تعیین تکلیف سند جامع توسعه گردشگری و بررسی چالش های حمل و نقل هوایی استان از مهمترین مباحث استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال‌وبختیاری  به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی روز شنبه در این نشست با اشاره به دغدغه های رئیس جمهوری در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری این استان اظهار داشت: دکتر روحانی بر تبدیل استان به قطب بوم گردی کشور همواره تاکید داشته و دارد که برای تحقق آن طرح جامع گردشگری استان تدوین و تصویب شده است.

وی ادامه داد: این طرح مصوبه شورای برنامه ریزی استان است و نیازی به تصویب هیات وزیران ندارد و باید عملیاتی کردن این طرح را با همکاری دستگاه های مربوطه سرعت بخشید.

عباسی همچنین از نحوه اطلاع رسانی مراکز تفریحی و خدمات گردشگری استان انتقاد کرد و گفت: اطلاع رسانی در خصوص راهنمایی گردشگران و مسافرانی که به این استان سفر می کنند، ضعیف است و این موضوع از سوی مسئولان کشور نیز تذکر داده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: درحالی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گزارش های خود از وجود مجتمع های تفریحی خدماتی متعدد در سطح استان خبر می دهد، اما در واقعیت نسبت به وجود خارجی این اماکن تردید وجود دارد و می طلبد تا در این خصوص با حضور تیم کارشناسی بررسی شود.

عباسی رفع مشکلات و موانع فراروی توسعه  گردشگری استان را نیازمند همکاری بخش خصوصی دانست و گفت: 5 طرح از طرح های تعریف شده در طرح جامع گردشگری انتخاب و برای واگذاری به بخش خصوصی در جلسه بعدی این شورا مطرح شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: آمادگی لازم برای ارائه کمک های فنی از قبیل اعطای تسهیلات و واگذاری زمین برای رونق بخش حمل و نقل هوایی استان را داریم.

عباسی، اجاره یا خرید هواپیما از سوی بخش خصوصی را یکی از راهکارهای برقراری مستمر پرواز در استان عنوان کرد و افزود: در همین خصوص هر سرمایه گذاری که اعلام آمادگی کند به میزان کافی تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار می دهیم.

برگزاری نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی ودولت دراستان چهارمحال وبختیاری

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =