ایران نوشت: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تأکید بر اینکه برخی از مردم برای مراجعه به پزشکان اصلاً توجهی به تابلوی پزشک و حوزه تخصصی او نمی‌کنند، می‌افزاید: نمی‌توان گفت که تنها دلیل تمایل مراجعه مردم به پزشکان عمومی و غیرمتخصص‌ها، دلایل اقتصادی است، بلکه ناآگاهی هم دلیل بسیار بزرگی است که نمی‌توانیم براحتی از کنار آن بگذریم.

او ادامه داد: بیمار باید توجه داشته باشد حتی صرف اینکه تابلوی پزشک، متخصص است، نمی‌تواند در هر حوزه‌ای به او مراجعه کند، هر متخصصی باید تنها در حوزه علمی خود فعالیت کند و لازم است که در عمل جراحی مورد نظر تخصص ویژه داشته باشد.

دکترخسرونیا با اشاره به اینکه از هر یکصد پرونده 10 تا 12 مورد مربوط به شکایات از جراحی توسط پزشکان غیرمتخصص است، می‌گوید: تهران بیشترین آمار شکایات در این حوزه را به خود اختصاص داده و در شهرستان‌ها تعداد پرونده‌ها بسیار کمتر است زیرا در شهرهای کوچک مردم پزشکان متخصص متبحر را می‌شناسند و امکان مراجعه به پزشکان غیرمتخصص در شهرستان‌ها بسیار پایین است. این در حالی است که مراجعه تهرانی‌ها به این قبیل پزشکان، آمار بالایی را به خود اختصاص داده، زیرا با مشاهده آگهی‌هایی که برخی پزشکان غیرمتخصص در فضاهای مجازی می‌گذارند و تبلیغات بی‌شمار این افراد در سطح شهر، بسیاری از افراد ناآگاه، تبلیغات دروغین این غیرمتخصص‌ها را باور کرده و همین امر سبب بالا رفتن آمار شکایات در این حوزه می‌شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران بهترین راهکار را در پایین آمدن آمار شکایات در این حوزه، فرهنگ‌سازی می‌داند و می‌افزاید: رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را به عهده دارند و مردم هم توجه داشته باشند که قبل از مراجعه به هر پزشکی به طور کامل پرس و جو کرده و از تبحر وی اطمینان حاصل کنند.

او در ادامه به افرادی که با هدف صرفه‌جویی برای انجام عمل‌های مختلف از زیبایی گرفته تا حتی کشیدن یک ناخن به یک غیرمتخصص مراجعه می‌کنند، هشدار می‌دهد: عوارض بعد از اعمال پزشکی می‌تواند تا سال‌ها شما را درگیر مسائل اقتصادی و حتی روانی کند تا جایی که ممکن است مجبور باشید حتی تا ده‌ها برابر از هزینه‌ای که یک متخصص برای جراحی شما می‌گرفت، پرداخت کنید.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =