واکسن جدیدی که آکنه را برای همیشه نابود می‌کند

تقریباً همه افراد در نوجوانی با آکنه / رُخ‌جوش / جوش غرور جوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و برخی در بزرگ‌سالی با مشکلات پوستی ناشی از آن همچنان درگیر هستند. آکنه می‌تواند اغتشاش روحی ایجاد کند اما واکسن جدید ساخته‌شده ممکن است این مشکل را برای همیشه حل کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، «چون-مینگ هوآن» و همکاران در دانشگاه کالیفرنیا یافته‌های جدید خود برای توسعه یک واکسن ضد آکنه را در مجله Journal of Invetigative Dermatology منتشر کرده لند که نشان می‌دهد آن‌ها می‌خواهند با سموم ترشح‌شده توسط باکتری‌هایی که در اثر فوران آکنه به وجود می‌آید، مبارزه کنند. {لینک}

این گروه از محققان می‌گویند روش آن‌ها باعث کاهش التهاب مربوط به آکنه می‌شود. به گفته آن‌ها یک باکتری به نام Propionibacterium یا Cutibacterium acnes سمی به نام «فاکتور CAMP» ایجاد می‌کند. این فاکتور مسئول اصلی التهاب در زخم‌های آکنه محسوب می‌شود.

با آزمایش روی موش و نیز سلول‌های پوستی انسان آن‌ها تأثیر آنتی‌بادی مونوکلونان(یک نوع سلول ایمن) را روی فاکتور CAMP سنجیدند. نتیجه تاکنون رضایت‌بخش گزارش‌شده است و حالا نیاز به یک کارآزمایی بالینی دارد تا تأثیر بالقوه یافته‌های جدید برای صدها میلیون مبتلابه آکنه آزمایش شود.

«امانوئل کونتاسوت» از دانشگاه زوریخ نیز درمقاله‌ای {لینک} صحبت از این می‌کند که واکسن آکنه با حمله به فاکتور CAMP می‌تواند مفیدتر از روش‌های درمانی کنونی باشد تا باکتری را روی پوست غیرفعال سازد.

روش‌های موجود درمانی روی 85درصد از افراد جواب نمی‌دهد و بیش از 40 میلیون آمریکایی با آکنه روبرو هستند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    4 1
    من از 16 سالگی درگیر این جوشای صورت بودم اکثرِ دکتر و دارو و دوا هم کارساز نبود خیلی زیاد شد طوری که از خونه بیرون نمیومدم تا اینکه در 20سالگی پیش ی دکتر پوست رفتم که دانش آموخته ی آمریکا بود. ایشون بسیار بد اخلاق اما بسیار متخصص بود گفت: شغلت چیه؟ گفتم دانشجو گفت: اینها مربوط به استرس تحصیلی هست و البته دوران جوانی؛ دستکاری نکن و بذار بریزه بیرون حالا حالاها خوب نمیشه تا دَرسِت تموم شه و پیرتر بشی. کاملا درست میگفت بعد از چند سال در 26 27 سالگی بعد از اتمام درس و بالاتر رفتن سن فروکش کرد و ناپدید شد. ظاهرا آکنه ارتباط مستقیم با اعصاب و هورمونها دارد.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
      3 29
      من 29 سالمه هنوز جوش میزنم استرس تحصیلی شغلی هم ندارم . اون یه پیزی گفته تو هم تلقین کردی
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      3 0
      سلام یه جا خوندم به خاطره لبنیاته و اگه شیر و دوغ و ماست رو حذف کنید مشکل حل میشه. دوستان تست کنن. البته برادرمم به خاطره تغذیه بود مثل خشکبار، گرمیها مثل خرما و ادویه جات.
    • فاطمه IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      7 0
      من شنیده ام که اگر دختر یا پسر در بازه ی 14 تا 18 یا 20 سالگی ازدواج کنن کمتر جوش میزنن چون هم استرسشون کمتر میشه و هم هورمونها تنظیم میشن اما بدلایل اقتصادی و خانوادگی، این کار غیر ممکنه