بدیم...عجب کشورهای دوستی ما داریم . یا افغانها آب رو روی ما بستندبازهم طلبکارن.