هاشم‌زایی: پیاده کردن افراد از قطار انقلاب را متوقف کنیم

عبدالرضا هاشم‌زایی گفت: مجلس باید به دور از پیش داوری و داشتن نگاه های جناحی و حزبی فقط و فقط مصالح مردم و کشور را در نظر گیرد و به وزرایی رای اعتماد دهد که متعهد به برنامه های دولت هستند و همگرایی خوبی با دولت دارند .

به گزارش خبرآنلاین، ۱۷ مرداد ۹۷ بود که مرکب استیضاح مجلس برای وزیر کار علم شد و علی ربیعی بعد از پنج سال که سکان این وزارتخانه را به عهده داشت دیگر اجازه ادامه کار پیدا نکرد. هنوز حرف و حدیث بر سر وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی داغ بود که پای استیضاح وزیر اقتصاد به میان آمد و این بار نوبت کرباسیان بود که راهی بهارستان شود. از آنجایی که قبلا نمایندگان مجلس برای دولت خط و نشان کشیده بودند که هر وزیری سر و کارش به مجلس بیفتد قطعا از کار بیکار خواهد شد، کرباسیان نیز سرنوشتی بهتر از ربیعی پیدا نکرد. 

بهارستانی ها که داشتند خود را برای سومین استیضاح آماده می کردند و برای شریعتمداری خواب‌هایی دیده بودند قبل از آنکه آنها وارد عمل شوند خبر استعفای وزیر صمت مطرح شد. حالا طبق زمزمه هایی که به گوش می رسد گویا فردا قرار است دولت وزرای کار و اقتصاد را به مجلس معرفی کند. 

در این رابطه عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: تغییراتی در وظایف وزارت کار نسبت به 30 سال پیش ایجاد شده است و هر آنچه که دولت ایران دارد وزارت کار هم دارد از جمله صنعت، پتروشیمی و... بنابراین دولت به دنبال تفکیک این وزارتخانه بود که مجلس با بزرگ شدن دولت در این شرایط موافقت نکرد، اما هنوز وزیری برای وزارتخانه رفاه، کار و تامین اجتماعی معرفی نشده است که دلیل آن را نمی دانم چرا وزازتخانه ای به این مهمی دو ماه است که وزیر ندارد.

وی با انتقاد از پیش داوری نسبت به وزرای پیشنهادی قبل از بررسی برنامه های آنها، تاکید کرد: پیش داوری ها تاثیری بر رای نمایندگان ندارد و نمایندگان با توجه به برنامه های وزرای پیشنهادی و عملکرد آنها رای می دهند.

این نماینده مجلس یادآور شد: دولت قول داده وزیر پیشنهادی دو وزارتخانه بی وزیر یعنی وزارت کار و اقتصاد را فردا-یکشنبه- معرفی کنند.

عبدالرضا هاشم‌زایی

بايد بين خودمان و وجدانمان راي اعتماد بدهيم
هاشم زایی با انتقاد از هجمه سیاسی به وزرای پیشنهاد، گفت: به اندازه کافی با دید سیاسی افرادی را از قطار انقلاب پیاده کردیم و من فکر می کنم باید این کار را متوقف کنیم و برنامه وزیر و کارایی و نحوه عملکردش در سالهای قبل را ارزیابی کنیم و بین خودمان و وجدان خودمان رای دهیم.

وزرای جوان معرفی شوند
این عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم معرفی وزرای جوان از سوی دولت،گفت: باید وزرای جوان معرفی شوند که معدل سنی کابینه را پایین بیاورند نمیدانم چرا به جوان ها و آدم های جدید کمتر اعتماد می شود. امیدوارم دولت در معرفی 4 وزیر سریعتر اقدام کند و میانگین سنی وزرا را پایین بیاورند و افراد جدید را معرفی کنند که شاید مسائلی که اطراف برخی از وزارتخانه ها در طی سالها شکل گرفته متلاشی شود و فساد در کشور کم شود.

هاشم زایی، با اشاره به خبرهایی مبنی بر احتمال معرفی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، تاکید کرد: آقای نجفی پیش از این نیز در حوزه صنعت کار کرده و جوان است. در دو سالی که در مجلس با ایشان همکار بودیم شاهد هستیم که ایشان نظرات اصلاحی خوبی بخصوص در مورد توسعه صنعت و تجارت و مبارزه با رانت و فساد دارد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 0
    این قطار انقلاب همیشه باید با همان مسافرهای 40 سال قبل جلو برود؟ تا حالا که هر مسافری هم عوض شده از آشناها بوده. فلانی از دانشگاه علم و صنعت یک کاره ای شد بلافاصله مسافرها را از همونجا انتخاب کرد. اون یکی چون اهل فلان شهر بود اکثر مسافرها رو اصفهانی انتخاب کرد. خلاصه هرمسافر قدیمی که آمد فقط از دور و بر خودش مسافر سوار کرد. ما که ندیدم مسافر از وسط راه سوار کنند.