رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: باید آگاهی کاملی در کشور ایجاد شود و اکنون تمام الکل‌هایی که در سطح استان البرز در حال توزیع است ناامن است و استثنا هم ندارد.

به گزارش خبرآنلاین ، حمید درفشی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: تا امروز 394 نفر با الکل مسموم شدند که 357 نفر مرد و 37 نفر از آنها بانوان هستند که 28 نفر از آنها تاکنون فوت کردند.

وی با بیان اینکه 366 نفر تاکنون بستری یا ترخیص شده‌اند، افزود: سن بالای اینها در موج اول 51 سال و در موج دوم 60 سال وکمترین سن هم 12 سال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز با بیان اینکه در گروه بعدی 5 نفر نابینای کامل شدند، عنوان کرد: برخی هم مبتلا به بخشی از نابینایی شدند که این بیماری در حال پیشرفت است و حدود 52 نفر هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی زیادی از این افراد مبتلا به بیماریهای کلیوی خواهند شد و نیاز به دیالیز و پیوند کلیه پیدا می‌کنند، تصریح کرد: گروهی هم دچار نابینایی تدریجی شده و به کوری تدریجی که اثر بینایی کم کم از بین می‌رود مبتلا می‌شوند که غیر قابل برگشت است.

درفشی با بیان اینکه تعداد دیگری هستند که مراجعه نکردند چون درجات آنها به حد مسمومیت بیمارستانی نرسیده است، تصریح کرد: منبع این الکل متلیک هنوز پیدا نشده است بنابراین امکان اینکه این موج در همین ماه یا ماه آینده دوباره شکل بگیرد زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه این موضوع باید به شکل یک ضرورت در سطح جامعه مطرح شود که در شرایط فعلی تمام نوشابه‌های الکلی در استان البرز ناامن هستند و حداقل با مسمومیت بیشتر از این تعداد هستند چون در برخی از افراد مسمومیت‌ها درجات خفیفی دارد و هنوز در حال تحمل هستند و این بیماری در حال پیشرفت است.

درفشی با بیان اینکه پوشاندن این موضوع عارضه را زیادتر می کند، تصریح کرد: باید آگاهی کاملی در کشور ایجاد شود و اکنون تمام الکل‌هایی که در سطح استان البرز در حال توزیع است ناامن است و استثنا هم ندارد که این نوشیدنی پلمب بوده یا بسته بندی دیگری دارد و این باید در جامعه اشاعه پیدا کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =