مهدی طرفی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه چمران به خبرآنلاین از ماجرای دعوت از مسعود شجاعی برای کمک به مردم تشنه آبادان گفته است.

فرهاد عشوندی: چهره مصممش وقتی داشت از دردهای مردم می گفت، هنوز جلوی چشمانم است. وقتی قبل از بازی اول، درحالی که گفته بودند سعی کن درباره مسائل اجتماعی حرف نزنی اما وقتی از او درباره ورود خانواده ها به ورزشگاه پرسیدم، وقتی داشت درباره کودکان حرف می زد گفت: «من هیچ وقت نخواستم شوآف کنم. همه عمرم همین ها دغدغه هایم بودند. از سال ها قبل. فقط آن وقت ها این همه شبکه اجتماعی نبود. حالا فقط نظراتم بیشتر شنیده می شوند. من هیچ وقت باورهایم را سانسور نمی کنم.»

او مسعود شجاعی بود. مسعود کاپیتانی که در یک سال گذشته پای عقایدش هزینه های زیادی داده است. او که دلواپسان چهره اش را از بیلبوردهای خیابانی حذف کردند پای همین عقایدش. مسعود اما از این سلبریتی های پوشالی که دوستان دلواپس دنبال زدن‌شان بودند نبود، این را با ایستادن پای باورهایش نشان داده است. پسر آبادانی حالا در صف اول کمک به مردم شهرش ایستاده. 

این بار او به دعوت بچه های بسیج دانشگاه چمران، دارد به کمک بچه های تشنه «آبودان» می رود. ایستاده تا کمک های ملی‌پوشان و مردم را جمع کند برای رساندن به تشنه های خوزستانی. 

مهدی طرفی جوانی که مسئولیت گروه جهادی دانشجویی دانشگاه چمران در کمک‌رسانی به مردم را دارد، پیش افتاده در اینستاگرام از مسعود خواسته تا در کنارشان باشد و کاپیتان تیم ملی بی توجه به آنچه برایش از سوی دوستان دلواپس رقم خورده و تهمت هایی که شنیده است، با عشق ایستاده کنار این بچه های زحمتکش بسیجی. آنها که باور دارند ایران برای همه ایرانیان است و دنبال کار فرهنگی موثر با کمک ستاره ها هستند.

مهدی برای خبرآنلاین از این رفتار ساختارشکنانه اش در دعوت از شجاعی گفته است که خیلی از همفکرانش او را تکفیر می کنند. او از این حس زیبای کنار هم بودن گفته است و از اینکه چطور مسعود خواسته در کنار این بچه های جهادی بایستد تا آب به مردم روستاهای آبادان برسد.

فکر می کردید مسعود شجاعی دعوت شما را بپذیرد؟ در ماههای اخیر همفکران شما کم به مسعود نتاخته بودند!
وقتی حرف مردم می آید وسط همه دست به دست هم می دهند و کمک می کنند. فضای ما در بسیج دانشجویی فضای تعامل و همفکری است. وقتی دیدیم آقای شجاعی پست های اجتماعی می گذارد، خواستیم از ایشان دعوت کنیم بیایند و شرایط اینجا را از نزدیک ببیند. دانشجویان بعد از فصل امتحانات آمده اند در مناطق محروم و در گرمای بالای 60 درجه ساکن شده اند و به مردمی که از تشنگی در حال تلف شدن هستند در حال کمک رسانی هستند و از آقای شجاعی دعوت کردیم تا بیایند و از نزدیک شاهد باشند. بیایند و کنار ما در این کمک به مردم حاضر باشند. علاوه بر این احساس کردیم ایشان دغدغه این را دارند که کمک کنند به مردم محروم و تشنه استان، این فرصت را غنیمت شمردیم تا ایشان حضور داشته باشند و شرایط حضور ایشان را فراهم می کنیم. خوشبختانه ایشان هم استقبال کردند و همچنین در حال جمع آوری کمک های مردمی هستند تا هر چه زودتر مشکل مردم حل شود.

این راست است که دانشگاه چمران اهواز اجازه حضور شجاعی را نداده است؟
اصلا قرار نیست مسعود شجاعی وارد دانشگاه شود. قرار است ایشان را در بین دانشجویان جهادگر ببریم و با مردم دیدار داشته باشند. پس نیازی هم به مجوز دانشگاه نداریم. 

دوستان اصولگرا خیلی روی خوشی به مسعود نشان نمی دهند. به‌خصوص به دلیل مواضع اجتماعی اش. حتی تصاویرش از روی بیلبوردهای تیم ملی حذف شد. نگران این نیستید که این دعوت‌تان برای خودتان هم مشکل‌ساز باشد؟
باب گفت‌وگو در نظام باز و این موضوع ثابت شده است. شاید با ایشان در بعضی مواضع با چیزی که ما اعتقاد داریم، تفاوت داشته باشیم اما بالاخره همه ما ایرانی هستیم و همه ما به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داریم. فکر کنم این بستر خوبی باشد تا بچه حزب اللهی ها که پای کار هستند و فعالیت های فرهنگی می کنند باب گفت‌وگو با سلبریتی ها برایشان باز شود. این چهره ها بیایند ببیند که چه کارهای فرهنگی در حال انجام شدن است. تعبیری که ما داریم این است که کار فرهنگی تمیز یعنی اینکه از چهره هایی مثل آقای شجاعی بخواهیم کنارمان باشد .

الان باورتان نسبت به مسعود تغییر کرده است؟ اینکه او دغدغه معاش مردم کشورش را دارد و اگر حرفی می زند حرف‌هایش سیاسی نیست! باورتان می شد که درخواست‌تان را قبول کند و حتی از ملی‌پوش ها کمک جمع کند؟
این رفتار ایشان نشان داد که پای کار هستند و این خیلی خوب است . منتظرشان هستیم تا در منطقه حاضر شوند و با مردم و بچه های جهادگر دیدار داشته باشد. ایشان استوری این موضوع را منتشر کردند و این روحیه‌شان برای ما ارزشمند است. ان‌شالله که ایشان بیایند تا مشکلی که به وجود آمده را بر طرف کنیم.

با توجه به اینکه در منطقه حضور داری، بزرگترین مشکل مردم و اصلیترین نیازشان را می توانی بگویی؟
آب خرمشهر وصل شده اما مردم آبادان هنوز مشکل آب دارند و آب منازلشان بسیار شور است و حتی قابل استحمام هم نیست. بچه ها مستقر هستند و در حال آب‌رسانی هستند و با تانکر آب را جابجا می کنند. در حال حاضر مشکل تانکر داریم و داریم رایزنی می کنیم تا تانکرهایی مستقر شوند در مناطق خرمشهر و آبادان تا مشکلات مردم رفع شود. مسئولین یک قول هایی دادند و امیدواریم به زودی این موضوع حل شود. انتظاری که ما داریم این است که همه مردم مطالبه کنند تا این مشکل در اسرع وقت حل شود. مردم این منطقه سابقه 8 سال مقاومت و جنگ تحمیلی دارند و حق‌شان این نیست. این مردم با زبان روزه در دمای 60 درجه در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و همچنین با وجود ریزگردها در راهپیمایی 22 بهمن می آیند و از جمهوری اسلامی حمایت می کنند. 

در چند وقت اخیر طیف همفکر شما(اصولگرا) نسبت به سلبریتی ها گارد داشتند و معتقد بودند رفتار سلبریتی ها هم سو با مردم نیست و بیشتر "شوآف" است! الان نگاهت به سلبریتی هایی مثل مسعود که از مشکلات مردم می گویند، تغییر کرده است؟
واژه سلبریتی تعاریف مختلفی می تواند داشته باشد. ما سلبریتی را به عنوان اشخاص شاخص رسانه ای برداشت می کنیم. افرادی که اثرگذار هستند روی جامعه. همه سلبریتی های ایرانی هم فرزندان ایران هستند و شاید طرز تفکراتشان با ما هم سو نباشد اما با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد و تحریم هایی که از سوی آمریکا شده ایم یک همدلی و همبستگی خوبی به وجود آمده است. من احساسم این است که رویکرد و عملکرد آقای ترامپ باعث می شود تا مردم ایران با یکدیگر یک دست شوند علیه سیاست های آمریکا. ما در این موقعیت نباید خودمان را از هم جدا بدانیم و کسی هم اگر این کار را می کند از ما نیست و در پازل دشمن در حال بازی هستند.  مسعود شجاعی در کنفرانس خبری پیش از دیدار با اسپانیا نشان داد که اگر مشکلی هم در کشور باشد آن را باید در داخل حل کرد.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    11 4
    مسعود یک عشقه