استارتاپ «راکت لب» و پرتاب اولین موشک تجاری

ایسنا نوشت: استارتاپ فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) اعلام کرد دو تاسواره جدید را در بازه کمتر از دو ماه به فضا خواهد فرستاد.

امروز استارتاپ آمریکایی پرتاب موشک "راکت لب" اعلام کرد که دو پرتاب را در ماههای نوامبر و دسامبر و ظرف چند هفته انجام خواهد داد.

پس از اینکه این پرتاب‌ها به دلیل نقص در سیستم موشک، به تعویق افتاد، اکنون پرتاب "بیزنس تایم"(Business Time) برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است، در حالی که پرتاب "ELaNA-XIX" در ماه دسامبر انجام خواهد شد.

هر دو ماموریت از پایگاه فضایی شرکت مستقر در نیوزلند پرتاب خواهند شد.

این یک برنامه جاه‌طلبانه برای این شرکت است، چرا که قبلا ماموریت‌های آزمایشی موفقیت‌آمیزی را انجام داده است، اما این اولین مأموریت تجاری آن خواهد بود که می‌خواهد دو پرتاب را ظرف مدت کوتاهی انجام دهد.

پرتاب "بیزنس تایم" ابتدا برای ماه آوریل برنامه‌ریزی شده بود که تا ماه ژوئن به تعویق افتاد و باز هم انجام نشد. این پرتاب به علت نقص در یک کنترل‌کننده موتور که اکنون اصلاح و آزمایش شده است، به تعویق می‌افتاد.

استارتاپ "راکت لب" و پرتاب اولین موشک تجاری

"پیتر بک" مدیرعامل "راکت لب" می‌گوید: اجرای این برنامه به علت برنامه تولید سریع، امکان‌پذیر است. امسال تیم ما بر افزایش تولید متمرکز شد تا موشک‌های سه‌مرحله‌ای(الکترونی) را با سرعت یک پرتاب در هر ماه به فضا بفرستد. اکنون که به این میزان تولید رسیده‌ایم، تلاش می‌کنیم که تا پایان سال جاری (2018) این دو پرتاب را انجام دهیم و هماهنگی خود را برای سال 2019 افزایش دهیم.

بنابراین "راکت لب" تا پایان سال 2018 روزهای پرکار و شلوغی را پیش رو خواهد داشت. این شرکت همچنین در حال ساخت یک سایت پرتاب در آمریکا به نام "Launch Complex 2" است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =