جلسه شورای شهر کرج به دلیل اختلاف نظر عمیق اعضای شورا در انتخاب شهردار به تشنج کشیده شد

اقتصاد بر خط نوشت : جلسه شورای شهر کرج برای انتخاب شهردار به تشنج کشیده شدبه دلیل اختلاف نظر عمیق اعضای شورا در انتخاب شهردار به تشنج کشیده شد و ناتمام ماند.

دستور جلسه شورای اسلامی شهر کرج بررسی برنامه‌های تنها نامزد پیشنهادی برای احراز پست شهردار کرج بود اما اتفاقات و حواشی این جلسه همچون اصرار و عجله ۸ نفر از اعضا برای انتخاب شهردار، ترک جلسه به نشانه اعتراض از سوی سارا دشتگرد، مرخصی ساعتی نایب رئیس شورا به خاطر بیماری و نیز شرایط نامساعد جسمانی رئیس شورا موجب شد که به ابهامات و مسائل شک‌برانگیز در انتخاب شهردار کرج دامن زده شود.

زارع: همین امروز کار را تمام کنیم

عباس زارع عضو شورای شهر کرج در اوایل جلسه پیشنهاد خود را اینچنین مطرح کرد: آقای مجید سریزدی به عنوان تنها نامزد احراز پست شهردار به اعلام برنامه‌های خود بپردازد و سپس اعضای شورا سوالات خود را مطرح کنند تا مجددا تریبون در اختیار سریزدی قرار بگیرد و ایشان به سوالات پاسخ دهد.

زارع افزود: پیشنهاد می‌کنم زمان جلسه امروز آنقدر تمدید شود و تا جایی ادامه پیدا کند که درباره آقای سریزدی به نتیجه برسیم و همین امروز تکلیف ایشان مشخص شود.
وحیدی: دستور جلسه امروز را به رئیس شورا تحمیل کرده‌اند

منصور وحیدی نایب رئیس شورای شهر کرج اما در واکنش به اظهارات زارع گفت: برخورد عجولانه به صلاح شهر و شهروندان نیست و من پیشنهاد می‌کنم که علاوه بر جلسه امروز، جلسات دیگری نیز داشته باشیم و حتی اگر لازم است، جلسه غیرعلنی برگزار کنیم.
وی افزود: در انتخاب شهردار باید به روال و مسائل قانونی توجه داشت و بهتر است که عجله نکنیم.
وحیدی همچنین با عصبانیت و فریاد و در واکنش تند به یکی از اعضای شورا اظهار داشت: دستور جلسه امروز را به آقای رئیس شورا تحمیل کرده‌اند.
ایلیات:یک نامزد که بیشتر نداریم!

فرج الله ایلیات نیز خواستار برگزاری جلسات بیشتر برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های تنها نامزد احراز پست شهردار کرج شد و گفت: روال منطقی این است که جلسات علنی و غیرعلنی برگزار شود تا همه ابعاد موضوع بررسی شود و نامزد پیشنهادی هم بتواند از خود دفاع کند.

وی با خنده و کنایه افزود: خودمانیم دیگر! ما یک نامزد بیشتر نداریم و حق انتخاب دیگری هم نداریم و گویا قرار است (به خاطر پیشنهاد برخی اعضای شورا) با سرعت هرچه تمام‌تر به نتیجه برسیم!

در همین زمان، پیشنهاد عباس زارع برای تصمیم‌گیری یکروزه درباره تنها نامزد پیشنهادی به رای گذاشته شد و همانظور که قابل پیش‌بینی بود این پیشنهاد با هشت رای به تایید رسید.
دشتگرد: جلسه را به نشانه اعتراض ترک می‌کنم

سارا دشتگرد عضو شورای شهر کرج که به شدت از تصمیم برخی اعضا برای تصمیم‌گیری فوری درباره انتخاب شهردار و تایید صلاحیت تنها نامزد پیشنهادی عصبانی بود اظهار داشت: من به عنوان عضو شورای شهر کرج و به استناد قانون، نیاز به تفکر و بررسی درباره تنها نامزد احراز پست شهردار دارم و این موضوع نمی‌تواند به سرعت و در یک جلسه چندساعته اتفاق بیفتد.

وی افزود: ضمن اینکه نظر نهادهای قانونی هم بسیار مهم است و تایید صلاحیت نامزد مورد نظر هنوز انجام نشده است و اگر به من (به عنوان عضو شورا و نماینده مردم) فرصت داده شود تا بررسی‌های لازم را انجام دهم، به شرط آنکه نهادهای ناظر و قانونی نیز صلاحیت این نامزد را تایید کنند، قول می‌دهم که هیچ مخالفتی با شهردار شدن ایشان نداشته باشم اما نمی‌توانم قبول کنم که امروز شهردار را انتخاب کنیم.

دشتگرد که در جلسات قبل هم به ترکیب "هشت-پنج" در جلسات شورا و تصمیمات از قبل برنامه‌ریزی شده هشت نفره اعتراض کرده بود، ادامه داد: از آنجا که گویا برخی اعضای شورا از چندماه قبل گزینه احراز پست شهردار کرج را مشخص کرده‌اند و امروز هم قصد دارند کار را تمام کنند، من به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنم.
ترک جلسه توسط نایب رئیس به خاطر شرایط جسمانی

یکی از اتفاقات جالب جلسه امروز شورای شهر کرج، ترک جلسه توسط برخی اعضا از جمله منصور وحیدی بود.
نایب رئیس شورای شهر پس از آنکه جملاتی را به صورت شخصی با رئیس شورا مطرح کرد، از جای خود برخاست و جلسه را ترک کرد. در همین زمان رئیس شورا اعلام کرد: آقای وحیدی به خاطر شرایط جسمانی قادر به ادامه جلسه نیستند و تقاضای مرخصی ساعتی کرده‌اند.

همچنین فرج‌الله ایلیات پس از ترک جلسه توسط سارا دشتگرد، برای دقایقی از جلسه خارج شد و فریده بزنی نیز برای دقایق طولانی هنگام سخنان مجید سریزدی در جلسه حضور نداشت.
سریزدی: بعد از من خیلی کارها در کرج تکرار نشد

مجید سریزدی تنها نامزد پیشنهادی برای احراز پست شهردار کرج که به دعوت عباس زارع در ساختمان شورای شهر حضور یافته بود، وارد صحن شورا شد تا در مهلتی نیم‌ساعته به ارائه برنامه‌های خود بپردازد.

وی گفت: من سال‌ها قبل شهردار کرج بودم و امروز می‌خواهم به فعالیت‌هایی اشاره کنم که بعد از من دیگر در شهرداری و شهر کرج تکرار نشد.

سریزدی افزود: بعد از من هیچ فرهنگسرا و پارکینگ طبقاتی در این شهر ایجاد نشد و حتی یک فرهنگسرا را به ساختمان اداری تبدیل کردند.

بعد از من پارک‌هایی مثل بوستان جهان، تنیس، هامون و امام خمینی در شهر کرج ساخته نشد. بعد از من تقاطع دیگری مثل چهارراه طالقانی در ۳۹ روز نساختند. همچنین بعد از من هیچ باشگاه ورزشی در کرج توسط شهرداری ساخته نشد.

تنها نامزد پیشنهادی برای احراز پست شهردار کرج در بخش دیگری از اظهارات خود به ظرفیت‌های اقتصادی شهر کرج اشاره کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از همین جمله است اما متاسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ این در حالی است که ایجاد درآمد و اقتصاد پایدار با تکیه بر ظرفیت‌های موجود امکان‌پذیر است.

وی همچنین درباره برنامه‌ریزی برای مقابله با اتفاقات و حوادث غیرمترقبه در کرج اظهار داشت: باید همواره برای موضوعاتی همچون زلزله، ریزگرد، بافت‌های فرسوده، یخبندان و موارد دیگر دارای برنامه و تفکر مدیریتی باشیم. این اتفاقات و حوادث در کمین شهر استو نیازمند مدیریت بهتر و برنامه‌ریزی صحیح برای مقابله با آنها هستیم. 

جلسه ناتمام شورا و تشنج و درگیری لفظی
در حالی که مجید سریزدی مشغول ارائه برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر کرج بود، ناگهان محمد نبیونی رئیس شورا اعلام کرد که به خاطر شرایط جسمانی قادر به ادامه جلسه نیست.

وی گفت: من نمی‌توانم جلسه را ادامه دهم. بنابراین ختم جلسه امروز را اعلام می‌کنم و آقای سریزدی در جلسه دیگری به ادامه سوالات اعضا پاسخ خواهند داد.

این تصمیم رئیس شورا به مذاق اعضایی که مجید سریزدی را به عنوان نامزد و گزینه شهرداری کرج معرفی کرده بودند و بر انتخاب او در همین جلسه اصرار داشتند خوش نیامد و مانع خروج رئیس از جلسه شدند.

محمد نبیونی که در حلقه عباس زارع و چند عضو دیگر محاصره شده بود، مجددا به جایگاه خود بازگشت و خطاب به حضار گفت: "من مشکل جسمانی دارم و نمی‌توانم ادامه بدهم. بنابراین از اختیارات خودم استفاده می‌کنم و جلسه امروز را پایان می‌دهم و اعلام می‌کنم که فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ادامه جلسه امروز را برگزار خواهیم کرد."

حرکات زشت و الفاظ بی‌ادبانه در انتهای سالن!

یکی از صحنه‌های ناپسند در برخی جلسات شورا به حضور تعدادی از پرسنل مدیریت شهری مربوط می‌شود؛ تا جایی که برخی از این افراد حتی خطاب به اعضای شورای شهر از الفاظ بی‌ادبانه و کنایه‌آمیز استفاده می‌کنند و جایگاه شورا را به تمسخر می‌گیرند.
این افراد که گاهی اوقات حتی با داد و بیداد، سعی در تاثیرگذاری در تصمیمات شورا دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =