آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات خود به مذاکرات تلفنی با آیت‌الله خامنه‌ای و صحبت بر سر صلح با عراق اشاره می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین،سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مرور خاطرات رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ 7 اسفند سال 60 پرداخته است.

 مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطراتش در این روز نوشته است: به‌ نماز جمعه‌ نرفتم‌. آقای‌ امامی‌ کاشانی‌ را به‌ جای‌ خودم‌ فرستادم‌. تعدادی‌ از جزوه‌های‌سیاسی‌ و اقتصادی‌ و گزارش‌ مذاکرات‌ سفیر ایران‌ در کویت‌ با رئیس‌جمهور یمن‌ جنوبی‌ را درخانه‌ خواندم‌. از ایران‌ حمایت‌ کرده‌ و منتظر شکست‌عراق‌ است‌؛ برخلاف‌ انتظار.

گزارشی‌ خواندم‌ از وضع‌ سایت‌های‌ مهم‌ آمریکایی‌ که‌ پس‌ از انقلاب‌ به‌ دست‌ ما افتاده‌ولی‌ بلااستفاده‌ مانده‌ و اکنون‌ در صدد راه‌ انداختن‌ آنها هستیم‌، مثل‌سایت‌های‌ بهشهر، خجیر،کبکان‌ و .... ناهار مهمان‌ مهندس‌ غرضی‌ بودم‌ وبچه‌ها مهمان‌ اخوی‌ محمد در جمع‌ فامیل‌.آقایان‌ نخست‌ وزیر و سران‌ دیگر بودند. از بحثهایی‌ که‌ داشتیم‌، رسیدگی‌ به‌ انتخابات‌ مجلس ‌خبرگان‌ و انتخاب‌ رهبر یا شورای‌ رهبری‌ بود که‌ بیشتر توافق‌ روی‌ شخص‌ آقای‌ [حسینعلی‌]منتظری ‌بود. به‌ تصمیماتی‌ رسیدیم‌.

عصر عفت‌ و فاطی‌ به‌ جشن‌ عروسی‌ دختر شهید مطهری‌ با برادر شهید عباسپور رفتند. من‌ در خانه‌ ماندم‌. مطالعه‌ کردم‌ و به‌ تلویزیون‌ گوش‌ دادم‌. آقای‌ خامنه‌ای‌ تلفن‌ کردند و گفتند با اولاف ‌پالمه‌ فردا شب‌ درباره‌ صلح‌ با عراق‌ بحث‌ دارند و پیشنهاد کرد که‌ قبل‌ از مذاکره‌ ایشان‌، مذاکره‌داشته‌ باشیم‌. آقای‌ [محسن‌] رضائی‌هم‌ از اهواز تلفن‌ کرد و خواهان‌ همکاری‌ بیشتر جهاد برای‌تأمین‌ امکانات‌اجرای‌ طرح‌ آینده‌ بود. چند روز عقب‌ افتادگی‌ خاطرات‌ را جبران‌ کردم‌.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاووشگرد IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    3 0
    خوشتر آن باشد که سر دلبران // گفته آید در حدیث دیگران...