۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

ایرنا نوشت: ملبورن استرالیا در ماه نخست سال جاری میلادی حمله یک خودرو به مسافران خیابانی در این شهر را با 6 کشته شاهد بود و اکنون در آخرین ماه سال نیز حادثه مشابه دیگری درهمین شهر 19 مجروح به جای گذاشت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در نخستین حمله که روز 20 ژانویه سال جاری ساعت 13:30 بعدازظهر رخ داد ،یک راننده خودرو در حالی که سرش را از خودرو خارج کرده و با عابران در یک مرکز شلوغ حرف می زد، دائم با سرعتی زیاد با خودرو دور خود می چرخید تا اینکه پلیس وی را متوقف کرد.
'دیمیتریوس گراگاسولاس' راننده 26 ساله خودرو که سلاح سرد نیز در اختیار داشت به ضرب گلوله متوقف و سپس به بیمارستان منتقل شد.بر اثر این حمله دستکم 30 نفر زخمی شدند که وضعیت سه نفر از آنها بسیار وخیم بود.
عامل این حمله که سابقه 6 جنایت را داشت، در تقاطع خیابان های 'فلیندرز، 'کیلدا'، و 'سوانستون' و در بیرون از ایستگاه قطار خیابان 'فلیندرز' ملبورن دست به این حمله زد.
این فرد پس از حضور در منطقه جلو ایستگاه قطار خیابان 'فلیندرز' به سمت خیابان 'بورک' حرکت کرده بود.
'گراهام آشتون' سر کمیسیونر پلیس ایالت ویکتوریا تایید کرد که عامل این حمله که پیشتر نیز سابقه حبس داشته و از مواد مخدر، خشونت خانگی و مشکلات روانی برخوردار بوده است.
'دیمیتریوس گراگاسولاس' پیش از انجام این حمله در شبکه اجتماعی 'فیس بوک' خود مطلبی در مورد ' شیطان، بهشت و جهنم' منتشر کرده بود.
11 ماه پس از این حادثه ، برغم تجربه چنین حمله ای که در رسانه های استرالیا بازتاب زیادی هم داشت و مقامات این کشور تمهیدات امنیتی بیشتری برای امن کردن پیاده روها در نظر گفته بودند،مردم این شهر بازهم در روز 21 دسامبر برای دومین بار در همان محل پیشین ، هدف حمله راننده ای قرار گرفتند که با خودرو خود دهها نفر را زخمی کرد.
درحمله امروز به عابران شهر 'ملبورن' در خارج از ایستگاه خیابان 'فلیندرز' دستکم 19 نفر زخمی شدند و پلیس راننده این خودرو و یک فرد مظنون دیگر را بازداشت کرد.
اگرچه انگیزه احتمالی این حمله، ماهیت و عامل آن تاکنون مشخص نشده، اما نکته محرز این حادثه این است که شهروندان ملبورن در روزهای پایانی سال جاری با تشویش و نگرانی به استقبال مراسم سال نو می روند و شاید این اقدام منجر به افزایش تدابیر شدیدتر امنیتی در سراسر استرالیا در ایام تعطیلات پیش روی آنها شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =