رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مرثیه خوانی در خصوص مشکلات و مسائل گذشته دردی را دوا نمی کند بلکه باید به دنبال ایجاد سازوکاری نو بر پایه ی قوانین علمی باشیم و این همان چیزی است که این کمیسیون در سه سال گذشته و در فعالیت های خود دنبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، حمیدرضا قلمکاری در دیدار با محمدعلی شجاعی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: طرح های اقتصادی زیادی بر اساس تفکر سیستمی و مباحث علمی توسط اساتید برجسته دانشگاهی و فعالان مجرب اقتصادی در این کمیسیون تدوین شده است که خاک خوردن وعدم استفاده از آن ها به ضرر مردم تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: اتاق های بازرگانی بر اساس قانون، تنها نقش مشاور را برای قوای سه گانه ایفا می کند و بر همین اساس اجرای پیشنهادات، طرح ها و برنامه هایی که در این نهاد به عنوان پارلمان بخش خصوصی تدوین می شود نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های دولتی از جمله استانداری است.

قلمکاری داشتن تفکر سیستمی را اساسی ترین ادبیات مشترک بین این کمیسیون و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان دانست و اظهار داشت: مرثیه خوانی در خصوص مشکلات و مسائل گذشته دردی را دوا نمی کند بلکه باید به دنبال ایجاد سازوکاری نو بر پایه ی قوانین علمی باشیم و این همان چیزی است که این کمیسیون در سه سال گذشته و در فعالیت های خود دنبال کرده است.

قلمکاری تیم سازی، ریل گذاری و فعالیت بر اساس اولویت را برنامه سه سال گذشته کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان دانست و افزود: برنامه ی ما برای سال 97 اجرا و به ثمر رساندن برنامه های تدوین شده در سه محور آب، تولید محصولات کشاورزی صادرات محور و حفظ محیط زیست است که در این راه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان می تواند نقش پر رنگی را ایفا کند.

تقدیم 7 طرح تدوین شده در کمیسون کشاورزی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری

رئیس کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان هفت طرح از طرح های تدوین شده در این کمیسیون را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تقدیم و اظهار داشت : امیدواریم این اقدام ، مقدمه ای برای همکاری های بیشتر در آینده باشد.

برنامه ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیده از کم آبی بر اساس تفکر سیستمی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این دیدار نداشتن برنامه روشن و کامل در بخش های مختلف را از مهمترین مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه اکنون در کشور، برنامه ریزی سیستمی وجود ندارد که بر اساس آن به توان پیش بینی کرد چالش ها و فرصت های امروز در آینده چه وضعیتی خواهند داشت.

محمدعلی شجاعی از تمایل برای همکاری با کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت و تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت های استان، از جمله ظرفیت های این کمیسیون که در بخش های مختلف کشاورزی فعالیت می کند از اهداف و برنامه های استانداری است.

وی از تدوین برنامه ای جامع بر اساس برنامه ریزی سیستمی در بخش توسعه و اقتصاد استان اصفهان خبر داد و افزود: این برنامه شامل ۱۸۰ پروژه مطالعه شده و همراه با مجوز است که به زودی باحضور معاون اول رئیس جمهور جهت اجرا در اختیار بخش خصوصی و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

شجاعی با تاکید بر اینکه اعتراض کشاورزان شرق اصفهان از جنس معیشتی است و نه امنیتی ، گفت : برنامه ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیده از کم آبی به این منظور آماده شده و به زودی در فاز اجرا قرار خواهد گرفت.

شجاعی ارئه همزمان پروژه و مجوز به سرمایه گذاران را ، بارزترین ویژگی طرح اشتغال پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیدا از کم آبی دانست و گفت: از این طریق گردنه هایی نظیر مشکلات اداری برطرف شده و مسیر برای اجرای موفق و سریع طرح ها هموار می گردد.
نیاز امروز استان و کشور به سرمایه های اجتماعی

امیر مظفر امینی مشاور عالی کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان نداشتن درک درست از مفهوم توسعه را ریشه مشکلات امروز و درک درست از این مفهوم را کلید موفقیت در آینده دانست و اظهار داشت: باید بپذیریم که تا کنون مسیر را اشتباه رفته ایم و با آسیب شناسی فعالیت های گذشته از بروز مشکلات جدید جلوگیری و به سمت مرتفع کردن آن گام برداریم
امینی با بیان این که استان اصفهان یکی از نگین های تمدن جهانی است گفت: شوربختانه استان اصفهان در شرایط کاملاً بحرانی قرارگرفته است چرا که ما فراتر از شرایط اکولوژیکی بر آن فشار وارد کرده ایم و امروز شاهد تبعات این اقدام اشتباه خود هستیم.

مشاور عالی کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، استـفاده از سرمایه های اجتماعی، ایجاد تعامل سازنده با مردم، هم افزایی با بخش خصوصی و حرکت بر مبنای علم را نیاز امروز استان و کشور معرفی و ادامه داد: اتاق های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می توانند در ایجاد این شرایط نقش مهم و اساسی را ایفا کنند.

 

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =